Office voor Mac

15-06-2019 10:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal, voor vaderdag wil ik graag een Office pakket voor Mac kopen, maar ik zie op internet grote prijsverschillen (van 24,99 euro tot 149,99 euro). Ik heb hier geen enkel verstand van, hebben jullie misschien een advies?
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:08
Reden: privacy
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OpenOffice idd of nog beter, gebruik gewoon Google Docs/Slides/Sheets.
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!

Op de Mac heb je Pages, Keynote, Numbers. Je hebt geen Office nodig.
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-06-2019 10:42
Niet doen!

Op de Mac heb je Pages, Keynote, Numbers. Je hebt geen Office nodig.
Hij werkte inderdaad in Pages, maar had veel gedoe met die bestanden delen met andere (computers), vandaar...
Alle reacties Link kopieren
isa_isa_ schreef:
15-06-2019 10:45
Hij werkte inderdaad in Pages, maar had veel gedoe met die bestanden delen met andere (computers), vandaar...

Als je hem leert hoe je vanaf pages het zo kan opslaan dat Word het ook kan lezen (wat namelijk gewoon kan) dan is dit "probleem" helemaal geen probleem meer.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-06-2019 10:47
Als je hem leert hoe je vanaf pages het zo kan opslaan dat Word het ook kan lezen (wat namelijk gewoon kan) dan is dit "probleem" helemaal geen probleem meer.
Precies!
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-06-2019 10:47
Als je hem leert hoe je vanaf pages het zo kan opslaan dat Word het ook kan lezen (wat namelijk gewoon kan) dan is dit "probleem" helemaal geen probleem meer.

Is niet altijd zo. Had ooit Pages, maar mijn huidige Mac heeft OpenOffice, daar heb ik ook geregeld drama's mee met het opslaan als doc. Sommige klanten kunnen het document niet goed lezen, niet alles komt dan door. Heel irritant.

Dus ik lees mee!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
@Tessaa en Lady-Day: wat is het verschil tussen zo'n Office pakket en OpenOffice? Ik zie dat OpenOffice gratis te downloaden is, maar kun je die bestanden (itt bv Pages) wel makkelijk delen met andere (computers)?
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn reactie hierboven.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
15-06-2019 10:52
Is niet altijd zo. Had ooit Pages, maar mijn huidige Mac heeft OpenOffice, daar heb ik ook geregeld drama's mee met het opslaan als doc. Sommige klanten kunnen het document niet goed lezen, niet alles komt dan door. Heel irritant.

Dus ik lees mee!

In de huidige pages is het echt geen enkel probleem. En als het wel een probleem is, kan het ook aan de kant van de ontvanger liggen. Het is echt een wijdverspreid misverstand dat Mac en Microsoft niet compatible zijn op dit niveau, dat is al jaren geleden 'opgelost' (in de vorm van op de juiste manier leren opslaan)

NB: ik heb het over Pages en Word, niet over OpenOffice, want daar heb ik weinig ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
15-06-2019 10:52
Is niet altijd zo. Had ooit Pages, maar mijn huidige Mac heeft OpenOffice, daar heb ik ook geregeld drama's mee met het opslaan als doc. Sommige klanten kunnen het document niet goed lezen, niet alles komt dan door. Heel irritant.

Dus ik lees mee!
Hmm, ik dacht eerst dat ik een ander vaderdag-cadeautje kon kopen vanwege gratis OpenOffice, maar misschien toch niet zo te lezen :-).....
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
15-06-2019 10:57
In de huidige pages is het echt geen enkel probleem. En als het wel een probleem is, kan het ook aan de kant van de ontvanger liggen. Het is echt een wijdverspreid misverstand dat Mac en Microsoft niet compatible zijn op dit niveau, dat is al jaren geleden 'opgelost' (in de vorm van op de juiste manier leren opslaan)

NB: ik heb het over Pages en Word, niet over OpenOffice, want daar heb ik weinig ervaring mee.
Oh oké....mijn vader heeft wel al jaren zijn iMac, kan het daar dan aan liggen dat het hem (en enkele anderen) niet lukte die documenten te delen?
Alle reacties Link kopieren
isa_isa_ schreef:
15-06-2019 10:52
@Tessaa en Lady-Day: wat is het verschil tussen zo'n Office pakket en OpenOffice? Ik zie dat OpenOffice gratis te downloaden is, maar kun je die bestanden (itt bv Pages) wel makkelijk delen met andere (computers)?
OpenOffice is Open Source en gratis te downloaden. Als ik documenten deel dan sla ik ze altijd op als PDF. Dan heb je nooit gezeik met het openen van het document op een andere computer en je kunt het ook makkelijk openen op een mobieltje.

Ik heb een MacBook maar gebruik zelf altijd de Google Suite. Vind ik persoonlijk stukken fijner dan (Open)Office of Pages/Keynote.
Alle reacties Link kopieren
isa_isa_ schreef:
15-06-2019 11:01
Oh oké....mijn vader heeft wel al jaren zijn iMac, kan het daar dan aan liggen dat het hem (en enkele anderen) niet lukte die documenten te delen?

Nee daar kan het niet aan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan het aan de kant van de ontvanger liggen dat bestanden niet te lezen zijn. Maar dat maakt in mijn geval niet veel uit. Ik kan moeilijk tegen klanten zeggen, zoek het maar uit, bij mij doet ie het wel. En het gaat om documenten die ze zelf nog moeten bewerken, dus een pdf is dan niet zinvol.

Het ligt er dus ook een beetje aan wat voor docs je vader moet delen denk ik.
Such fun!1
Het prijsverschil wat jij ziet is het verschil tussen een abonnement en eenmalige aanschaf.
Verder werkt Microsoft Office veel fijner op de mac dan de software van Apple die er standaard op staat. Mijn mening dan.
Alle reacties Link kopieren
Pages is vrij verrot, maar MS office ook (mijn mening).

Google Docs is stukken simpeler, slaat op in de cloud en je kunt alles vanuit je email bijvoegen en verzenden in zowel word, pdf, odt als google-doc formaat. Ik zou daar zelf eens mee experimenteren en als het je bevalt, ook je vader er aan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dan weer niet zo afhankelijk zijn van Google... Lastig!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
15-06-2019 12:05
Ik wil dan weer niet zo afhankelijk zijn van Google... Lastig!
Maar wel afhankelijk van Microsoft?
Alle reacties Link kopieren
AngelEyes0192 schreef:
15-06-2019 10:42
Niet doen!

Op de Mac heb je Pages, Keynote, Numbers. Je hebt geen Office nodig.
Dat hangt er uiteraard helemaal vanaf wat je wilt doen. Als je documenten met specifieke Microsoft Office functie wilt kunnen delen met Windows gebruikers (of ander Office gebruikers in het algemeen) kom je er niet met Pages, Keynote en Numbers (hoe goed die apps ook zijn).
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-06-2019 12:06
Maar wel afhankelijk van Microsoft?

Nee, ook niet, daarom ook nooit Microsoft geinstalleerd. Maar als het mis blijft gaan met Open Office, moet ik toch íets. En dan vind ik Microsoft toch minder dubieus dan Google.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
15-06-2019 12:14
Dat hangt er uiteraard helemaal vanaf wat je wilt doen. Als je documenten met specifieke Microsoft Office functie wilt kunnen delen met Windows gebruikers (of ander Office gebruikers in het algemeen) kom je er niet met Pages, Keynote en Numbers (hoe goed die apps ook zijn).

Welke functies zijn dat dan? Ik heb nog niet een functie meegemaakt die ik NIET in Word / Powerpoint / Excel kon gebruiken nadat ik het bestand op de juiste manier had opgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, wow ik heb dankzij jullie reacties weer veel geleerd, dank jullie wel! Ik heb idd inmiddels ook gezien dat het prijsverschil zit in de duur van de licentie (een jaar of eenmalige aanschaf). Ik neig er toch naar om zo'n Office pakket te kopen, want mijn vader is net als ik een vreselijke digibeet, dus ik voorzie gedoe met het opslaan van documenten etc.
Alle reacties Link kopieren
isa_isa_ schreef:
15-06-2019 13:41
Hoi allemaal, wow ik heb dankzij jullie reacties weer veel geleerd, dank jullie wel! Ik heb idd inmiddels ook gezien dat het prijsverschil zit in de duur van de licentie (een jaar of eenmalige aanschaf). Ik neig er toch naar om zo'n Office pakket te kopen, want mijn vader is net als ik een vreselijke digibeet, dus ik voorzie gedoe met het opslaan van documenten etc.

Waarom dan wel een computer van meer dan €2000 aanschaffen vraag ik me altijd af in dit soort gevallen. Maar goed, dat is een persoonlijk frustratie die ik niet op jullie moet afreageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven