Digitale TV opnemen / (terug)kijken zonder reclames?

28-05-2019 22:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ziggo stopt bij ons met doorgeven van het analoge TV-signaal. We hebben nog een beeldbuis-TV met een harddisk-recorder dus we moeten van ver komen ;-)

Ik heb zo'n digitaal-naar-analoog-kastje besteld en geïnstalleerd, maar nu blijkt dat we niet meer kunnen opnemen. (En mocht ik dat ooit wel aan de praat krijgen, dan kunnen we alleen het kanaal opnemen waar we naar kijken, dat is niet de bedoeling).

We nemen heel veel op, omdat we dan de reclames door kunnen spoelen.

Ik vind het geen probleem om een nieuwe TV te kopen. Maar ik vroeg me wel af hoe dat tegenwoordig zit met opnemen en terugkijken. Ik heb wat rondgegoogled naar hoe de moderne mens tegenwoordig TV terugkijkt, en ik krijg de indruk dat er een heleboel opties zijn maar dat je bij veel opties toch die reclames door je strot gedouwd krijgt:

- er zijn decoders die meerdere signalen tegelijk kunnen decoderen, en waarmee je ook kunt opnemen, maar daarmee kun je niet vooruit spoelen (word je dus gedwongen om de reclames te kijken)? De HUMAX 5200 bijvoorbeeld.

- je kunt een digitaal TV-abonnement afsluiten bij Ziggo waarbij je kunt terugkijken, maar ik krijg de indruk dat je daar ook niet mee vooruit kunt spoelen? Ik weet niet maar als het aangeprezen wordt met 'pauzeren en terugspoelen' dan mis ik de optie 'vooruit spoelen' ;-)

- je kunt een internet-TV-abonnement afsluiten zoals NLziet, waarbij je geen reclames krijgt. Maar dan moet je voor het terugkijken van andere zenders (BBC, Vlaamse zenders kijken we) weer een andere oplossing hebben.

- bij de ziggo-go-app kun je de reclames zeker niet doorspoelen

Ik hoop een beetje dat er een oplossing is waarbij alles op dezelfde manier gaat - dus dat ik niet straks zit met een TV-abonnement bij Ziggo, en een abonnement bij NL-ziet plus AppleTV/chromecast, plus wie weet wat nog meer. Wordt me een beetje duur om allerlei abonnementen naast elkaar te hebben, maar ook een beetje ingewikkeld gewoon.

Kan het makkelijker? Zijn er aparaten waarmee je digitale TV kunt opnemen en gewoon de reclames doorspoelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit bij Telfort (binnenkort KPN). Ik kan veel programma's tegelijkertijd opnemen, dat kan geloof ik bij Ziggo niet. De programma's worden een jaar ergens opgeslagen en dan verwijderd. Bij opgenomen programma's kan ik de reclame doorspoelen, bij terugkijken niet. Ik weet niet hoe dat bij andere providers is geregeld.

Ik vind Ziggo erg duur voor wat ze bieden, maar dat kan aan mij liggen. En nee, ik heb geen aandelen in Telfort.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van Ziggo hun Horizon box (= interactieve Mediabox) bij mijn Max abonnement. Deze krijg je ook bij het Complete abo, maar niet bij hun Start abo.

Daarmee kun je:
* opnemen: meerdere programma's tegelijk opnemen en gewoon kunnen doorspoelen.
* terugkijken: waarbij je niet altijd de reclames door kunt spoelen bij een commerciële zender.
* Live programma pauzeren, terugspoelen en vooruitspoelen (ook de reclame)

Als je veel opneemt dan is de reclame geen probleem, want die kun je dan gewoon doorspoelen. Alleen bij terugkijken kan reclame dus een dingetje zijn.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een alles-in-1 van ziggo waar we mee kunnen opnemen, terugkijken etc.
- Opnames kun je programmeren, voor 1 aflevering of een heel seizoen
- opgenomen programma’s kan je vooruitspoelen (dus ook reclame)
- je kan tijdens het kijken van een zender pauzeren en dan ook vooruitspoelen tot “live”.
- je kan tijdens het live kijken ook terug uitspoelen maar wel alleen de zender die je aan had staan. Dus stel je bent 5 min RTL4 aan het kijken, dan kan je 5 min terugspoelen en ook weer vooruit tot live.
- je kan ook programma’s die al bezig zijn/geweest zijn (tot een week denk ik) kijken vanaf het begin (dus zonder dat je het vooraf hebt opgenomen): die kan je vaak niet vooruitspoelen. Maar bijvoorbeeld bij MTV wel dus dat ligt aan de zender.
Alle reacties Link kopieren
Ik benut de reclames altijd om koffie te zetten, het beddegoed terug te slaan, iets uit de vriezer te halen etc. Er is altijd wel iets. Als er geen reclames zijn zit ik op hete kolen want ik wou toch liever niets missen.

Ik neem wel op (harddisk) maar kijk in de praktijk nooit terug.

Wat betreft het aanbod; de meesten hebben niet al mijn favo zenders. Zodra dat wel het geval is ga ik naar degene die 4K en misschien ook 8k gaat uitzenden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
bij KPN kan je meerdere programma's opnemen, en terug kijken en de reclame's doorspoelen. Geen enkel probleem.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
28-05-2019 22:41
bij KPN kan je meerdere programma's opnemen, en terug kijken en de reclame's doorspoelen. Geen enkel probleem.
Dit. Bij terugkijken kun je de publieke zenders wel doorspoelen, de commerciëlen niet. Ik vind het ideaal. Wat ik helemaal een wonder vond was dat ik met het KPN-kastje zelfs op mijn oude beeldbuis-tv gewoon Netflix en YouTube kon kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb o.a. NL Ziet
Bevalt me prima, maar ik kijk alleen nederlandse tv.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Alle reacties Link kopieren
Aha, terugkijken is dus iets heel anders dan opnemen!

Zelfs als je 'in de cloud' van je provider opneemt, begrijp ik inmiddels, kun je dan meestal wel reclames doorspoelen ook als dat bij terugkijken niet kan. Heel verrassend vind ik dat. (want dat 'in de cloud opnemen' zal toch niet fysiek opnemen zijn lijkt me zo (voor iedere klant een eigen kopie dus) maar eerder toegang verschaffen tot een centrale kopie)

Heel erg bedankt iedereen, daar kan ik verder mee! Kwestie van de juiste box uitzoeken en een provider dus. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik heel veel verschil zie tussen ziggo en kpn, zo op het eerste gezicht, maar zal er nog eens beter naar kijken.

retrostar, ja, ik doe ook weleens wat nuttigs huishoudelijks tijdens reclames, maar als je bijvoorbeeld Morse kijkt op RTL8, dan zitten daar zo belachelijk veel reclameblokken in dat het echt niet leuk meer is. Kwartiertje Morse, tien minuten reclame. En dat dan drie uur lang :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook begin van het jaar overgestapt van analoog opnemen op een dvd hard disk recorder naar 'modern tv kijken'.

Ik heb interactieve televisie van KPN genomen mét daarbij voor 5 euro per maand de 'opnemen' functie erbij.

Daarmee kan ik dus opnames kijken net als voorheen op de harddisk. Al zijn ze wel maar een jaar 'houdbaar'.

De kwaliteit van kijken is verbeterd. Opnames inplannen gaat stukken makkelijker met de gids functie van de afstandbediening, en via de app opnames inplannen gaat ook prima.

Ik heb gemerkt dat ik nu zelfs nóg makkelijker de reclame kan doorspoelen want als ik bijvoorbeeld 830 intyp en vervolgens op het knopje fast forward druk, is het programma 8 minuten en 30 seconden vooruit gefloept. En heb ik dus het hele reclameblok in 1 keer geskipt. :yes:

Zo kijk ik álle programma's van álle zenders reclameloos. Ook de 5 min vóór aanvang van een programma die zijn opgenomen skip ik makkelijk met 500 intypen en dan de fast forward knop.

Op de mobiele KPN app -die ik overigens vrij waardeloos vind vergeleken met die van Netflix, maar dat terzijde- kan ik niet alle zenders terugkijken (bbc first, rtl9 en de Belg bijv. niet)...maar die wél het doen kan ik ook vooruit 'tikken' op mijn mobiel. Net als dat ik dat bij YouTube filmpjes kan doen. Minder nauwkeurig maar al met al best werkbaar.
Alle reacties Link kopieren
O en wat ook super is: met 888 heb je bij veel Nederlandse én bij de BBC opnames ondertiteling! Met name bij films of bij 'live at the Apollo/Room 101' achtige programma's heel fijn. Had ik met mijn recordertje niet...
Alle reacties Link kopieren
Mocht je trouwens voor Ziggo gaan, er zit wel een verschil tussen de Horizon-box en de Next-box.

De Horizon werd hierboven al besproken.

De Next is net nieuw en heeft nog behoorlijk veel kinderziektes. Je kan wel 400 uur programma’s opnemen (en dus reclames doorspoelen), maar als je WiFi enigszins traag is, ligt alles behalve live kijken eruit.

Er is zo veel mogelijk, bij Ziggo, KPN en misschien wel providers van glasvezel als dat al bij jullie ligt.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Terugkijken kan je op commerciële niet reclames doorspoelen. Wel als je het opneemt. Op NPO etc heb je sowieso geen reclame.

KPN en Ziggo bieden mediabox Wat Telfort en tmobile doen weet ik niet
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
29-05-2019 01:34
O en wat ook super is: met 888 heb je bij veel Nederlandse én bij de BBC opnames ondertiteling! Met name bij films of bij 'live at the Apollo/Room 101' achtige programma's heel fijn. Had ik met mijn recordertje niet...
.
Ondertiteling wordt al minstens 15 jaar aangeboden, voorheen op teletekstpagina 888 maar ik heb geen idee of teletekst nog bestaat :)
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals heel erg bedankt allemaal voor alle informatie en tips! Ik ben uiteindelijk voor de Next van Ziggo gegaan, hij is vandaag binnen gekomen. Werkt inderdaad superfijn met opnemen, veel makkelijker dan die ouwe harddiskrecorder.

Ik heb de Next wel bekabeld aangesloten, niet via wifi. Ik heb behoorlijk m'n best gedaan om de wifi dekkend te krijgen in ons (kleine maar blijkbaar zwaar betongewapende) huis, maar in de hoek waar de TV staat (en ook de printer) is het niet optimaal. De ethernetkabel kon gewoon naast de coaxkabel naar de meterkast lopen dus dat maakt verder niet veel uit.

Doorspoelen enzo gaat allemaal zoals iedereen al zei. We zijn er blij mee!

En dat allemaal gewoon op onze ouwe beeldbuis-TV. Het beeld is wel rustiger nu, ik snap niet heel goed hoe dat kan, misschien dat het digitale signaal op een hogere frequentie uitgezonden wordt? Die TV kan 100Hz aan.

Teletekst bestaat nog trouwens! 888 is ondertiteling inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
29-05-2019 13:33
.
Ondertiteling wordt al minstens 15 jaar aangeboden, voorheen op teletekstpagina 888 maar ik heb geen idee of teletekst nog bestaat :)
Maar terugkijkend via de dvd recorder had ik die functie niet, nu met de opnames van itv KPN wél.

Fijn dat het zo bevalt TO! Het went snel.

Kun je ook opnames via je telefoon inplannen?
Alle reacties Link kopieren
hanke321 schreef:
05-06-2019 23:11
Kun je ook opnames via je telefoon inplannen?
Nee, want ik heb geen smartphone :winkie: (bewuste keuze, ik weet zeker dat ik er de hele dag aan vastgeplakt zou zitten als ik een smartphone had en dat wil ik gewoon niet)

Maar ziggo heeft wel een app waarmee je opnames kunt inplannen inderdaad, ziggogo. Daarmee kun je ook TV kijken, terugkijken (niet altijd, BBC bijvoorbeeld niet), enzo. We gebruiken die app wel op de ipad op vakantie, maar het is geen hele goede app hoor, bij langere programma's kapt-ie er vaak op een gegeven moment mee en dan moet je weer helemaal vanaf het begin kijken, doorspoelen gaat (vaak?) niet met die app.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven