facebookvraagje

18-04-2019 10:55 17 berichten
Een tijdje geleden heb ik een vriendschapsverzoek verstuurd naar een oude kennis. Er is nooit iets voorgevallen maar het contact was gewoon verwaterd over de jaren. Afijn, vriendschapsverzoek is niet geaccepteerd, staat niet op "vriendschapsverzoek verzonden" of iets. Gewoon helemaal geen optie meer. Nu was mijn partner nog ingelogd en als ik via hem kijk dan zie ik wel de optie tot het sturen van een vriendschapsverzoek.

Betekent dit dat ik geblokkeerd ben door deze persoon? Ik vind het gewoon zo raar. Wat ik al zei, er is nooit iets voorgevallen.
Dat is wel het meest aannemelijke ja.
Volgens mij verlopen vriendschapsverzoeken tegenwoordig na 14 dagen.
Nitflex schreef:
18-04-2019 11:03
Volgens mij verlopen vriendschapsverzoeken tegenwoordig na 14 dagen.
Ja oke, maar dan heb je normaal gesproken opnieuw de optie om een vriendschapsverzoek te sturen.. hier ontbreekt de hele optie.
Alle reacties Link kopieren
die persoon heeft dat verzoek niet geaccepteerd en kan ook nog geklikt hebben op markeren als spam ,dan kun je geen verzoek meer sturen.
als je geblokkeerd bent zie je dat account helemaal niet meer
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik krijg ook wel eens uitnodigingen van mensen waar ik verder niets mee heb. Niets verkeerd, maar ook niet goeds. Meestal accepteer ik ze niet, maar als iemand volhardend is (en waarschijnlijk denk, hè had ik haar dan toch niet gevraagd), dan blokkeer ik zo iemand.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn er 3 opties:
1. De persoon kijkt gewoon niet zo vaak op facebook of heeft je verzoek over het hoofd gezien. Het verzoek staat nog steeds in zijn lijst vriendschapsverzoeken.
2. De persoon heeft het vriendschapsverzoek verwijdert. Misschien heeft de persoon alleen een heel select groepje vrienden op zijn facebook toegevoegd ivm delen van privé informatie en vindt hij niet dat jij daarbij hoort. Daar zegt facebook dit over:
"Als je een vriendschapsverzoek verwijdert, ontvangt de persoon die je het vriendschapsverzoek heeft gestuurd daar geen melding over en kan de persoon je geen verzoek sturen gedurende een jaar. Je kunt permanent voorkomen dat deze persoon je opnieuw een vriendschapsverzoek stuurt door hem of haar te blokkeren." Over een jaar kun je het dan opnieuw proberen.
3. Als je over een jaar geen nieuw verzoek kunt sturen, dan heeft de persoon niet alleen het vriendschapverzoek verwijderd, maar jou ook geblokkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik op de vraag-en-antwoord-pagina van FB:
"Mogelijk kun je iemand niet als vriend toevoegen wanneer het volgende van toepassing is:
De betreffende persoon heeft je vriendschapsverzoek al verwijderd. Als je verzoek is verwijderd, kun je deze persoon een jaar geen nieuw verzoek sturen. Vraag hem of haar om jou een vriendschapsverzoek te sturen." (En dan volgen nog wat mogelijkheden die hier niks mee te maken hebben.)
Alle reacties Link kopieren
of het is daarna ingesteld ( bij privacy) wie kan je vriendschapsverzoeken versturen heb je tegenwoordig nog maar 2 opties: iedereen of vrienden van vrienden) https://www.facebook.com/settings?tab=p ... riend&view
Je kunt ook iemand blokkeren omdat je FB niet meer actief gebruikt. Ik accepteer al jaren niemand meer.
Xienix schreef:
18-04-2019 11:04
die persoon heeft dat verzoek niet geaccepteerd en kan ook nog geklikt hebben op markeren als spam ,dan kun je geen verzoek meer sturen.
als je geblokkeerd bent zie je dat account helemaal niet meer
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind er weinig aan dat iedereen FB heeft en je wilt toevoegen dus ik begrijp het wel ik krijg ook verzoeken van mensen die ik als kleuter in de klas had en op sport zat of vaag ken via via ,collega's .. leuk om 1 x bij te kletsen maar dan houdt het wel weer op ; negeren krijg je ook scheve gezichten dus ik heb mijn vriendenlijsten aangepast en zo kan ik precies instellen welke mensen wel wat zien en wie niet ..mijn foto's deel ik alleen met ( leuke) familie en heel goede vrienden .Flauwekul fb plaatjes of grapjes gooi ik er af en toe wel in zichtbaar voor al mijn vrienden ;) en verder staat niks openbaar trouwens. Je kunt die lijsten zelf instellen en namen geven ( bv enkel collega's ,enkel familie , enkel marietje ,jan , daan , rob en bertha ) en toevoegen wie er mee kan kijken bij je .

dat kan hier : https://www.facebook.com/bookmarks/lists/
anoniem_384035 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 11:12
Reden: link toegevoegd
3.47% gewijzigd
masatu schreef:
18-04-2019 11:06
Volgens mij zijn er 3 opties:
1. De persoon kijkt gewoon niet zo vaak op facebook of heeft je verzoek over het hoofd gezien. Het verzoek staat nog steeds in zijn lijst vriendschapsverzoeken.
2. De persoon heeft het vriendschapsverzoek verwijdert. Misschien heeft de persoon alleen een heel select groepje vrienden op zijn facebook toegevoegd ivm delen van privé informatie en vindt hij niet dat jij daarbij hoort. Daar zegt facebook dit over:
"Als je een vriendschapsverzoek verwijdert, ontvangt de persoon die je het vriendschapsverzoek heeft gestuurd daar geen melding over en kan de persoon je geen verzoek sturen gedurende een jaar. Je kunt permanent voorkomen dat deze persoon je opnieuw een vriendschapsverzoek stuurt door hem of haar te blokkeren." Over een jaar kun je het dan opnieuw proberen.
3. Als je over een jaar geen nieuw verzoek kunt sturen, dan heeft de persoon niet alleen het vriendschapverzoek verwijderd, maar jou ook geblokkeerd.
Dan zal dit het wel zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Het vriendschapsverzoek staat nog open bij deze persoon. Dit zodat je niet kapot gespamt wordt met dezelfde vriendschapsverzoeken. Zo doe ik het ook altijd, bij mij staan er ook nog wat open om deze redenen.
Alle reacties Link kopieren
Als die optie is verdwenen betekent het dat de ander het verzoek heeft geweigerd
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook relatief veel fb vriendschapsverzoeken die ik helemaal niet als vriend wil. Vrienden van vrienden, cliënten van mijn werk, schoonfamilie enz.
Ik laat dat altijd maar tot in de eeuwigheid open staan alleen echte spam berichten verwijder ik en geef ik aan te willen blokken.
Geen idee eigenlijk wat de ander dan ziet staan als hij/zij mij opnieuw opzoekt zal dan wel hetgeen zijn wat jij ziet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Xienix schreef:
18-04-2019 11:04
die persoon heeft dat verzoek niet geaccepteerd en kan ook nog geklikt hebben op markeren als spam ,dan kun je geen verzoek meer sturen.
als je geblokkeerd bent zie je dat account helemaal niet meer
Dit is het meest aannemelijke ja.

Als hij je nl geblokkeerd heeft zie je die persoon helemaal niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven