Ziekelijk verslaafd aan mijn telefoon

14-06-2019 21:52 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oplossing: wegleggen. Gedaan, helpt niet. Best wel erg eigenlijk, maar ik ben echt verslaafd aan mijn mobiel. Ik heb alle tips die ik op internet kan vinden uitgeprobeerd: pushmeldingen uitzetten (in mijn geval whatsapp en messenger), Facebook en Instagram app verwijderen en ik zie ongetwijfeld nog iets over het hoofd. Maar nu ik mijn pushmeldingen van whatsapp heb uitgeschakeld, kijk ik alsnog de hele tijd of ik toch niet een appje heb.
Als ik een dagje uit zou zijn zonder mobiel, dan zou ik me best vermaken, maar het eerste wat ik zou doen als ik thuis zou komen: mijn mobiel checken. Supervervelend, asociaal en ik word er ook nog vrij onrustig van. Op instagram allemaal knappe koppen met perfecte lijven en dan heb je Schatkaart met haar maat 40/42.. Bleh!!

Herkenbaar mensen? En wat deed/doe jij eraan?
Alle reacties Link kopieren
Genieten van maat 40/42
Alle reacties Link kopieren
Insta verwijderen, en toch ECHT hoe moeilijk ook; minder op tel...en na bijv.19u op vliegmodus..
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-06-2019 22:01
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Murrmurr schreef:
14-06-2019 22:01
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
Nee kwestie van er niet aan toe geven hè
Een gewone GSM kopen en je smartfoon verkopen op Marktplaats, dan kan je bellen en SMSen en verder ben je vrij om te doen en te laten wat het leukst is in je leven.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
14-06-2019 22:01
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
Idioot.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden de app Moments geinstalleerd. Dat heeft wel geholpen in de bewustwording dat ik m vaak uit verveling er weer bij pak. Het vulde een leegte voor mij, vooral in de avond en dat wilde ik eigenlijk niet: uren doelloos op mijn mobiel blijven hangen.

Die app is geen wonder, maar heeft wel geholpen. Nu leg ik m sneller weg als ik het patroon herken en ik een seintje krijg dat ik bijna aan mijn max qua tijd of qua aantal keer oppakken zit.
Murrmurr schreef:
14-06-2019 22:01
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
Ga je lekker? :) :proud:
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
14-06-2019 22:08
Idioot.
Er zit een verhaal achter.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een leegte in je leven, die vul je met je phone en dan lijkt het dat je geen leegte meer hebt, maar die heb je wel. Kijk eens in je leegte door een dag je phone niet te gebruiken.
Love is the meaning of life
elfjetwaalfje schreef:
14-06-2019 22:25
Je hebt een leegte in je leven, die vul je met je phone en dan lijkt het dat je geen leegte meer hebt, maar die heb je wel. Kijk eens in je leegte door een dag je phone niet te gebruiken.
Goed gezegd
Murrmurr schreef:
14-06-2019 22:01
Dikke mensen hebben geen zelfdiscipline, zo blijkt maar weer
:rofl: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
14-06-2019 21:52
Als ik een dagje uit zou zijn zonder mobiel, dan zou ik me best vermaken,
Zie daar de oplossing: vaker een dagje uit, zonder je mobiel.
Afgezien van de instagram-bleh, zie ik het probleem niet. Ik check ook regelmatig mijn mobieltje, maar ik zou ook gemakkelijk een dag zonder kunnen. Maar hoe erg is het, als je moeilijk zonder kunt? Ik bedoel: ik heb nu een broek aan.... was 1000 jaar geleden ook niet echt nodig, maar ik zou nu toch echt niet meer zonder willen....
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
14-06-2019 22:53
Maar hoe erg is het, als je moeilijk zonder kunt? Ik bedoel: ik heb nu een broek aan.... was 1000 jaar geleden ook niet echt nodig, maar ik zou nu toch echt niet meer zonder willen....
Wellicht heb je soms ook geen broek aan, bijvoorbeeld als je je wast, wat je vast wel eens doet. Als je zo gehecht bent aan je broek dat je niet zonder wilt wordt dat wassen toch wat lastiger.
Ik lees niet zo heel veel raars, zoveel mensen die zo met hun telefoon omgaan. Denk dat het er een beetje bij hoort anno nu, heel veel dingen gaan nu ook eenmaal online of via apps of even opzoeken/regelen op je telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wat rigoureus, maar als je het echt ervaart als belemmerend voor je leven en als een verslaving; er is ook hiervoor verslavingszorg.
Alle reacties Link kopieren
Whatsapp en messenger verwijderen?
Waarom helpt wegleggen niet? Want als je hem weglegt kan je er niet op kijken, dan helpt het toch wel?

Maar wát vind je precies problematisch? Verlies je veel tijd door onzindingen te doen op je telefoon? Ben je niet aanwezig in je echte leven doordat je steeds afgeleid bent door je telefoon? Stel je dingen uit of laat je dingen liggen in je echt leven door op je telefoon te zitten? Dan is het echt een kwestie van wegleggen, apps verwijderen en andere dingen gaan doen. En ja, het duurt een tijdje voordat dit weer normaal is geworden, maar dat went ook wel hoor. Je moet gewoon weer nieuwe gewoontes opbouwen.

Dat van instagram vind ik weer net een ander verhaal. Waarom kijk je op allemaal profielen van mensen die jou je alleen maar slecht doen voelen over jezelf? Volg die mensen dan niet! Volg andere profielen, waar je wél wat uithaalt. Doe heel instagram weg als het je alleen een rotgevoel oplevert. Stop met vergelijken!!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-06-2019 22:04
Een gewone GSM kopen en je smartfoon verkopen op Marktplaats, dan kan je bellen en SMSen en verder ben je vrij om te doen en te laten wat het leukst is in je leven.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Niks. Laat mij lekker. Doe er toch niemand kwaad mee?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:08
Reden: privacy
99.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als jij dat zo belangrijk vindt dan zou ik hem houden. Ik vind er niet zo vreselijk veel aan. Vooral omdat ik er toch niks aan kan doen wat een ander doet. Als ik zelf wat doe dan beleef ik het zelf, maar een ander is toch een ander.

Ik zou me in jouw geval afvragen waarom je berichten van het kaliber "mijn poes geeuwt" en "ik jaag op een vlieg" zo belangrijk vindt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Destijds op f.b.en nu op Instagram, heeft iedereen n fantastisch en interessant leven.iedereen is knap en slank .en de mooiste uitjes en vakanties.
Staar je daar in ieder geval niet blind op.De minst mooie foto.s plaatsen ze niet.en de de dagen met ergernissen krijg je niet te zien.🤭en die hebben ze heus ook wel.net als ieder normaal mens.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven