Computer uitzetten zonder alles af te sluiten?

26-04-2019 08:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik ben er zo één die, as we speak 44 tabs open heeft staan in de internetbrowser, zo één die verschillende programma's open heeft staan zoals Word en Excel en vele andere en geen zin heeft om alles iedere dag af te sluiten omdat ik het dan de volgende dag weer op moet starten. Met als gevolg dat de computer dag en nacht aanstaat in standby. Word ed vind ik prima om af te sluiten, maar de internetpagina's niet. Is er een handigheidje voor dat ik de computer toch uit kan zetten en de volgende keer dat ik de computer opstart weer heel makkelijk al die tabs erbij kan pakken die de dag ervoor open stonden?
Bij mij blijven ze gewoon staan in chrome.. Volgens mij kun je dat instellen bij instellingen in je browser.
Sla alle websites op als favoriet (eventueel in een apart mapje).
Alle reacties Link kopieren
Je computer wordt hier wel veel trager door. Plus dat het best wel wat energie kost om je laptop aan te laten staan.

Maar je kan je browser toch aangeven om bij het openen naar de tabbladen te gaan die open stonden?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
26-04-2019 08:34
Je computer wordt hier wel veel trager door. Plus dat het best wel wat energie kost om je laptop aan te laten staan.

Maar je kan je browser toch aangeven om bij het openen naar de tabbladen te gaan die open stonden?
Ja ik weet het. Dat realiseerde ik mij vanmorgen pas. Dat het onnodig energie kost. Wanneer krijg je die vraag dan? Ik krijg die vraag alleen op mijn laptop als de boel is gecrasht en dan vragen ze of ze oude moeten herstellen.
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
26-04-2019 08:38
Ja ik weet het. Dat realiseerde ik mij vanmorgen pas. Dat het onnodig energie kost. Wanneer krijg je die vraag dan? Ik krijg die vraag alleen op mijn laptop als de boel is gecrasht en dan vragen ze of ze oude moeten herstellen.

Welke browser gebruik je? Je moet naar instellingen gaan, en dan is er vaak een keuze "naar welke pagina bij opening". Bijvoorbeeld een bepaalde pagina, startpagina, of verder gaan waar je gebleven bent.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
toffifee schreef:
26-04-2019 08:38
Ja ik weet het. Dat realiseerde ik mij vanmorgen pas. Dat het onnodig energie kost. Wanneer krijg je die vraag dan? Ik krijg die vraag alleen op mijn laptop als de boel is gecrasht en dan vragen ze of ze oude moeten herstellen.
Het gaat niet om de energie, het gaat ook om het geheugen dat trager wordt.

Een website is toch zo weer gevonden? Je typt de eerste letter en het staat er al. Verder heb ik veel favorieten. Bij documenten, die ik sowieso tussentijds opsla, open ik gewoon mijn recente documenten.

Ik heb het tegenovergestelde; ik vind het een lekker opgeruimd gevoel om alle internet tabs in één keer af te sluiten!

Oh, af en toe gebruik ik de hibernate optie als ik bij openen snel weer verder wil. Maar ik let er wel op om regelmatig de heleboel af te sluiten, ik vind traag internet verschrikkelijk.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 08:57
11.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Firefox heeft ook een optie: laatste sessie herstellen.

Ik heb mijn computer bijna altijd in hibernate staan, omdat ik naast websites ook vaak andere applicaties heb openstaan. Ik heb niet het gevoel dat dat veel stroom verbruikt (alle fans en dergelijke staan ook gewoon uit) en altijd lekker snel opgestart.
Alle reacties Link kopieren
Opmerken dat een Unix-computer gewoon (vrijwel) nooit uitgezet moet worden is vast niet nuttig omdat je Windows hebt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ooit heb ik vernomen dat het constant opnieuw opstarten van je pc de levensduur verkort, dus sindsdien blijf hij veelal in sluimerstand staan.
Een techneut hier die kan zeggen of dit een fabel is?
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen fabel, maar het effect is minimaal
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
26-04-2019 08:20
Sla alle websites op als favoriet (eventueel in een apart mapje).
Nee, dat is teveel werk. :-) Het zijn geen homepage's van websites, maar echt pagina's met bijvoorbeeld informatie voor mijn studie, of een kledingstuk voor mij. Dus het wisselt iedere dag.
Alle reacties Link kopieren
asimov schreef:
26-04-2019 08:55
Firefox heeft ook een optie: laatste sessie herstellen.

Ik heb mijn computer bijna altijd in hibernate staan, omdat ik naast websites ook vaak andere applicaties heb openstaan. Ik heb niet het gevoel dat dat veel stroom verbruikt (alle fans en dergelijke staan ook gewoon uit) en altijd lekker snel opgestart.
Maar dit is toch alleen als de boel crasht? Dan krijg ik die vraag ook wel eens.
JollyRider schreef:
26-04-2019 08:56
Opmerken dat een Unix-computer gewoon (vrijwel) nooit uitgezet moet worden is vast niet nuttig omdat je Windows hebt?
Klopt. :-)
Alle reacties Link kopieren
Windows :there:


:biggrin:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
toffifee schreef:
26-04-2019 09:11
Nee, dat is teveel werk. :-) Het zijn geen homepage's van websites, maar echt pagina's met bijvoorbeeld informatie voor mijn studie, of een kledingstuk voor mij. Dus het wisselt iedere dag.
Pak gewoon je history erbij.
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch gewoon een optie in je browser "Restore Previous Session"
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Maar zoals eerder gevraagd werd: Welke browser gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe het heet, maar ik heb in chrome een plug-in waarmee je sessies gewoon kan opslaan en dan dus die hele sessie weer kan openen wanneer je wilt.
JollyRider schreef:
26-04-2019 09:13
Windows :there:

:biggrin:

:hihi:

Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik mijn Mac voor het laatst heb uitgezet.
blablablablabla schreef:
26-04-2019 10:03
Ik weet even niet uit m'n hoofd hoe het heet, maar ik heb in chrome een plug-in waarmee je sessies gewoon kan opslaan en dan dus die hele sessie weer kan openen wanneer je wilt.
Zo: https://www.howtogeek.com/125010/restor ... nd-safari/
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
26-04-2019 10:11
:hihi:

Ik kan me niet eens herinneren wanneer ik mijn Mac voor het laatst heb uitgezet.
ik wel, gewoon aan het einde van de dag
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
26-04-2019 09:12
Maar dit is toch alleen als de boel crasht? Dan krijg ik die vraag ook wel eens.



Klopt. :-)
Je kunt dit altijd aanklikken (als je helemaal rechts op die 3 streepjes klikt).
Je kunt het ook bij opties instellen dat hij het altijd doet als je firefox opent.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
26-04-2019 11:20
ik wel, gewoon aan het einde van de dag
Waarom?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
26-04-2019 14:15
Waarom?


Ik vond de accu van mijn MacBook best snel leeg gaan, en ik heb het idee dat dat beter gaat sinds ik 'm echt uit zet. Is dat een waanidee dan?
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
26-04-2019 14:20
Ik vond de accu van mijn MacBook best snel leeg gaan, en ik heb het idee dat dat beter gaat sinds ik 'm echt uit zet. Is dat een waanidee dan?
Nooit gemeten, maar de levensduur van de accu in mijn laptop is hoe dan ook lang, maar niet lang genoeg om een dag zonder kabel te werken.

Het opstarten duurt zo lang dat ik geen zin heb daar dagelijks op te wachten. En in sluimerstand gaat de accu makkelijk een week mee, sinds ik vooral met iPad werk gast dat dus ook goed. Dus nee, uitzetten doe ik nooit
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven