Batterij telefoon loopt heel snel leeg

02-05-2019 08:06 46 berichten
Sinds een paar dagen loopt de batterij van m’n telefoon idioot snel leeg. Bijvoorbeeld vannacht van 80% naar 1% terwijl ik lag te slapen en hem dus niet gebruikte.
Maar hij lijkt ook veel sneller op te laden dan eerst (binnen 20 minuten terug naar 75%)
Het is een iPhone se, dus al wel wat ouder maar ik geef niet zo om telefoons dus ik had gehoopt dat ie nog minstens een jaartje mee kon.

Heeft iemand dit wel eens gehad? Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Ik heb er nadat ik terug kwam van vakantie een aantal apps terug op gezet die ik er voor de vakantie af had gegooid, maar niets raars (9292 en ns app, Hema, treatwell) kan ik ergens mee testen of een van deze apps stroom staat te vreten?
Of is m’n telefoon gewoon ineens aan het eind van z’n Latijn? Het is echt irritant!
Even kijken of er op de achtergrond niet nog dingen open staan, of terug zetten naar fabrieksinstellingen.
Hoe kijk ik ‘op de achtergrond’?
Terug naar fabrieksinstellingen ben ik toch alles kwijt of niet?
Alle reacties Link kopieren
Hey ja ik heb dat ook met me iphone, je batterij vermogen is gewoon achteruit gegaan. Als je naar instellingen>batterij gaat kun je dit volgensmij zien. Weet niet zeker of dat bij iphone se ook zo is
Ik had dit ook met mijn telefoon. Die had ik van iemand overgekocht en na 4 jaar begon hij ook steeds sneller leeg te lopen. Hij laadde ook niet meer volledig op. Tenminste, telefoon was wel 100% maar zodra ik hem van de oplader afhaalde sprong hij naar 97 of 95%

Ik zorgde er altijd voor dat er geen apps op de achtergrond openstonden, maar ik denk dat ie gewoon aan het einde van z'n latijn was.

Vorig jaar dus gewoon een nieuwe gekocht :P
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-05-2019 08:11
Hoe kijk ik ‘op de achtergrond’?
Terug naar fabrieksinstellingen ben ik toch alles kwijt of niet?
Door 2x kort achter elkaar op de ‘home’ knop te drukken. De beeldjes die dan in je scherm komen, kun je dan weg vegen.
Bij fabrieksinstellingen ben je idd alles kwijt. Daarom zou ik de foto’s die je hebt opslaan in bv Google foto’s.
Alle reacties Link kopieren
https://www.iphoned.nl/tips/iphone-accu-gezondheid/

voor minder dan twee tientjes koop je een nieuwe accu trouwens
Alle reacties Link kopieren
Dit had ik ook eens, even bij de gsm-kliniek gebracht en het is gerepareerd!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb het ook, maar ik heb zo’n iPhone met een verkeerde batterij die ze toen kosteloos zouden vervangen. Helaas niet kunnen doen, elke keer waren alle afspraken al volgeboekt en nu doen ze het niet meer gratis.

Hoe lang heb je deze telefoon al?
¡Apagando las luces!
Jillian76 schreef:
02-05-2019 08:14
Door 2x kort achter elkaar op de ‘home’ knop te drukken. De beeldjes die dan in je scherm komen, kun je dan weg vegen.
Thx dit wist ik niet en ongeveer alles stond open XD

Maar gaat een batterij niet langzaam achteruit? Deze telefoon deed het 3 dagen geleden prima en sindsdien ineens raar...
Alle reacties Link kopieren
Er is een app waarmee je je batterijvermogen kunt testen.. Battery Life heet ie (logo is een groen vierkantje met een witte batterij. Bij mij de eerste die bovenkwam als ik in de Appstore 'battery' in typte. Volgens mij werkt ie nog wel op oudere iphones..

Dan weet je of het aan de capaciteit van je batterij ligt, of toch aan iets anders...
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 02-05-2019 08:28
14.52% gewijzigd
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon even batterij vervangen.
Hmm ik heb net in instellingen gekeken naar hoe m’n batterij het doet en die heeft nog 90% van maximumprestaties (dus toen hij nieuw was).
Dat lijkt me dus niet het probleem.
Die app zegt ook dat de batterij nog prima is.

Maar raar, ik sluit kennelijk nooit apps goed af en dan nu ineens zou ik daar last van hebben? Ik vind t raarrrrrr.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 23-05-2019 23:37
Reden: privacy
98.26% gewijzigd
Staat je bluetooth ofzo toevallig niet aan?

Ik heb ook SE en sinds ik een watch heb (die constant bluetooth verbinding maken) loopt SE ook iets sneller leeg (niet zo vlug als die van jou).
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
02-05-2019 08:30
Die app zegt ook dat de batterij nog prima is.

Maar raar, ik sluit kennelijk nooit apps goed af en dan nu ineens zou ik daar last van hebben? Ik vind t raarrrrrr.
Zou het kunnen zijn dat bij het opnieuw installeren van de apps er instellingen verandert zijn, waardoor hij op de achtergrond wel doorloopt?

En je kan proberen om hem even te rebooten...
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
werkt de wifi goed? wanneer de telefoon de hele tijd een netwerk moet zoeken en contact maken kost vaak ook veel energie.

verder is het niet zo dat je merkt dat een batterij langzaam leeg loopt. Je kunt het opeens wel merken dat de batterij snel leegloopt.

Ga eens langs bij een iPhone repair winkel en laat je accu goed testen, die appjes zijn niet zo betrouwbaar.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Af en toe je telefoon opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen (ik doe dat zelf minimaal 1x per week).
Bluetooth staat aan maar die staat altijd aan voor m’n horloge en m’n air pods dus dat is ook niets nieuws.

Waar kan je aanpassen in instellingen dat iets echt uit gaat als je het weg klikt? Want dat zou een logische verklaring zijn, dat apps eerst uit gingen en nu niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem 's nachts helemaal afzetten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
02-05-2019 08:40
werkt de wifi goed? wanneer de telefoon de hele tijd een netwerk moet zoeken en contact maken kost vaak ook veel energie.

verder is het niet zo dat je merkt dat een batterij langzaam leeg loopt. Je kunt het opeens wel merken dat de batterij snel leegloopt.

Ga eens langs bij een iPhone repair winkel en laat je accu goed testen, die appjes zijn niet zo betrouwbaar.
Bovendien wil de wifi-assistentie dan ook batterij vreten...
Seriously?
Jillian76 schreef:
02-05-2019 08:14
Door 2x kort achter elkaar op de ‘home’ knop te drukken. De beeldjes die dan in je scherm komen, kun je dan weg vegen.
Bij fabrieksinstellingen ben je idd alles kwijt. Daarom zou ik de foto’s die je hebt opslaan in bv Google foto’s.
Foto's staan in iCloud. En met een reservekopie kun je daarna alles weer gewoon terugzetten vanuit iCloud. Je bent dan dus helemaal niks kwijt.
Je geeft niet zo veel om je telefoon, schrijf je, dan is het toch wel aan te raden om gewoon een nieuwe batterij te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Enkele weken geleden had ik dit ook met mijn iphone se. Ik haalde hem uit de lader in de ochtend 100% ik ging douchen en liep 1 trap naar beneden en hij was uitgevallen want leeg.
Nieuwe accu in laten zetten maar hetzelfde probleem, op kosten van de shop nog een accu weer hetzelfde. Het bleek aan een chip te liggen.
Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd dat mijn trouwe se nu toch maar vervangen moest worden, het is niet anders.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven