Foto's van mobiel op laptop zetten lukt niet

26-04-2019 08:31 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, ik heb een vraag over de foto´s van mijn telefoon, Hawei P8 light. Ik heb een tweedehands laptop en al vanaf het begin lukt het me niet de foto´s van mijn mobiel hier op te zetten. ´This folder is empty´geeft hij aan. Ik dacht dat het aan de tweedehands laptop lag en heb tussendoor wat foto´s op Dropbox gezet.
Echter Dropbox is vol en mijn telefoon doet ook niet veel meer omdat hij helemaal vol zit. Ik heb een externe harde schijf gekocht maar kan zo te zien geen gegevens vanaf mijn telefoon direct op de externe harde schijf zetten.

Inmiddels heb ik een nieuwe laptop maar ook die geeft aan ´this folder is empty´. Gisteren een nieuwe kabel gekocht in de hoop dat dat misschien zou uitmaken, maar ook dat helpt niet. En ik las ergens dat je Windows Mediaplayer 10 moet hebben maar ook dat maakt geen verschil.

Wie heeft de gouden tip? Moet ik misschien iets op mijn telefoon anders instellen?
Je kunt méér.
Misschien een andere folder of map openen? Mijn telefoon heeft om de een of andere reden meerdere mapjes met de naam pictures, waarvan de eerste die je ziet leeg is.
Alle reacties Link kopieren
Foto’s gingen vroeger naar de map DCIM als mijn geheugen klopt. Pictures is een map voor andere doelen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Maak met een nieuw mailadres een nieuw dropboxaccount aan en zet daar de foto’s op.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet altijd een vensterje: what to do with these files? en dan kies je voor import.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je telefoon ontgrendelen en toestemming geven voor het overzetten van bestanden. Anders ziet je laptop alleen het device maar geen bestanden en krijg je dus lege mappen.
Alle reacties Link kopieren
Nadat je de telefoon via het kabeltje hebt aangesloten, dan je telefoon openen/aandoen/ontgrendelen.
Dan moet je toestemming geven of je wil dat de computer toegang heeft tot je telefoon.
Dat hoeft maar 1x.
De volgende keren moet ik wel altijd even mijn telefoon openen en dan verschijnen gewoon de mapjes op mijn laptop.

Ik hoop dat dit werkt.
Alle reacties Link kopieren
Mijnneusislanger schreef:
26-04-2019 09:36
Je telefoon ontgrendelen en toestemming geven voor het overzetten van bestanden. Anders ziet je laptop alleen het device maar geen bestanden en krijg je dus lege mappen.
Juist 😄
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook in My Computer kijken (als je phone aangesloten is) en dan dubbelkikken op het aangesloten device totdat je de map ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
oja heerlijk, de Huawei.

als je de telefoon aangesloten hebt op je laptop moet je op je telefoon naar beneden vegen, dan krijg je de juiste icoontjes.

daarna moet je de HiSuite downloaden, wat bij mij uren duurde.
daarna kun je de foto,s overzetten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard moet je altijd toestemming geven, anders zou je zó andermans foto's kunnen downloaden als je zijn telefoon te pakken kreeg en zo de beveiliging omzeilen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ik ga eens kijken waar het op vastliep.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven