Meerdere scans in één bestand

03-06-2019 15:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht, maar vond topics die volgens mij net weer iets anders waren dan mijn vraag.
Ik moet een formulier van 3 kantjes invullen en dan scannen en als bijlage bij een mail opsturen naar een instantie.

Nu krijg ik 3 losse scans, van elk velletje één, maar ik wil die graag met z'n 3en in één bestand krijgen.

Zal vast kunnen, maar ik weet niet hoe. Iemand?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Op de scanner instellen dat je meerdere pagina's hebt - dus door scannen en pas versturen als je ze alledrie hebt gescand.

Of de Adobe scan app op je smartphone zetten en daarmee scannen. Dan heb je automatisch drie blaadjes in een bestand.

Uitgebreide Acrobat Reader kan ze ook in een bestand zetten maar meestal heb je die niet particulier op je pc staan.
Alle reacties Link kopieren
welke scanner gebruik je? Anders een foto maken van het formulier en 3 foto's toevoegen, werkt alleen wanneer de kwaliteit van de foto's goed genoeg is.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een simpele all-in-one printer.
Zie niet dat ik daar kan instellen dat ik meerdere velletjes kan scannen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
De app Scannable op je telefoon zetten. Daarmee kan je meerdere pagina’s scannen en daarna versturen.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest er software van de scanner voor downloaden en dan de opdracht om te scannen vanuit die software geven (i.p.v. gewoon op het knopje op de printer drukken).
.
Via internet mergen maar dan moet je ze eerst naar je pc/laptop sturen, mergen en vanaf daar mailen.
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. de reacties ben ik nog maar een keer op internet gaan zoeken en vond ik vrij snel een uitleg van Epson.
Ik dacht dat ik dat al eens gezocht had, maar niet gevonden, nu begin ik daaraan te twijfelen, want het was wel erg makkelijk te vinden. :$

Lang verhaal kort: het is gelukt. Mijn dank is groot.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Installeer pdf-printer en print het document via pdf-printer.
Dan krijg je één pdf-document met alle pagina's.
Niet geschoten is altijd mis
Windows zeker? Op Mac kun je heel simpel PDF's samenvoegen door ze op elkaar te slepen. Bij Microsoft zijn ze er nog niet helemaal achter hoe dat moet. :hihi:
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-06-2019 16:54
Windows zeker? Op Mac kun je heel simpel PDF's samenvoegen door ze op elkaar te slepen. Bij Microsoft zijn ze er nog niet helemaal achter hoe dat moet. :hihi:

Daar heb je anders niet zoveel aan als je scans niet .pdf zijn.
.
Anoniem262821034 schreef:
03-06-2019 17:01
Daar heb je anders niet zoveel aan als je scans niet .pdf zijn.

Ik neem aan dat elke scanner tegenwoordig wel de keuze heeft tussen PDF of JPG.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
03-06-2019 17:41
Ik neem aan dat elke scanner tegenwoordig wel de keuze heeft tussen PDF of JPG.

Ja vast, maar daar die keuze moet je dan maken in een app/ op pc, en dan kan je net zo goed gelijk kiezen voor één bestand.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon kiezen voor het max aantal scans in 1 bestand.
Geen idee of dat alleen bij .pdf kon, of ook bij andere.
Ik was blij dat het gelukt was.
Volgende keer kijk ik wel verder.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als ik PDF Creator gebruik moet ik ook altijd tien keer pielen voor het lukt, elke keer weer. Het is zelfs zo erg dat ik op mijn werk vaak kies voor de optie HC printen en dan in een keer inscannen op de multifunctional. Niet zo milieuvriendelijk helaas, maar anders kost het me zoveel tijd. Als het samenvoegen lukt is het alsnog een hele klus omdat je elk documentje apart moet openen en invoegen.
nog een tip: pdf samenvoegen.
(google er maar op, er zijn diverse plekken op internet waar je meerdere pdfs kunt samenvoegen naar ééntje).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven