Beste anti-virus? (Mac)

08-05-2019 16:21 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor het eerst in mijn leven ben ik bereid een anti-virus voor mijn laptop aan te schaffen. Ik heb een MacBook Air (2017). Wat is de beste anti-virus volgens jullie, prijs-kwaliteitgewijs?
Veritas vos liberabit
https://www.macworld.co.uk/feature/mac- ... s-3672182/
Alle reacties Link kopieren
Ik draai de gratis versie van alvast op mijn Macs, werkt goed!
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Ik gebruik nu de gratis malwarebytes voor mijn mac. Daarvoor gebruikte ik Clamxav.

Diegene die nu voor de mac versie bij malwarebytes werkt heeft ook jaren een blog gehad met eigen programmatje om kwetsbaarheden te scannen. Dat programma werd ook altijd aangeraden als mensen op het forum van apple om een scanner vroegen dus neem aan dat die prima voldoed. Moet wel zeggen dat Clamxav altijd meer zooi vond maar dat waren dan altijd oude mailtjes waar mogelijk een windows virus zou zitten.


Ik heb trouwens nog nooit een echt virus op mijn mac gehad in die ruim 15 jaar dat ik een mac heb. Je moet gewoon niet overal zomaar op klikken en van alles downloaden en een adblocker helpt ook veel voor de adware die je soms via advertenties krijgt als betrouwbare sites hun security updates niet op orde hebben.
Alle reacties Link kopieren
Gratis Sophos hier.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik niets..heb hem nu 2 jaar en 0,0 problemen.
Alle reacties Link kopieren
Deskundigen betwijfelen of een virusscanner beter is; een virusscanner doet vaak zelf vaak enge dingen met het operating system. Zie de onnavolgbare https://twitter.com/taviso

Als je je mail via gmail laat lopen en Chrome gebruikt (beide allebei zwaar beveiligd door Google, en daarmee dus een soort portieren/uitsmijters voor je PC/Mac) en geen software installeert, dan heb je op OSX niet zoveel te vrezen.

Ik draai zelf ook geen virusscanner ... maar ik moet daarbij zeggen dat ik ook geen Windows gebruik.
evaq wijzigde dit bericht op 08-05-2019 21:14
Reden: update
11.58% gewijzigd
Als je een beetje oplet met wat je opent en installeert dan heb je op Mac geen virusscanner nodig. Het systeem zelf is al heel goed beveiligd. De firewall staat nota bene standaard uit. Moet je met Windows eens proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bitdefender op mijn Mac, maar eigenlijk niet echt nodig, aangezien mijn werkcomputer een iPad is. Zonder scanner
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, heb er heel wat aan :) Ik ga waarschijnlijk toch geen anti-virusscanner aanschaffen maar ik ga eentje dat gratis is uitproberen. En ik gebruik nu ook Chrome ipv Safari omwille van de beveiliging/bescherming, is veel fijner ook
Veritas vos liberabit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven