Abbonement verlengen, welke telefoon ?

11-04-2019 09:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bericht gekregen dat ik mijn abbonement mag verlengen. Ik heb al jaaaaren een iPhone, maar nu heb ik de nieuwe iPhones eens zitten bekijken en ik weiger echt om een bedrag van minimaal €45 of hoger voor een telefoon te betalen.

Nu is mijn vraag aan alle niet iphone gebruikers: welke telefoon heb je, en hoe bevalt deze?

*Ik heb zitten denken, ik heb nu een iPhone 7 welke nog prima werkt. Mocht ik een abbonement nemen met andere telefoon die niet goed werkt, heb ik dus altijd deze telefoon nog.
Alle reacties Link kopieren
Waarom dan niet een los maandelijks opzegbaar abo tot je wel een nieuwe telefoon wilt? Zet je die 45 euro per maand apart zodat je die aan het einde van het jaar kunt kopen.
Doe gewoon wat langer met je iPhone, neem Sim only en koop volgend jaar een iPhone. Ik koop mijn iPhone altijd en begin dan meteen met sparen voor een nieuwe. Ik wil altijd 3-4 jaar met een telefoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Sim only is ook een optie hoor, zeker! Alleen ben wat dat betreft toch een klein beetje materialistisch, dat ik een nieuwe telefoon dan gewoon leuk vind. En, heb een abbonement gezien van een huwaei, die maar een paar euro verschil had met een sim only abbonement, dus dat valt dan te overzien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 10 keer liever mijn iPhone 7 dan een nieuwe telefoon van een ander merk omdat ik niet meer geld per maand wil betalen. Je komt dan namelijk uit bij de goedkopere toestellen van andere merken en waarom zou je die willen? Ik zou dan gaan voor een goedkope Sim only en het geld dat je over hebt sparen voor een nieuwe telefoon die je écht wilt hebben. Mijn iPhone 7 kan nog prima 2 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
11-04-2019 09:35
Sim only is ook een optie hoor, zeker! Alleen ben wat dat betreft toch een klein beetje materialistisch, dat ik een nieuwe telefoon dan gewoon leuk vind. En, heb een abbonement gezien van een huwaei, die maar een paar euro verschil had met een sim only abbonement, dus dat valt dan te overzien.
Als je het leuk vindt, moet je het doen. Maar dan koop je die telefoon eigenlijk op afbetaling, je kunt dan toch beter gewoon sparen voor een nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
ik betaal het ding altijd gewoon ipv lening.. is goedkoper (nog los van rente en bkr gedoe) . Je kan vaak bij het afsluiten/verlengen van je abonnement relatief voordelig een nieuwe telefoon aanschaffen als je hem in 1 x betaalt. Goedkoper dan los toestel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
11-04-2019 09:33
Doe gewoon wat langer met je iPhone, neem Sim only en koop volgend jaar een iPhone. Ik koop mijn iPhone altijd en begin dan meteen met sparen voor een nieuwe. Ik wil altijd 3-4 jaar met een telefoon doen.
Precies dit.. Mijn iphone 6 is nu overleden (5 jaar oud) en komt er een andere. Ik koop zelden of nooit na 2 jaar een andere telefoon. Die iphones gaan lang genoeg mee..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit mijn privédata in handen geven van een Chinees in elk geval. Die hebben nu ASML gehackt en zijn in bezit van hun bedrijfsgeheimen. Vele miljoenen schade.

Een chipfabrikant die zich laat hacken. :proud:

Dit specifieke geval gaat om spionage door oud-medewerkers lees ik nu. Chinezen hebben heel veel geld en kopen alles en iedereen op en om.
retrostar wijzigde dit bericht op 11-04-2019 10:19
37.28% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-04-2019 09:46
ik betaal het ding altijd gewoon ipv lening.. is goedkoper (nog los van rente en bkr gedoe) . Je kan vaak bij het afsluiten/verlengen van je abonnement relatief voordelig een nieuwe telefoon aanschaffen als je hem in 1 x betaalt. Goedkoper dan los toestel vaak.
Dit, ik heb nu gewoon een sim only abo en spaar voor een nieuwe telefoon voor als/wanneer ik die nodig heb.

En het is abonnement TO, niet abbonement.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-04-2019 09:46
ik betaal het ding altijd gewoon ipv lening.. is goedkoper (nog los van rente en bkr gedoe) . Je kan vaak bij het afsluiten/verlengen van je abonnement relatief voordelig een nieuwe telefoon aanschaffen als je hem in 1 x betaalt. Goedkoper dan los toestel vaak.
Maar al zou ik dat doen voor de iPhone X nog wat, betaal je dus €800 ofzo? Dat vind ik gevoelsmatig dan toch ook weer zonde van mijn geld denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
11-04-2019 09:52
Dit, ik heb nu gewoon een sim only abo en spaar voor een nieuwe telefoon voor als/wanneer ik die nodig heb.

En het is abonnement TO, niet abbonement.
Dat wist ik! Zie het nu pas, wat erg! Bedankt Haha
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
11-04-2019 09:47
Precies dit.. Mijn iphone 6 is nu overleden (5 jaar oud) en komt er een andere. Ik koop zelden of nooit na 2 jaar een andere telefoon. Die iphones gaan lang genoeg mee..
Nouja, mijn oude iPhone is ook nog steeds in gebruik door familielid. Die is nu 4 jaar oud maar die begint het wel echt te begeven ondertussen.
Alle reacties Link kopieren
Op de meeste van die abonnement-afsluit-sites kun je zien welk deel je voor telefoon betaalt, en welk deel voor het abonnement zelf. Als je precies dat toestel wilt en precies dat abonnement, is het een beetje voordelig (op bkr registratie na). Dan betaal je bijv €30 per maand voor zo'n iphone X 64GB. €30x24 maanden = €720, in de winkel kosten ze nu €840 oid.
Maar.. als je bijvoorbeeld niet 2 maar 2,5 jaar doet met je toestel, ben je al voordeliger uit met sim only + los kopen.
En als je niet het super hippe abonnement wilt dat "erbij hoort" waar je 10gb aan data krijgt voor €15 per maand, maar in plaats daarvan bijvoorbeeld een simpel abonnementje van 2gb, dan betaal je maar €7,50. Over 2 jaar spaart je dat ook zo €180 uit!

Conclusie: zo'n telefoonmaatschappij probeert je over te halen om iets te kopen wat je eigenlijk niet (nu) (allemaal) nodig hebt. Niet doen dus.

Oh ja, je vroeg nog wat voor toestel ik heb: ik heb een Samsung S4 van zo'n 5,5 jaar oud. Bevalt prima, maar vast niet wat jij zoekt :-D . Ik ben wel een beetje zoekende naar iets nieuws inmiddels, maar de huidige trend naar veel te grote telefoons die niet in jas/broekzak passen bevalt mij niet zo. Ik ben nu aan het kijken naar de Sony Experia compact reeks.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
11-04-2019 09:48
Ik zou nooit mijn privédata in handen geven van een Chinees in elk geval. Die hebben nu ASML gehackt en zijn in bezit van hun bedrijfsgeheimen. Vele miljoenen schade.

Een chipfabrikant die zich laat hacken. :proud:

Dit specifieke geval gaat om spionage door oud-medewerkers lees ik nu. Chinezen hebben heel veel geld en kopen alles en iedereen op en om.
Waar denk je dat die iPhones gemaakt worden?
masatu schreef:
11-04-2019 10:53
Op de meeste van die abonnement-afsluit-sites kun je zien welk deel je voor telefoon betaalt, en welk deel voor het abonnement zelf. Als je precies dat toestel wilt en precies dat abonnement, is het een beetje voordelig (op bkr registratie na). Dan betaal je bijv €30 per maand voor zo'n iphone X 64GB. €30x24 maanden = €720, in de winkel kosten ze nu €840 oid.
Maar.. als je bijvoorbeeld niet 2 maar 2,5 jaar doet met je toestel, ben je al voordeliger uit met sim only + los kopen.
En als je niet het super hippe abonnement wilt dat "erbij hoort" waar je 10gb aan data krijgt voor €15 per maand, maar in plaats daarvan bijvoorbeeld een simpel abonnementje van 2gb, dan betaal je maar €7,50. Over 2 jaar spaart je dat ook zo €180 uit!
Je rekenvoorbeeld klopt niet.

Je koopt, in het geval van TO, een telefoon op afbetaling. Iets op afbetaling kopen is niet voordeliger dan iets kopen zonder afbetaling. Een telefoon op afbetaling is dus nooit goedkoper dan een telefoon zonder afbetaling.
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
11-04-2019 10:27
Maar al zou ik dat doen voor de iPhone X nog wat, betaal je dus €800 ofzo? Dat vind ik gevoelsmatig dan toch ook weer zonde van mijn geld denk ik..
als je een telefoon op afbetaling bij abonnement neemt ben je al-tijd meer geld kwijt dan als je hem in 1 keer aanschaft
dus je gevoel klopt niet
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
11-04-2019 14:07
Je rekenvoorbeeld klopt niet.

Je koopt, in het geval van TO, een telefoon op afbetaling. Iets op afbetaling kopen is niet voordeliger dan iets kopen zonder afbetaling. Een telefoon op afbetaling is dus nooit goedkoper dan een telefoon zonder afbetaling.
Gewoon benieuwd hoor, maar welke kosten zie ik dan over het hoofd met €30 * 24 maanden = €720, nu in de winkel te koop voor €840?
Ik neem aan dat telefoonaanbieders door de grote aantallen telefoons goedkoper kunnen inkopen dan wat je er in de winkel voor zou betalen.

Overigens was ik niet van plan om dit te doen hoor, ik koop liever iets van spaargeld dan dat ik een lening aan ga.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt vaak inderdaad een behoorlijke korting op je foon bij een abonnement, maar die korting krijg je ook als je hem vooraf in één keer afrekent.
Je hoeft hem niet op afbetaling te nemen om de korting te krijgen.
Bij mijn vorige scheelde dat toch bijna €250,-

Gewoon wat langer met je telefoon doen is trouwens altijd het goedkoopste. En beter voor het milieu.
Er is echt geen enkel ander ding in die prijsklasse dat mensen rustig na twee jaar vervangen en dat nog normaal vinden ook.
masatu schreef:
11-04-2019 15:56
Gewoon benieuwd hoor, maar welke kosten zie ik dan over het hoofd met €30 * 24 maanden = €720, nu in de winkel te koop voor €840?
Ik neem aan dat telefoonaanbieders door de grote aantallen telefoons goedkoper kunnen inkopen dan wat je er in de winkel voor zou betalen.

Overigens was ik niet van plan om dit te doen hoor, ik koop liever iets van spaargeld dan dat ik een lening aan ga.
Waar heb je dan een abonnement van €30 gezien voor een nieuwe iPhone? Ik zie overal €40 à €50?
Alle reacties Link kopieren
Op de eerste link die ik vond op google: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-x/tele2
€30 voor je toestel per maand plus €15 voor het abonnement = €45 totaal. Abonnement in simonly variant kost ook €15, dus geen rare prijs oid.
masatu schreef:
11-04-2019 18:29
Op de eerste link die ik vond op google: https://www.belsimpel.nl/apple-iphone-x/tele2
€30 voor je toestel per maand plus €15 voor het abonnement = €45 totaal. Abonnement in simonly variant kost ook €15, dus geen rare prijs oid.
Oh, ik dacht €30 inclusief toestel en abo, vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad dat ik toch maar voor een sim only ga. Sommige zijn maandelijks opzegbaar dus dat is inderdaad best ideaal.
Ik geloof jullie meteen dat een telefoon vooraf betalen goedkoper is, maar vind het gewoon belachelijk om €840 voor een telefoon te moeten neerleggen. Maargoed, met abonnement betaal je dat uiteindelijk ook, dat snap ik ook.
Alle reacties Link kopieren
dnk schreef:
11-04-2019 19:46
maar vind het gewoon belachelijk om €840 voor een telefoon te moeten neerleggen. Maargoed, met abonnement betaal je dat uiteindelijk ook, dat snap ik ook.
maar dan is het niet belachelijk?
Alle reacties Link kopieren
Jawel en daarom wil ik nu dus geen abonnement van €50 oid, zoals die nieuwste iPhones tegenwoordig kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven