Hoe kom je aan oude cassetterecorder?

27-05-2019 09:13 22 berichten
Bij het uitruimen van schuur vond ik een oud bandje die een dierbare ooit voor mij heeft ingesproken. Hij is nu al een paar jaar dood, ik ben zo benieuwd naar wat er op dat bandje staat, dit is bijna 20 jaar geleden ingesproken. Maar waar vind ik een cassette recorder om m af te spelen? Iemand tips? Alvast dank
Kringloop?
Marktplaats?
Alle reacties Link kopieren
Kringloop, marktplaats, kennissen vragen. Er is vast nog wel iemand die zo'n ding op zolder heeft staan en de kringloop heeft er ook vast wel een.
Alle reacties Link kopieren
https://www.marktplaats.nl/q/cassetterecorder/
Kringloop, MP, op lokale (verkoop) facebookgroepen vragen. Rondvragen bij oudere familieleden ect.
Alle reacties Link kopieren
Walkman, kan ook :)
Alle reacties Link kopieren
Op facebook vragen of één van je vrienden er 1 (te leen) heeft? Ik heb er hier 1 naast me staan op het werk, bijvoorbeeld.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hou wel rekening met teleurstelling. De kans is groot dat een bandje van 20 jaar oud het niet meer doet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/logilink-usb-c ... oductImage

als het bandje het dan nog doet kun je wat erop staat direct digitaliseren.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Of aliexpress:
https://nl.aliexpress.com/item/32766227 ... st=ae803_3
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst een nieuwe gekocht bij Blokker.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Rommelmarkt
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen bekende met een wat oudere auto met een cassettespeler, zodat je kunt controleren of het bandje het nog doet?
Dank voor alle tips, ik ha aan de slag !
Alle reacties Link kopieren
Meauve01 schreef:
27-05-2019 10:05
Heb je geen bekende met een wat oudere auto met een cassettespeler, zodat je kunt controleren of het bandje het nog doet?
Bandjes 'doen' het altijd, tenzij ze gewist zijn. Zelfs met een magneet over de buitenkant van de cassette gaan levert alleen maar wat kwaliteitsverlies op, maar spraak blijft wel verstaanbaar (muziek gaat wel echt slecht klinken dan). Om een bandje te wissen moet je echt afrollen langs een magneet. Het enige dat er 'stuk' gaat aan een bandje is het viltje (achter de leeskop zit een veertje met een viltje erop, dat vergaat op den duur. Maar zonder viltje speelt hij ook wel.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
handigmetgeld schreef:
27-05-2019 12:08
Bandjes 'doen' het altijd, tenzij ze gewist zijn. Zelfs met een magneet over de buitenkant van de cassette gaan levert alleen maar wat kwaliteitsverlies op, maar spraak blijft wel verstaanbaar (muziek gaat wel echt slecht klinken dan). Om een bandje te wissen moet je echt afrollen langs een magneet. Het enige dat er 'stuk' gaat aan een bandje is het viltje (achter de leeskop zit een veertje met een viltje erop, dat vergaat op den duur. Maar zonder viltje speelt hij ook wel.
Magnetische gegevensdragers zoals floppies verliezen hun data na verloop van tijd. Cassettes niet?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
27-05-2019 12:17
Magnetische gegevensdragers zoals floppies verliezen hun data na verloop van tijd. Cassettes niet?
Ja en nee. Ten eerste doen 30 jaar oude floppies het meestal nog uitstekend. Maar inderdaad, de kans bestaat dat ze ermee ophouden.

Het verschil zit erin dat een floppy digitaal is. Zodra er ook maar 1 stukje onleesbaar is, heb je een probleem. Een bandje is analoog. Je krijgt ruis, gekraak, het signaal wordt zachter, maar het blijft nog heel lang te begrijpen. Bij muziek begin je je vrij snel te ergeren, maar zeker bij spraak moet het wel heel slecht worden voordat het echt een probleem is.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
... en liefst direct opnemen, bij de 1e keer afluisteren al. Voor het geval het bandje breekt ofzo.

Even bij de kringloop zo'n cassettedeck halen. Kabeltje erbij (Action), aan de laptop koppelen. En dan eerst met een ander bandje (kringloop) proberen of je goed op de laptop kunt opnemen.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
De kringloop waar ik geregeld kom neemt geen ouder apparatuur zoals cassetterecorders, videorecorders en ook beeldschermen met een "kont", aan, omdat het aanbod groot is en de verkoop minimaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een nieuwe cassetterecorder kopen, via marktplaats of kringloopwinkel is er vaak iets defect (meestal aandrijfsnaar) en dat is niet gemakkelijk op te lossen. Zo duur zijn nieuwe niet. Op een nieuwe heb je tenminste garantie.

https://www.google.com/search?q=cassett ... 0Q_AUIBigB
elfjetwaalfje wijzigde dit bericht op 09-06-2019 16:18
3.71% gewijzigd
Love is the meaning of life
Alle reacties Link kopieren
Hebben ze er geen meer bij Blokker? Kan me herinneren dat ze daar 1 of 2 jaar geleden (weer) te koop waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven