Apple pencil

22-04-2019 16:37 18 berichten
Ik heb een nieuwe iPad gekocht en die is compatibel met de Apple Pencil eerste generatie. Dat zette me aan het denken over de vraag of ik nu ook een Apple Pencil wil.

Voordat ik er € 99 aan spendeer ben ik toch eerst benieuwd naar ervaringen.

Waar gebruiken anderen de pencil voor? Werkt hij gewoon in alle apps? Gaat het niet krassen op den duur op het glas van de iPad? Werkt hij zoals je het van te voren verwacht of gehoopt had?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee! Ik wil graag een iPad gaan kopen met Apple Pencil om te tekenen. Maar ik twijfel nog of er geen goedkopere styluspennen zijn die ook geschikt zijn voor de iPad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een en gebruik m om te tekenen in de app ProCreate. Ik doe dat erg veel (en vrij aardig / deels beroepsmatig). Als je de pencil wil inzetten voor notities of “gewoon” in plaats van je vingers zou ik een goedkopere versie kopen. Ik vind het alleen de prijs waard als je ook echt van de voordelen van de pencil (drukgevoelig) wil gebruiken. Anders is het zonde van je geld.

Plastic is zachter dan glas, dus krassen doet het niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Apple pencil en ik vind het een briljant ding.
I told you walking was idiotic.
lise1985 schreef:
22-04-2019 16:37
Ik heb een nieuwe iPad gekocht en die is compatibel met de Apple Pencil eerste generatie. Dat zette me aan het denken over de vraag of ik nu ook een Apple Pencil wil.

Voordat ik er € 99 aan spendeer ben ik toch eerst benieuwd naar ervaringen.

Waar gebruiken anderen de pencil voor? Werkt hij gewoon in alle apps? Gaat het niet krassen op den duur op het glas van de iPad? Werkt hij zoals je het van te voren verwacht of gehoopt had?
Krassen kun je voorkomen door op tijd de puntjes te vervangen. Je voelt het vanzelf stroever worden.

Ik vind het fijn om mee te schrijven, tekenen kan ik niet.
Pergamon schreef:
22-04-2019 18:07
Ik heb er een en gebruik m om te tekenen in de app ProCreate.

OMG, wat een naam. :clown:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
22-04-2019 18:07
Ik heb er een en gebruik m om te tekenen in de app ProCreate. Ik doe dat erg veel (en vrij aardig / deels beroepsmatig). Als je de pencil wil inzetten voor notities of “gewoon” in plaats van je vingers zou ik een goedkopere versie kopen. Ik vind het alleen de prijs waard als je ook echt van de voordelen van de pencil (drukgevoelig) wil gebruiken. Anders is het zonde van je geld.

Plastic is zachter dan glas, dus krassen doet het niet.
Ik wilde iets typen, maar ik sluit mij helemaal aan bij de ervaring van Pergamon.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de pro met pencil om mee te schrijven. Vroeger goedkopere varianten gebruikt, dat werkte nooit goed. De pencil is iedere cent waard vind ik, ook als je er niet mee tekent
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
22-04-2019 21:04
Ik gebruik de pro met pencil om mee te schrijven. Vroeger goedkopere varianten gebruikt, dat werkte nooit goed. De pencil is iedere cent waard vind ik, ook als je er niet mee tekent
Maar werkt het ook in elke app?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-04-2019 23:14
Maar werkt het ook in elke app?
Ik ben nog geen app tegengekomen waar het niet werkt. Maar als je een specifieke app hebt waarin het voor jou moet werken probeer ik het graag voor je uit. Tenzij het een dure app is natuurlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
22-04-2019 23:17
Ik ben nog geen app tegengekomen waar het niet werkt. Maar als je een specifieke app hebt waarin het voor jou moet werken probeer ik het graag voor je uit. Tenzij het een dure app is natuurlijk
Stel dat ik lekker mutserig een kruiswoordpuzzel in een tijdschrift (tijdschrift.nl) wil maken of een pdf invullen?
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-04-2019 23:21
Stel dat ik lekker mutserig een kruiswoordpuzzel in een tijdschrift (tijdschrift.nl) wil maken of een pdf invullen?
PDF schrijven kan zeker, daar gebruik ik hem 90% van de tijd voor. Tijdschrift zal van de app afhangen waarmee je tijdschriften leest.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
22-04-2019 23:23
PDF schrijven kan zeker, daar gebruik ik hem 90% van de tijd voor. Tijdschrift zal van de app afhangen waarmee je tijdschriften leest.
Tijdschrift.nl
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-04-2019 23:24
Tijdschrift.nl
Ah, die gebruik ik niet om iets te schrijven. Ik vermoed dat de Pencil daar niet werkt, tenzij je kan exporteren naar pdf, en dan in een echte pdf-app bewerken
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
22-04-2019 23:29
Ah, die gebruik ik niet om iets te schrijven. Ik vermoed dat de Pencil daar niet werkt, tenzij je kan exporteren naar pdf, en dan in een echte pdf-app bewerken
Dat is dus mijn vraagstuk. Werkt het in elke app. Ga ik hem echt nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
22-04-2019 23:38
Dat is dus mijn vraagstuk. Werkt het in elke app. Ga ik hem echt nodig hebben.
Nodig misschien niet. Maar handig is het wel, vind ik. En als de Pencil niet werkt in een app, dan de goedkopere alternatieven zeker niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het uitgeprobeerd: de app van tijdschrift.nl ondersteunt de Pencil alleen als vervanging van je vingers, dus om te slippen e.d. Je kan in de app niet schrijven. Niet met de Pencil, maar dus ook niet op een andere manier. Als je een kruiswoordpuzzel uit een tijdschrift wil doen, is je enige optie een screenshot maken, en dan daarin schrijven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dank je wel Jolly! Ik dacht het al.

Maar ik heb hem wel besteld om uit te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven