Amazon prime kijken, maar hoe?

20-04-2019 07:51 27 berichten
Hoi allemaal,

Ik wil graag een Amazon prime abbonement om The Grand Tour te kijken. Nu ben ik me een beetje aan het inlezen over hoe je dat dan via je TV kan kijken maar ik word er niet wijs uit ( ik ben niet zo handig met dit soort dingen ).
Mijn broertje heeft zo'n abbonement en volgens hem konden mijn moeder en ik gratis meekijken via zijn account alleen konden wij daar nooit inkomen ( inlogproblemen ).
Mijn moeder heeft bij haar thuis een Apple TV, maar ik niet. Nu begrijp ik dat je Prime kan kijken via je laptop ( heb een Chromebook ) maar niet op je TV zonder Chromecast of Apple TV. Klopt dat?
Ik heb ook Netflix op mijn TV zonder Apple TV.

Ik heb al op Amazon gekeken maar ik kom er niet echt uit. Heb ik iets aan dat abbonement als ik geen Apple TV heb of een Chromecast? Of kan ik dan dus alleen maar op mijn laptop kijken? Iemand ervaring met Amazon prime?
Alle reacties Link kopieren
een smart tv heeft apps en /of een chromecast en anders kost zo'n ding een paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh kan je die Amazon Prime app dan niet op je tv installeren?

Als je op je laptop kan kijken dan kan je hem met een hdmi-kabel verbinden naar je tv (kost een paar euro) en dan krijg je het laptop-beeld op je tv.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb geen smart TV.

Met een Chromecast kan dat dus wel op een oudere TV?

Of ik Amazon Prime app kan installeren op mijn TV weet ik eigenlijk niet. Zal eens kijken wat mijn opties zijn zometeen.
Oh oke, dus dan hangt het af van of ik het op mijn laptop kan kijken? Ik neem aan van wel. Ik wilde me eerst even inlezen voordat ik een abbonement neem waar ik niks mee kan.
En evt de app op je iPad downloaden en daar op kijken?
Ik heb geen Ipad. Ook geen Iphone of iets in die richting. Een oude Nokia 1.
Ik heb wel een playstore op mijn chromebook, misschien kan ik de app daar downloaden.

Ik ben echt een ramp met technologie haha. Ik lijk mijn moeder wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je geen smart TV hebt, dan kun je er niet mee op internet en er dus ook geen apps op downloaden.

Heb je wel USB-aansluitingen op je tv?
Even kijken....

Euhmm wel een HDMI poort. Telt dat ook?
Je zou kunnen kijken of je Prime via een webbrowser kunt kijken (vast wel) en dan je laptop aansluiten op de tv. Als super groot beeldscherm zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
20-04-2019 08:41
Even kijken....

Euhmm wel een HDMI poort. Telt dat ook?
Ja, je kunt via HDMI je laptop op de tv aansluiten. Dan zou het moeten lukken om op je laptop de Amazon app te downloaden en dat beeld via de HDMI-kabel naar je tv te sturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een app op de Apple tv. Werkt als een zonnetje

Heb je WiFi ? Dan is Chrome cast wel handig
poldervrouw wijzigde dit bericht op 20-04-2019 09:06
29.41% gewijzigd
Oke dus dan zou ik inderdaad het abbo kunnen nemen en dat op mijn laptop downloaden en dan aan mijn TV aansluiten. Vat ik het zo goed samen? Dat is wel interessant dan. Ik zie nu pas dat ik ook de DVD kan kopen van The Grand Tour, die kost 39 euro. Ik kon nergens de DVD vinden maar nu zie ik hem toch. Wellicht ook een optie, maar ja dat is maar een seizoen en ik wil ze allemaal kijken. Dan is een abbo toch interessanter denk ik. Financieel. Kan mijn moeder ook meekijken via haar Apple TV want je kan meerdere mensen op een account zetten volgens mijn broertje. Mijn moeder vindt Top gear ook erg leuk.

Bedankt voor de tips allemaal! Ben weer wat wijzer geworden. Technologie, het blijft een dingetje hoor. :proud: :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als je nu al Netflix op je tv kan kijken, dan moet Amazon Prime ook lukken, die twee werken beiden via browser of app. Als je nu Netflix kijkt, hoe doe je dat dan?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
20-04-2019 09:04
Ik heb een app op de Apple tv. Werkt als een zonnetje

Heb je WiFi ? Dan is Chrome cast wel handig
Apple TV werkt ook via WIFI.
Saphira schreef:
20-04-2019 09:36
Als je nu al Netflix op je tv kan kijken, dan moet Amazon Prime ook lukken, die twee werken beiden via browser of app. Als je nu Netflix kijkt, hoe doe je dat dan?
Geen idee. Ik deel mijn account van Netflix met mijn moeder en die heeft dus een Apple TV thuis. Misschien zo. Ga zo mijn broer maar even bellen om opheldering te vragen, die weet er wat meer van. Ik kijk Netflix op kanaal 200 van mijn TV ( heb Telfort ).
Een kanaal verder kan ik youtube kijken. Dus wellicht wel WIFI op de TV? Wel draadloos internet thuis uiteraard.

Om nou een Apple TV van 160 euro te kopen alleen voor Top Gear vind ik ook weer wat ver gaan. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-04-2019 09:51
Apple TV werkt ook via WIFI.
Maar is veel duurder :bunny:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
20-04-2019 12:37
Maar is veel duurder :bunny:
Klopt maar werkt wel beter. Ik heb twee chromecast verlaten. Prut dingen
Ja zal best, maar ik ga er geen 160 euro aan uitgeven. Ik leef op bijstandniveau dus dat zit er niet in. Maar goed als ik de laptop aan de TV kan aansluiten hoef ik dat ook niet te kopen natuurlijk.

Broer is aan het werk, belt me later terug.
Denk dat ik gewoon een abbonement neem voor een maand en het dan uitprobeer. Is elk moment opzegbaar. Wel geniaal van Amazon prime, dat je alleen The Grand Tour daar kan kijken. Je kan het op youtube niet eens zien. Dat zal ze flink wat nieuwe abbonees hebben opgeleverd. Zijn veel Top Gear fans in de wereld.
Alle reacties Link kopieren
En zouden veel mensen een abonnement nemen enkel voor top gear?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ja meer dan je denkt. Ik ken al een hoop mensen die het alleen daarvoor genomen hebben, waaronder mijn broer, zijn vrienden en mijn achterneven. Het is wel een van de populairste series ter wereld.
Niet alleen bij mannen. Maar je kan er uiteraard ook andere dingen op kijken.
Het kost ook niet zoveel per maand.
Alle reacties Link kopieren
Verrassend. Ik vond het wel een geinige serie, maar dat geld heb ik er echt niet voor over
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Nou ja ik hoef het ook maar een maandje te nemen natuurlijk. Dan heb ik alle seizoenen wel gezien en zeg ik het weer op tot het nieuwe uitkomt. Kost 4 euro per maand.
Alle reacties Link kopieren
:) iedereen moet doen waar hij/zij gelukkig van wordt. Ik was alleen verrast, verder niets
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik nam het ook niet persoonlijk op hoor. No worries. :P

En eens met dat eerste statement. :cheer2:
Nou, ik heb Prime genomen voor een maand ( gratis ) en ben bijna door 3 seizoenen The Grand Tour heen. En het valt me eerlijk gezegd wat tegen. Ik lig niet half zo vaak in een deuk als dat ik deed bij Top Gear. De grappen zijn wat achterhaald, er zijn te weinig races en onderlinge challenges. Het voelt allemaal wat geforceerd.
Dus nog twee afleveringen te gaan en dan zeg ik Prime weer op. Toch blij dat ik The Grand tour niet op DVD gekocht heb, was zonde geld geweest. Nu heb ik het toch gratis gezien. Het was wel geinig hoor, maar toch ook veel saaie momenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven