(Groeps? WhatsApp...soms erger ik me.

14-06-2019 13:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie van WhatsApp? Ik bedoel, wat vinden jullie ervan als je iets in een groepsapp zet, bijv een uitnodiging voor een verjaardag maar er word gewoon niet gereageerd? En als het herhaaldelijk gebeurd als er niet tot amper gereageerd word. Wat die je er dan mee? Boeit het je niet? Of zeg je er wat van bijv? Of ga je eruit? Of ligt het eraan wat voor groep het is? Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Als niemand reageert op de uitnodiging voor mijn verjaardag, dan zou ik eerder denken dat ze er geen zin in hebben. Ligt verder niet aan Whats App, toch?
Ik HAAT whatsapp-groepen. Helemaal als je er ongevraagd (meerdere malen) aan toe wordt gevoegd. Soms kom je er niet onderuit, maar ik zet ze altijd op stil.
Heeft dat met whatsapp te maken of met je vriendengroep?

Ik heb een heel leuke WAgroep met vriendinnen op afstand, een stomme met mijn werkteam, nog een leuke met vriendengroep waarin we afspreken qua uitgaan enzo en nog een groepje waar ik regelmatig mee uit eten ga, ook leuk.

Is per groep verschillend of het leuk is of niet. Die van mijn werk wordt voornamelijk in geneuzeld.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat WA groepen. En nog meer als iemand er waarde aan hecht (of gaat drammen) dat ik 'moet' reageren.
Ik snap de ergernissen over whatsapp groepen niet zo. Ik bedoel, ik snap dat er ergernissen zijn, ik ben ook niet altijd even blij met alle whatsappgroepen, maar je kan daar zelf heel wat aan doen. De communicatie binnen zo'n groep is gewoon anders dan in het echt en dat leidt sneller tot ergernis, als je daar al rekening houdt en je er minder van aantrekt ben je al een eind. Niet het gevoel hebben dat je alles moet lezen scheelt ook. De appgroepen op stil zetten scheelt ook. Ik lees en reageer wanneer het mij uitkomt. In groepen waar ik minder mee heb lees ik gewoon niet of ik stap eruit.

Als niemand reageert op een uitnodiging voor mijn verjaardag zou ik me daar wel geraakt door voelen. Maar dat ligt denk ik niet aan de appgroep, dat zou in het echt ook vervelend zijn, toch?
EsterInside schreef:
14-06-2019 13:53
Ik haat WA groepen. En nog meer als iemand er waarde aan hecht (of gaat drammen) dat ik 'moet' reageren.

Dat heb ik met whatsapp in het algemeen. Ik reageer als ik zin/tijd heb.
Alle reacties Link kopieren
De (grote) groep waarin ik me bij een verjaardag als 8e verplicht voelde ‘gefeliciteerd’ te roepen (terwijl ik zonder de felicitaties van de anderen niet eens geweten had dat die persoon jarig was), ben ik uit gegaan.
Wát een heerlijkheid.
.
Alle reacties Link kopieren
Fl0rence schreef:
14-06-2019 13:41
Ik HAAT whatsapp-groepen. Helemaal als je er ongevraagd (meerdere malen) aan toe wordt gevoegd. Soms kom je er niet onderuit, maar ik zet ze altijd op stil.
Ik ook. En wat ik nog erger vind is als mensen verwachten dat ik overal maar zo snel op moet reageren. Ik zit in zo veel groepen en krijg al genoeg individuele berichten. Vaak niets eens belangrijk. Ik mis soms de tijd van het bellen en smsen en gooi whatsapp er dan af. Constant maar bereikbaar moeten zijn en overal snel op moeten reageren blehh :wtf: het liefst stop ik mijn telefoon ergens in mn tas en staat hij standaard op tril. Whatsapp (e.d.) meldingen heb ik er allang afgehaald. Dus TO.. Iedereen heeft zo zijn eigen reden om niet te reageren.
Alle reacties Link kopieren
Snel reageren hoeft niet, maar ik ken ook mensen die meestal gewoon nergens op reageren. Dat vind ik raar ja.
Meestal zeg ik er niks van, omdat het familie is.
minnimouse wijzigde dit bericht op 14-06-2019 14:08
18.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een hartgrondige hekel aan van die groeps-apps voor een verjaardag.
Wat is de moeite om even een persoonlijk berichtje te sturen?
drominique schreef:
14-06-2019 14:08
Ik heb een hartgrondige hekel aan van die groeps-apps voor een verjaardag.


Nog erger vind ik de groeps-apps om te feliciteren met de verjaardagen van de kinderen (die zelf niet in de whatsappgroep zitten). Ik ben gestopt met dan ook 'gefeliciteerd' posten en ik zie dat anderen (als eerste de andere kinderlozen) dat ook steeds minder doen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
14-06-2019 14:08
Snel reageren hoeft niet, maar ik ken ook mensen die meestal gewoon nergens op reageren. Dat vind ik raar ja.
Meestal zeg ik er niks van, omdat het familie is.
Dat doe ik dus ook. Ik ben ongevraagd in heel wat groepen toegevoegd en ben wel gesteld op een leeg hoofd (lees: geen chaos en info waar ik niets mee kan). Als ik dan op mijn whatsapp kijk en allerlei gesprekken zie denk ik pff, geen behoefte aan. De mensen die mij kennen weten dat ik niet snel en niet altijd reageer. Als het belangrijk is dan bellen ze mij wel of bel ik wel. Maar ik heb dan bewust ook geen sociale media en vaak ook geen whatsapp om die reden..
Nijntje030 schreef:
14-06-2019 14:17
Dat doe ik dus ook. Ik ben ongevraagd in heel wat groepen toegevoegd en ben wel gesteld op een leeg hoofd (lees: geen chaos en info waar ik niets mee kan). Als ik dan op mijn whatsapp kijk en allerlei gesprekken zie denk ik pff, geen behoefte aan. De mensen die mij kennen weten dat ik niet snel en niet altijd reageer. Als het belangrijk is dan bellen ze mij wel of bel ik wel. Maar ik heb dan bewust ook geen sociale media en vaak ook geen whatsapp om die reden..

Ik snap niet dat je dan niet gewoon uit zo'n app gaat. Als het ongevraagd is en jij wilt niet en zij ergeren zich aan geen reacties.. Win win.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje030 schreef:
14-06-2019 14:17
Dat doe ik dus ook. Ik ben ongevraagd in heel wat groepen toegevoegd en ben wel gesteld op een leeg hoofd (lees: geen chaos en info waar ik niets mee kan). Als ik dan op mijn whatsapp kijk en allerlei gesprekken zie denk ik pff, geen behoefte aan. De mensen die mij kennen weten dat ik niet snel en niet altijd reageer. Als het belangrijk is dan bellen ze mij wel of bel ik wel. Maar ik heb dan bewust ook geen sociale media en vaak ook geen whatsapp om die reden..
Ga dan gewoon uit zo'n groep denk ik dan.
Wij hebben een familieapp waar 9 van de 10 keer niks in gebeurd. Als iemand dan een keer een vraag stelt, dan kun je daar toch wel gewoon op reageren? Hoeft echt niet binnen een dag hoor, maar helemaal niet reageren als iemand een concrete vraag stelt vind ik onbeschoft.
Alle reacties Link kopieren
Ik erger me aan whatsappgroepen om iemand voor een verjaardag uit te nodigen. Het kost helemaal geen extra moeite om ipv zo'n groep een verzendlijst aan te maken, denk exact hetzelfde aantal handelingen. Dan krijg je de uitnodiging, reageert aan de verstuurder en klaar. Wat interesseert mij het nou of tante Truus wel of niet komt en al die andere onbekende nummers in de lijst. Als ik een uitnodiging krijg via een whatsapp-groep reageer ik gelijk zodra ik hem zie met ik kom wel of niet en verlaat gelijk de groep, dan hoef ik de rest van alle antwoorden niet meer te zien. Eigenlijk zou ik dan prive aan diegenen moeten reageren natuurlijk, want zo maak ik me er zelf ook schuldig aan. Maar blijkbaar vond de uitnodiger het belangrijk om er een groep van te maken ipv verzendlijst, zodat blijkbaar iedereen van elkaar weet wie er wel of niet komt ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind appgroepen niet vervelend maar waar ik echt niet tegen kan, is als mensen een berichtje gericht aan 1 of 2 personen in een groep, dan in een appgroep sturen. Stuur dan gewoon een privé berichtje. Ik hoef niet te weten dat die twee mensen elkaar nog zouden bellen of afspreken of wat dan ook. Gelukkig doen de meeste mensen dat ook gewoon privé maar ik heb echt een paar irritante contacten...
Alle reacties Link kopieren
Ik erger met standaard aan alle whats-app groepen waar ik ongevraagd in word getieft. En waar ik dan weer uitga en waar mensen dan wat van vinden.
Die continue bereikbaarheid vind ik echt afschuwelijk. Echt: laat mij met rust met je: ik-ben-bijna-jarig, moederdag, vaderdag, kerst, pasen, Marietje-ligt-in-het-ziekenhuis-en-stuur-haar-een-kaartje- babyshower, vrijgezellenfeest, buurtborrel en ik-ga-scheiden-en-zoek-een-kamer groeps-apps.
Echt: hou mij er buiten!
Aangezien iedereen groepsapps op stil zet, kijken mensen ook niet heel goed wat er in gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ga vaak ook uit groepen. Maar meestal open ik whatsapp gewoon niet. Als ik het heb, dan is dat om fotos van neefjes nichtjes te ontvangen. Voor de rest ben ik er niet mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Wees vooral duidelijk in je bericht. Niet alleen "zaterdag ben ik jarig en geef ik een feestje".

Zeg, zaterdag geef ik een feestje, jullie zijn allemaal vanaf 21:00. Ik vind leuk wanneer iedereen komt, laat je even weten wanneer je niet komt? Of net anders om.

Maar een vrijblijvende opmerking, dan weet ik nooit of dat ik dan wel of niet moet reageren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit de groepsapp van de neven en nichten gegaan. Die is ooit aangemaakt om een meeting te organiseren.Ten eerste werd ik pas toegevoegd toen alles al rond was. Het was kennelijk erg grappig toen ik informeerde wat de bedoeling was, want dat was daarvoor al uitgebreid besproken natuurlijk.

Dat irriteerde me al.

En alle inside jokes en dat er als reacties rollende smileys worden gestuurd... en dat dan 17 keer want kennelijk moet iedereen even laten weten hoe lollig de grap was.

Eigen schuld, ik ben er zelf uitgegaan en nu word ik niet meer op de hoogte gehouden van de jaarlijkse meeting... en daar heeft iedereen wel een mening over natuurlijk. Maar dat kan dan mooi besproken worden in de groepsapp.
Alle reacties Link kopieren
Als iemand mij toegevoegd in een groeps app en ik wil dat niet, dan ga ik er gewoon weer uit.

Ik lees en reageer als ik er zin/tijd voor heb. Hebben ze mij direct nodig, dan bellen ze maar.

Wat betreft uitnodigingen, voor mij maakt het niet uit, of dit nu via de post, mail of app gaat. Maar wees gewoon duidelijk wat je van mensen verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Zit in diverse groepen, maar irriteer mij meer aan het teveel reageren. Bv. in de voetbalapp. Trainer appt dat er geen training is. Vervolgens gaan er diversen reageren met een duimpje... Gelukkig kun je groepsapps dempen! Bij 2 groepen (wekelijkse kinderaktiviteit) waar ik beheerder van ben hebben we het zo ingesteld dat het alleen informatief is door bestuur en de leider. Ideaal!
Alle reacties Link kopieren
Liever whatsapp dan bellen. Bij bellen moet ik meteen reageren, bij whatsapp als het me uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven