TV abonnement vervangen door Chromecast?

25-05-2019 08:14 76 berichten
Hey allemaal,


Ik ben dit jaar bezig met bezuinigen ( moet ook wel want ik leef op bijstandsniveau ) en wil eigenlijk van mijn Telfort Thuis abonnement af. Het kost me per maand over de 50 euro en ik vind het echt te duur worden. Ik heb er internet van en TV, plus opnemen pakket want ik neem best veel op.
Nu kijk ik wel veel TV en ook graag films en series. Ik ben best verslaafd aan mijn TV. Nu begrijp ik dat je met een Chromecast of Apple TV ook uitzending gemist enzo kan streamen op je TV.
Maar geld dat voor alle TV's of alleen Smart TV's of andere moderne TV's? Mijne is nogal oud namelijk. Ik zit sowieso te denken om een nieuwe te kopen, energiezuiniger. Die heb je al voor 140 euro op Bol of eventueel 2e hands via MP.
Maar goed dat kan nog wel even wachten.

Ik vraag me gewoon af hoe mensen hier zonder TV abonnement toch hun series kijken. Ik kan ook via mijn laptop dingen kijken natuurlijk, maar het kijkt fijner via de TV vind ik.
Dus mensen zonder abonnement: hoe kijken jullie?
En kan je alles kijken met een Chromecast? En hoe zit het met Netflix? Dat deel ik samen met moeder. Kan je dat ook gewoon via de Chromecast kijken?
Ik ben een ramp met technologie dus het zullen geheid domme vragen zijn maar goed. Jammer dan.
Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Als je TV een HDMI aansluiting heeft, dan kan je een Chromecast aansluiten.

Ik gebruik er al 5 jaar eentje, voor Netflix, Spotify, YouTube, nlziet. Films en series die op m'n computer staan, stream ik met de Chrome extensie Videostream naar de Chromecast.


Maar ik denk er ook sterk over na om m'n tv abo vaarwel te zeggen, zodra de mediagroep waar TLC in zit ook beschikbaar is op Nlziet.
Ik zou zeggen: doen! Wij kijken nooit meer televisie, want we casten alles naar onze, vrij oude, tv. Een Sony uit 2007 ofzo, nooit problemen mee gehad. Verwacht eigenlijk dat alle televisies die een USB-poort hebben wel kunnen omgaan met een Chromecast.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu zes jaar geen tv abonnement. Heel tevreden met Netflix en m'n chromecast
Alle reacties Link kopieren
Maar ik denk er ook sterk over na om m'n tv abo vaarwel te zeggen, zodra de mediagroep waar TLC in zit ook beschikbaar is op Nlziet

Maar die zijn toch recent hun eigen kijk terug-kijk vooruit dienst begonnen? Hoe groot is de kans dat dat bij NLziet gaat komen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wij streamen ook en dat gaat prima. In sommige TV’s hebben wij ingebouwde Chromecast, dus wellicht kun je daar ook naar kijken als je ooit een andere koopt.

Wat ik je alleen afraad is om te gaan streamen via Ziggo, want die App is echt waardeloos. Stopt er continue mee, dan kan hij de TV weer niet vinden, dan weer wel maar blijft hij zoeken naar het beeld, dan krijg je weer een rare melding dat de maximale capaciteit bereikt is, enz. En als je dan een klacht indient bij Ziggo, dan komen ze met tal van oplossingen die wijzen naar problemen aan jouw kant. Dat ligt het bijvoorbeeld aan de hard- of software van je TV, of van het toestel waarmee je cast, of je zal je WiFi-signaal wel storen, enz. Het ligt in elk geval nooit aan hun. En dat terwijl de developers van hun App bij online klachten dus wel aangeven dat de problemen bekend zijn en dat “ze eraan werken”.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
25-05-2019 08:52
Maar die zijn toch recent hun eigen kijk terug-kijk vooruit dienst begonnen? Hoe groot is de kans dat dat bij NLziet gaat komen?
Klopt. Ze hebben het meeste achter een betaalmuur gezet, dus de kans op gratis kijken is nihil.
Oh fijn, deze reacties!

Jonathan, mijn TV is ook een oude Sony Bravia, ik schat ook zo rond dat jaartal. Zo'n dikke echt nog. Zal een hoop stroom verbruiken.
Hij heeft inderdaad een USB poort. Nou ja een HDMI poort, maar dat is hetzelfde toch? Ja ik ben een anafalbeet die in het stenen tijdperk thuis hoort, ik weet het. :proud:

Meaki, kan je via NLziet alles kijken? Qua kanalen? Behalve TLC dan.
Ik kijk ook graag sharkweek in de zomer op Discovery ( of National Geo ). Al kan ik dat dan wellicht ook via de laptop kijken.

Koettie, kijk je dan verder niets aan andere series? Wie is de Mol bijvoorbeeld? Ik vind Netflix op zich wel fijn maar het heeft ook heel veel series niet en ze gooien vaak zomaar ineens mijn favoriete series eraf. Nu heb ik ook wel een kast vol DVD's liggen dus op zich genoeg te kijken. Maar ik heb wel wat vaste programma's en wil die eigenlijk niet missen.
Ook kijk ik graag voetbal via Ziggosport, daar betaal ik ook 15 euro per maand voor. Al met al is het een duur geintje die TV. De prijzen bij Telfort gaan ook weer omhoog, dus als ik dat optel bij Ziggosport, het opnemen pakket en Netflix zit ik bijna op de 80 euro. Ik vind dat eigenlijk te gek voor woorden.

Als ik het opzeg heb ik nog wel internet nodig natuurlijk, via welke provider hebben jullie dat?
Nummer*Zoveel schreef:
25-05-2019 08:53
Wij streamen ook en dat gaat prima. In sommige TV’s hebben wij ingebouwde Chromecast, dus wellicht kun je daar ook naar kijken als je ooit een andere koopt.

Wat ik je alleen afraad is om te gaan streamen via Ziggo, want die App is echt waardeloos. Stopt er continue mee, dan kan hij de TV weer niet vinden, dan weer wel maar blijft hij zoeken naar het beeld, dan krijg je weer een rare melding dat de maximale capaciteit bereikt is, enz. En als je dan een klacht indient bij Ziggo, dan komen ze met tal van oplossingen die wijzen naar problemen aan jouw kant. Dat ligt het bijvoorbeeld aan de hard- of software van je TV, of van het toestel waarmee je cast, of je zal je WiFi-signaal wel storen, enz. Het ligt in elk geval nooit aan hun. En dat terwijl de developers van hun App bij online klachten dus wel aangeven dat de problemen bekend zijn en dat “ze eraan werken”.
Dat zullen wel dure TV's zijn. Mijn budget ligt erg laag. Ik koop dan liever een Chromecast van 40 euro bij bol.
Ik kan hier in mijn dorp geen Ziggo ontvangen dus dat word geen probleem. Ik hoor die klacht van mijn broer wel vaak, die heeft wel Ziggo.
Ik ben op zich wel tevreden over mijn Telfort, het internet is snel, de service is prima en alles werkt gewoon goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk via NPOstart films, series, documentaires en actualiteitenprogramma’s. Maar volgens mij zit dat ook bij NLziet in het pakket.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan prima.
Wij hebben boven geen analoog signaal meer, dat is weg en omdat we weigeren zo'n log kastje boven neer te zetten dus geen zenders daar. Mis het niet.
Dus daar chromekast van 35 euro en die doet het al weer een jaar of 3 zonder problemen.

Als je NL ziet neemt, heb je bijna alles wat er op de Nederlandse TV te kijken is zonder overal apart voor te betalen.
Beneden hebben we ook geen kastje maar een CI+ kaart in de TV. En een chromecast.

Ik heb nog een abonnement voor digitale tv. Maar alleen omdat met gewenste internetsnelheid het pakket er gratis bij zit. Ik kan nog nergens dat goedkoper vinden.

Ik denk dat niet lang meer duurt en gaan we ook echt voor alleen internet.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 25-05-2019 09:08
6.07% gewijzigd
Ik heb geen tv dus ook geen tv abonnement.

Ik kijk you tube en netflix op mijn mobiel of op mijn laptop. Dat is voor mij voldoende.

Netflix kan je gewoon met de chromecast streamen op de tv.
usb en hdmi zijn niet hetzelfde. Google er maar eens op.

Op deze site staat een duidelijk plaatje van een hdmi-ingang in een tv.

Een Chromecast zorgt ervoor dat je verbinding kunt maken met een ander apparaat zoals bijvoorbeeld een laptop of een telefoon. Het beeld op dat apparaat kun je dan op je tv laten zien.

Wij kijken Netflix, You Tube en Uitzending gemist op onze tv met behulp van een Chromecast. We luisteren naar Nederlandfm. We geven de opdracht hiervoor vanaf onze telefoon.
Himalaya, ik kijk nooit wat via NPO behalve WIDM.

Lucifer, wat voor abonnement voor digitaal is dat dan? Wat kan je daarmee? Dus je kijkt over het algemeen alles via je Chromecast, maar waar is dat digitale abo dan voor nodig? Ik begrijp even niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
En als dit allemaal zo makkelijk kan via zo'n Chromecast waarom doet niet iedereen dat dan? Waarom hebben mensen uberhaubt nog een TV abo nodig?

Wel fijn dat het blijkbaar zo makkelijk is, ga denk ik gewoon overstappen. 80 euro per maand is voor mij een hoop geld.
Lavendel_Madelief schreef:
25-05-2019 09:12
usb en hdmi zijn niet hetzelfde. Google er maar eens op.

Op deze site staat een duidelijk plaatje van een hdmi-ingang in een tv.

Een Chromecast zorgt ervoor dat je verbinding kunt maken met een ander apparaat zoals bijvoorbeeld een laptop of een telefoon. Het beeld op dat apparaat kun je dan op je tv laten zien.

Wij kijken Netflix, You Tube en Uitzending gemist op onze tv met behulp van een Chromecast. We luisteren naar Nederlandfm. We geven de opdracht hiervoor vanaf onze telefoon.
Ah bedankt voor de uitleg, dat dacht ik al, dat ze hetzelfde waren.

Kan je die opdracht ook geven via de Laptop? Ik heb een Chromebook. Mijn telefoon is nogal oud en niet echt handig met dat soort dingen.
Oh ja uitzending gemist kan ook nog.
Sowieso wil ik de TV eigenlijk gewoon minderen, ik ben zo verslaafd. Ik word er nog luier van dan ik al ben.
Madrid87 schreef:
25-05-2019 09:16
Himalaya, ik kijk nooit wat via NPO behalve WIDM.

Lucifer, wat voor abonnement voor digitaal is dat dan? Wat kan je daarmee? Dus je kijkt over het algemeen alles via je Chromecast, maar waar is dat digitale abo dan voor nodig? Ik begrijp even niet zo goed wat je daarmee bedoelt.
En als dit allemaal zo makkelijk kan via zo'n Chromecast waarom doet niet iedereen dat dan? Waarom hebben mensen uberhaubt nog een TV abo nodig?

Wel fijn dat het blijkbaar zo makkelijk is, ga denk ik gewoon overstappen. 80 euro per maand is voor mij een hoop geld.
Gewone Ziggo. Internet en TV is hetzelfde als alleen internet qua prijs. Enige reden dat ik nog bij zigoo ben en dus een TVabo heb is omdat ik alleen los internet op die gewenste snelheid niet goedkoper kan vinden. Nog. :-D

Ze zijn gestopt met analoog signaal doorgeven dus boven kijken we alleen via de chromecast en beneden gebruik ik hem ook, maar kijk ook nog digitaal TV, niet via een kastje maar een kaart in de TV.

Maar ik zou het niet missen met alleen een chromecast. Alles is ergens terug te zien.
Oh zo. Ik had even een brain freeze haha. :bonk:

Ik zit nu even bij Telfort te kijken naar opzeggen. Elke maand zoveel geld besparen klinkt toch wel erg aanlokkelijk. Maar ik wilde wel zeker weten dat ik nog wel TV kan kijken voordat ik dat deed.
Ik heb ook wat vragen. Ik heb boven een tv met een kaart erin en een antenne in de vensterbank. Kan dit gewoon vervangen worden door Chromecast?
En is dan werkelijk alles te zien via de app van de provider op de tablet? Gaat dat altijd goed of is er veel ruis?
En kun je dan ook terug en verderspoelen. Zo handig als je ff wordt afgeleid tijdens een programma.

Mijn provider gaat samen met een andere provider waardoor de kaart niet meer bruikbaar is en ik verplicht wordt een abonnement te nemen wat niet veel is maar toch.
Wat verzinnen ze volgend jaar weer, denk ik dan.

En inderdaad de vraag waarom heeft niet iedereen dan Chromecast. Ben je klaar voor 4 tientjes of zie ik toch iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
25-05-2019 08:36
Ik zou zeggen: doen! Wij kijken nooit meer televisie, want we casten alles naar onze, vrij oude, tv. Een Sony uit 2007 ofzo, nooit problemen mee gehad. Verwacht eigenlijk dat alle televisies die een USB-poort hebben wel kunnen omgaan met een Chromecast.
Je hebt geen USB poort op de TV nodig. Die wordt alleen gebruikt voor de voeding, maar je kunt de chromecast ook gewoon met een adapter voeden.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
25-05-2019 09:38
Ik heb ook wat vragen. Ik heb boven een tv met een kaart erin en een antenne in de vensterbank. Kan dit gewoon vervangen worden door Chromecast?
En is dan werkelijk alles te zien via de app van de provider op de tablet? Gaat dat altijd goed of is er veel ruis?
En kun je dan ook terug en verderspoelen. Zo handig als je ff wordt afgeleid tijdens een programma.

Mijn provider gaat samen met een andere provider waardoor de kaart niet meer bruikbaar is en ik verplicht wordt een abonnement te nemen wat niet veel is maar toch.
Wat verzinnen ze volgend jaar weer, denk ik dan.

En inderdaad de vraag waarom heeft niet iedereen dan Chromecast. Ben je klaar voor 4 tientjes of zie ik toch iets over het hoofd?
Dat ligt echt aan je provider, of het werkt en hoe het werkt. Bij Ziggo werkt het dus niet, en als het wel werkt, kun je niet pauzeren of terugspoelen. Dat kan wel op de app, maar je kunt het dan niet casten.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
25-05-2019 09:38
Ik heb ook wat vragen. Ik heb boven een tv met een kaart erin en een antenne in de vensterbank. Kan dit gewoon vervangen worden door Chromecast?
En is dan werkelijk alles te zien via de app van de provider op de tablet? Gaat dat altijd goed of is er veel ruis?
En kun je dan ook terug en verderspoelen. Zo handig als je ff wordt afgeleid tijdens een programma.

Mijn provider gaat samen met een andere provider waardoor de kaart niet meer bruikbaar is en ik verplicht wordt een abonnement te nemen wat niet veel is maar toch.
Wat verzinnen ze volgend jaar weer, denk ik dan.

En inderdaad de vraag waarom heeft niet iedereen dan Chromecast. Ben je klaar voor 4 tientjes of zie ik toch iets over het hoofd?
Als je TV wilt kijken via een Chromecast moet je nog wel steeds een TV abonnement hebben. Zonder TV abonnement kan je 'm gebruiken voor dingen als Netflix, Youtube, Spotify, etc. Ned1, 2, 3 kan je trouwens wel (gratis) kijken via chromecast met de NPO app. Dus als dat voldoende is, is er geen enkele reden om niet over te stappen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
25-05-2019 08:53
Wij streamen ook en dat gaat prima. In sommige TV’s hebben wij ingebouwde Chromecast, dus wellicht kun je daar ook naar kijken als je ooit een andere koopt.

Wat ik je alleen afraad is om te gaan streamen via Ziggo, want die App is echt waardeloos. Stopt er continue mee, dan kan hij de TV weer niet vinden, dan weer wel maar blijft hij zoeken naar het beeld, dan krijg je weer een rare melding dat de maximale capaciteit bereikt is, enz. En als je dan een klacht indient bij Ziggo, dan komen ze met tal van oplossingen die wijzen naar problemen aan jouw kant. Dat ligt het bijvoorbeeld aan de hard- of software van je TV, of van het toestel waarmee je cast, of je zal je WiFi-signaal wel storen, enz. Het ligt in elk geval nooit aan hun. En dat terwijl de developers van hun App bij online klachten dus wel aangeven dat de problemen bekend zijn en dat “ze eraan werken”.

Ik heb nooit problemen met de Ziggo app streamen.
I wanna live my life with the volume full!
Ok dank je.

Vreemd dat uitzenden bij de ene wel en bij de andere niet werkt. Dus beter even navragen bij de provider (online).
Alle reacties Link kopieren
Eidde schreef:
25-05-2019 09:48
Ik heb nooit problemen met de Ziggo app streamen.
Dan ben je een uitzondering op de regel. Als je online kijkt, dan ben ik echt niet de enige.
Alle reacties Link kopieren
Renee_XX schreef:
25-05-2019 09:49
Ok dank je.

Vreemd dat uitzenden bij de ene wel en bij de andere niet werkt. Dus beter even navragen bij de provider (online).
Ik zou googelen op klantervaringen, want de provider wil graag zijn product aan je verkopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven