Slideshow maken

13-06-2019 21:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een feestje wil ik een filmpje maken. Niet iets heel bijzonders; eigenlijk alleen een soort slideshow van foto's, wel met aan het begin wat tekst.

Nu vroeg ik me af welk programma ik hier het beste voor kan gebruiken. Het liefst wil ik dat er ook een mogelijkheid is dat er met de tekst meerdere mogelijkheden zijn hoe dat in beeld komt. Volgens mij kan dat met Powerpoint niet?

Wie kan me helpen? :)
Alle reacties Link kopieren
Apple kun je automatisch een slideshow laten maken. Volgens mij kun je met powerpoint ook teksten op verschillende plaatsen en in gedeeltes (eerst kop, dan rest) laten verschijnen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel!
Maar hoe doe ik dat dan via Apple? :P
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren niet met PP gewerkt, maar volgens mij kun je allerlei soorten overgangetjes erin verwerken, ook voor tekst.
Alle reacties Link kopieren
Foto’s in een album zetten, selecteer alle, dan op dat exporteren vierkantje links onderin drukken, dan krijg je onderin een vak met mogelijkheden en daar staat “diavertoning” bij
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
diavertoning begint met de naam van het album, dus daar kun je evt al wat tekst verwerken. Overgangen en muziek kun je ook nog kiezen.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met "dat er met de tekst meerdere mogelijkheden zijn hoe dat in beeld komt." Met de menu-optie "Animaties" uit Powerpoint is heel veel mogelijk.

Als je toevallig een Macbook hebt, zou ik een filmpje van de foto's maken met iMovie. Supermakkelijk en kun je leuke dingen mee doen.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
13-06-2019 22:15
Foto’s in een album zetten, selecteer alle, dan op dat exporteren vierkantje links onderin drukken, dan krijg je onderin een vak met mogelijkheden en daar staat “diavertoning” bij
Dan heb je het over een iOS apparaat neem ik aan? Wellicht wel handig als Minnie erbij vermeldt wat voor apparaat/apparaten ze tot haar beschikking heeft.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
13-06-2019 22:15
Foto’s in een album zetten, selecteer alle, dan op dat exporteren vierkantje links onderin drukken, dan krijg je onderin een vak met mogelijkheden en daar staat “diavertoning” bij
Dan heb je het over een iOS apparaat neem ik aan? Wellicht wel handig als Minnie erbij vermeldt wat voor apparaat/apparaten ze tot haar beschikking heeft.
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
13-06-2019 22:15
Foto’s in een album zetten, selecteer alle, dan op dat exporteren vierkantje links onderin drukken, dan krijg je onderin een vak met mogelijkheden en daar staat “diavertoning” bij
Dit is op iPhone..zit op Schiphol, geen MacBook bij de hand om te kijken hoe het daar ook alweer zat.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
hadea1 schreef:
13-06-2019 22:20
Dan heb je het over een iOS apparaat neem ik aan? Wellicht wel handig als Minnie erbij vermeldt wat voor apparaat/apparaten ze tot haar beschikking heeft.
Ze vroeg hoe het dan moest bij Apple..
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
13-06-2019 22:22
Ze vroeg hoe het dan moest bij Apple..
Klopt en toen dacht ik dat het wel handig is als we weten of ze een iPhone/iPad heeft of een Macbook. Al zie ik nu dat het op de Macbook (OS Mojave) nagenoeg hetzelfde werkt als op de iPhone (behalve de locatie van de optie "diavoorstelling").
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal.
Heb net even in Powerpoint zitten kijken en het lijkt erop alsof ik toch gevonden heb wat ik zocht. Is al lang geleden dat ik hiermee gewerkt heb, dus nog even kijken hoe en wat :)

Een Macbook heb ik trouwens niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven