Hulp zakelijk adverteren Facebook

10-05-2019 10:20 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik hoop dat iemand (of meerdere personen) mij verder kunnen helpen...

Ik heb een aantal webshops. Tot nu toe heb ik hier niets mee gedaan op Facebook.

Graag wil ik gaan adverteren via Facebook.

Momenteel heb ik een persoonlijk profiel op FB, hieraan is een advertentie account gekoppeld (ook persoonlijk dus). Inmiddels heb ik voor één van de webshops een bedrijfspagina aangemaakt onder mijn persoonlijk profiel (dit is verplicht, je kunt geen bedrijfspagina aanmaken zonder een persoonlijk profiel). Ook is er een bussiness manager onder het persoonlijk profiel.

Ik loop tegen de volgende punten aan en het lukt me helaas niet om een duidelijk antwoord te vinden via FB zelf, of door googelen.....Dus wellicht hier :-) :

1. Kun je meerdere bedrijfspagina's koppelen aan je persoonlijk profiel (dus afzonderlijke bedrijfspagina's voor de verschillende webshops)?

2. Kun je zakelijke advertenties maken via het persoonlijke advertentieaccount? Want het is niet de bedoeling dat de advertenties gelinkt worden naar het persoonlijk profiel. (maar een andere mogelijkheid zie ik nu niet, of zie ik iets over het hoofd??) En kan dat dan ook voor verschillende bedrijven (=webshops)?

3.Ik heb dus enkel een persoonlijk advertentieaccount, in de bedrijfsmanager kan ik niet meer advertentieaccounts aanmaken, er is er al één. Kan ik dit account toevoegen in de bedrijfsmanager en gebruiken?

4. Liever zou ik afzonderlijke advertentieaccounts en pixels hebben voor verschillende bedrijfspagina's. Is dit mogelijk??

5. Als het zo is, dat ik de advertenties maak via dat ene advertentie account, dan vraag ik me nog af hoe de Facebook Pixel de data gaat interpreteren. Ik heb dus ook maar één pixel (en maar één advertentieaccount) beschikbaar voor meerdere bedrijven/webshops. Klopt het dat dit een probleem kan zijn?

5. Klopt het dat bezoekers van de bedrijfspagina's niet door kunnen naar het persoonlijk profiel (tenzij ze in het persoonlijk profiel als vriend zijn toegevoegd)?

Voor nu zijn dit de punten, ik hoop echt dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben, die mij verder willen helpen.
Alle reacties Link kopieren
Anne Raaymakers, fanfactor.nl, heet veel tips en adviezen. Waarom gratis webinars en goedkope cursussen.

Ze beheert ook heel actieve facebookgroepen waar je vragen kunt stellen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoi, bedankt voor je reactie! Ik ga eens even op haar site kijken :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat je het OT niet mag citeren, maar hoop dat het zo even mag

1. Kun je meerdere bedrijfspagina's koppelen aan je persoonlijk profiel (dus afzonderlijke bedrijfspagina's voor de verschillende webshops)?

Ja hoor, ik heb zowel mijn zakelijke, als eentje voor een stichting aan mijn persoonlijk profiel gekoppeld


2. Kun je zakelijke advertenties maken via het persoonlijke advertentieaccount? Want het is niet de bedoeling dat de advertenties gelinkt worden naar het persoonlijk profiel. (maar een andere mogelijkheid zie ik nu niet, of zie ik iets over het hoofd??) En kan dat dan ook voor verschillende bedrijven (=webshops)?

Geen probleem, ik verstuur vanuit bedrijfsprofiel, niemand ziet dat LilaLinda dat doet

3.Ik heb dus enkel een persoonlijk advertentieaccount, in de bedrijfsmanager kan ik niet meer advertentieaccounts aanmaken, er is er al één. Kan ik dit account toevoegen in de bedrijfsmanager en gebruiken?

Ik heb meerdere bedrijfsmanageraccounts

4. Liever zou ik afzonderlijke advertentieaccounts en pixels hebben voor verschillende bedrijfspagina's. Is dit mogelijk??

ja hoor

5. Als het zo is, dat ik de advertenties maak via dat ene advertentie account, dan vraag ik me nog af hoe de Facebook Pixel de data gaat interpreteren. Ik heb dus ook maar één pixel (en maar één advertentieaccount) beschikbaar voor meerdere bedrijven/webshops. Klopt het dat dit een probleem kan zijn?

Pixel per account, dus geen probleem

5. Klopt het dat bezoekers van de bedrijfspagina's niet door kunnen naar het persoonlijk profiel (tenzij ze in het persoonlijk profiel als vriend zijn toegevoegd)?

klopt

Ik heb (kost een keer 500 euro) twee dagdelen training FB-marketing gedaan. Kan het je aanraden. Je leert in een paar uur zo snel &effectief
Ik lees even mee
Alle reacties Link kopieren
Is er enig bewijs van de effectiviteit van deze vorm van adverteren? Persoonlijk zie ik alleen maar dat mensen alles doen om advertenties niet te zien, en dat advertenties vooral ergernis oproepen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Hoi lilalinda, bedankt dat je de tijd neemt om uitgebreid te antwoorden, helpt me weer verder!

Ik hoop dat je op het volgende nog antwoord wil geven:

- je geeft aan te versturen vanuit je bedrijfsprofiel. Hoe bedoel je dit? Ik loop er dus tegenaan dat ik alleen maar via mijn persoonlijke advertentieaccount kan adverteren.

- Hoe heb jij het voor elkaar gekregen meerdere bedrijfsmanageraccounts te hebben? Heb je deze onder je persoonlijke profiel?

Ik ben inderdaad aan het kijken naar een (goede) training. Maar ik zou graag al beginnen om te kijken waar ik in de praktijk tegenaan loop.

En omdat ik dus twijfelde of ik het wel voor de verschillende bedrijven in kan gaan zetten, wil ik me op voorhand graag oriënteren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi JollyRider, dat moet ik inderdaad nog gaan ondervinden. Maar ik wil het wel een kans geven. Voordeel vind ik dat er erg gericht op de doelgroep geadverteerd kan worden en met een vooraf vastgesteld budget.
JollyRider schreef:
10-05-2019 10:47
Is er enig bewijs van de effectiviteit van deze vorm van adverteren? Persoonlijk zie ik alleen maar dat mensen alles doen om advertenties niet te zien, en dat advertenties vooral ergernis oproepen.
Voor dropshippers blijkbaar wel. Want die zie ik alleen maar op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, wat mij vaak is opgevallen is dat online marketeers hun succes in aantallen likes uitdrukken, terwijl ik desgevraagd nooit enige bewijs heb gehoord dat likes = omzet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-05-2019 11:05
Nou ja, wat mij vaak is opgevallen is dat online marketeers hun succes in aantallen likes uitdrukken, terwijl ik desgevraagd nooit enige bewijs heb gehoord dat likes = omzet
wij analyseren per campagne hoeveel clicks (niet likes, die vind ik niet interessant) we vanuit Facebook op de productpagina (onze website) kregen, en hoeveel daarvan uiteindelijk het product kochten
Selecteren heel specifiek, totaal geen interesse in 15 miljoen views, ik wil 5 verkochte producten
lilalinda schreef:
10-05-2019 11:11
wij analyseren per campagne hoeveel clicks (niet likes, die vind ik niet interessant) we vanuit Facebook op de productpagina (onze website) kregen, en hoeveel daarvan uiteindelijk het product kochten
Selecteren heel specifiek, totaal geen interesse in 15 miljoen views, ik wil 5 verkochte producten
Maar kan het dan uit als je de advertentiekosten terug rekent naar de marge per verkocht product?
JollyRider schreef:
10-05-2019 11:05
Nou ja, wat mij vaak is opgevallen is dat online marketeers hun succes in aantallen likes uitdrukken, terwijl ik desgevraagd nooit enige bewijs heb gehoord dat likes = omzet
+1

Een campagne kan vaak niet uit, en succes is niet perse terug te herleiden naar de campagne.

Online Marketeers doen alsof ze veel kunnen bereiken met campagnes, maar ze zijn vooral goed in geld verdienen voor zichzelf, met allerlei beloftes.
Alle reacties Link kopieren
-Lucille- schreef:
10-05-2019 11:16
Maar kan het dan uit als je de advertentiekosten terug rekent naar de marge per verkocht product?
als je zeer goeie selecties maakt, kost het adverteren bijna niks
en dan kan het echt zeer ruim uit.

Let op: ik heb het niet over een webwinkeltje he? ik verkoop geen kettingen.
Mijn afdeling is via marketingacties (deels FB) verantwoordelijk voor een miljoen new sales
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-05-2019 11:11
wij analyseren per campagne hoeveel clicks (niet likes, die vind ik niet interessant) we vanuit Facebook op de productpagina (onze website) kregen, en hoeveel daarvan uiteindelijk het product kochten
Selecteren heel specifiek, totaal geen interesse in 15 miljoen views, ik wil 5 verkochte producten
Precies, dat bedoel ik. Maar ik begrijp dat je goede ervaringen met fb-advertenties hebt?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
10-05-2019 10:47
Is er enig bewijs van de effectiviteit van deze vorm van adverteren? Persoonlijk zie ik alleen maar dat mensen alles doen om advertenties niet te zien, en dat advertenties vooral ergernis oproepen.
Yup, ongeveer de helft van mijn business komt op deze manier binnen. Maar ik heb dan ook een bedrijf dat heel persoonlijke service biedt, met producten die mensen (vrouwen vooral) graag bekijken dus ik word niet zo veel weg geklikt.
Alle reacties Link kopieren
streepjesdekbed schreef:
10-05-2019 11:39
Yup, ongeveer de helft van mijn business komt op deze manier binnen. Maar ik heb dan ook een bedrijf dat heel persoonlijke service biedt, met producten die mensen (vrouwen vooral) graag bekijken dus ik word niet zo veel weg geklikt.
Ok, mooi! En leuk om die kant ook eens te lezen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb het voor mijn werk ook gedaan, alleen was die doelgroep erg lastig te bereiken op Facebook.

Je moet vooral goed nadenken hoe je je budget gaat inzetten en beginnen met wat testcampagnes om te ervaren hoe mensen reageren op advertenties.

Verder geeft Lilalinda een hoop goede tips.
Alle reacties Link kopieren
Wat lilalinda zegt, zo doen wij het ook, alleen gaat het in mijn werk niet om verkochte producten, maar om bezoekers op de site. Alleen veel likes op een pagina hebben is in mijn optiek niet interessant, bezoekers moeten ook geïnteresseerd zijn in je content, anders 'zien' ze uiteindelijk je berichten ook niet.

Je moet vooraf vooral heel duidelijk hebben wat je doel is met het adverteren, dan kun je gaan bekijken hoe je dat gaat bereiken. Hiermee bepaal je je strategie.

Ik zou niet zomaar wat gaan doen. Je kunt natuurlijk wel voor een klein bedrag wat adverteren en zien waar het schip strand, maar ik zou persoonlijk het geld investeren in een cursus, zodat je na de tijd gerichter aan de slag kunt.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
10-05-2019 11:34
Precies, dat bedoel ik. Maar ik begrijp dat je goede ervaringen met fb-advertenties hebt?
het is een onderdeel van de gehele aanpak, en voor ons product is het een behoorlijk effectieve verkoopmethode
Investeren in hoe het echt werkt, is wel verstandig.
Ik laat mijn team elk jaar trainen door een certified bureau, en kijk dan zelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor het meedenken en reageren. Leuk om te zien hoe ervaringen worden gedeeld. Ik denk dat ik inderdaad ga voor een goede training...
Ik lees ook even mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven