PlayStation 4 probleem- wie helpt?

21-04-2019 17:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze PlayStation geeft ineens, na verplaatsen, aan dat het USB-opslagapparaat niet verbonden is.
(SU-41333-4)

We komen er maar niet achter hoe en waarom dat ineens gebeurt.
Kan iemand hier helpen?

En anders.... waar moet ik zijn voor hulp? Een computer winkel?
Hebben we het dan over een extern opslagapparaat of zo, of start de hele PS4 niet meer op?
Alle reacties Link kopieren
Hij start helemaal niet meer op.
Ik zie zwart beeld met bovenin Veilige Modus. Eerst stond er wat in OP staat maar nu staat er:

Maak verbinding met USB-opslagapparaat waarop zich een updatebestand voor herinstallatie voor versie 6.51 of later bevindt.
Je kunt het updatebestand voor herinstallatie downloaden vanaf PlayStation.com
Alle reacties Link kopieren
En als ik op ok klik dan komt die code weer in beeld en dat het USB-opslagapparaat niet verbonden is.

Verder komen we niet
Waarschijnlijk is de harddisk corrupt (heb je 'm misschien verplaatst terwijl hij in bedrijf was?).

Heb je al geprobeerd om de aanwijzing op te volgen? Dus die update downloaden en op een USB-stick zetten. Hij zal dan proberen om e.e.a. opnieuw te installeren.
Alle reacties Link kopieren
Alles geprobeerd niets lukt.

Waar kan ik dat laten maken? Ik heb echt geen idee. Gewoon bij de plaatselijke computerwinkel?
Foutmelding gegoogled of gekeken op de PS service website?
Ik weer niet of je ‘m kunt laten maken bij een computerwinkel maar je kunt altijd bellen met die vraag :-). Ik weet nit of de PS4 qua hardware en software overeenkomt met een gewone computer..

Even googlen levert op: dat er speciale console reparactieservicewinkels zijn en dat sommige computerwinkels dit ook bieden. Zou even googlen of er iets in jouw buurt zit. Succes!
anoniem_176786 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 12:04
Reden: Even gegoogled
31.81% gewijzigd
Zet op een usb-stick de volgende update:
https://www.playstation.com/nl-nl/get-h ... -software/

Hoe je de mapjes op je usb moet noemen staat in dit topic beschreven: https://community.eu.playstation.com/t5 ... p/23692623

Zorg er ook voor dat het format van je usb fat32 is.

Plug vervolgens je usb in de ps4. Dan zou je ps4 de update moeten installeren en daarna zou alles weer goed moeten zijn.

Succes!

ps: Viva is nou niet de beste plaats voor dit soort vragen. Volgende keer even beter bedenken waar je je vraag gaat stellen?
anoniem_64b6975e71f71 wijzigde dit bericht op 22-04-2019 12:43
Reden: ps toegevoegd
12.35% gewijzigd
purplebutterfly schreef:
22-04-2019 12:39
ps: Viva is nou niet de beste plaats voor dit soort vragen. Volgende keer even beter bedenken waar je je vraag gaat stellen?

Op zich zijn hier best mensen die even kunnen helpen maar met vaagheden zoals "Alles geprobeerd niets lukt" wordt dat wel heel lastig. We kunnen niet toveren.
Hopelijk is je probleem nu opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven