Wat is dat toch met xs4all?

16-06-2019 23:04 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vrijdag ochtend een fikse internet storing die in de loop van de dag is opgelost. Sinds zaterdagochtend helemaal geen internet en telefonie meer. Gebeld en het probleem voorgelegd. Krijgen we te horen dat er geen storing in ons postcode gebied is en dat we de router maar even uit en vervolgens na een kwartier aan moeten doen.

Hele wijk heeft hier geen internet trouwens, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan ons ligt.

Ik wil hier even mijn beklag doen dat ik nu veel kosten heb gemaakt en moet maken om te studeren. Ben in 2 dagen al 35 euro over mijn bundel heen. Ik heb een bundel van 2 gb internet waarvan ik normaal de helft over hou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet ergens heen met wifi om te studeren dan?
Alle reacties Link kopieren
Oh en verder een klacht indienen, als de hele wijk dat doet zal er wel wat gebeuren en kun je mogelijk aanspraak doen op de wettelijke vergoeding bij langdurige storing: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-telefoon
Dit heb ik vorig jaar gehad toen een buurman bij het plaatsen van zijn hek een kabel had afgestoken. Het duurde maar liefst 3 (!) weken voor ik weer internet/tv/telefoon had, want de glasvezelkabel is van KPN en die moest er voor komen. Heb jij nog mazzel dat bij jullie de hele buurt plat ligt. Hoe meer mensen klagen, hoe sneller ze misschien komen. Bij mij was net de aftakking naar mijn huis kapot, dus omwonenden hadden gewoon internet, maar omdat ze net te ver van mij vandaan zitten kon ik op niemands wifi.
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
16-06-2019 23:07
Waarom ga je niet ergens heen met wifi om te studeren dan?
Omdat het zondag is en ik geen familie op fiets afstand heb wonen en het openbaar vervoer te ingewikkeld is. Gister wel een poosje in de bieb gezeten tot even voor sluitingstijd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-06-2019 23:10
Dit heb ik vorig jaar gehad toen een buurman bij het plaatsen van zijn hek een kabel had afgestoken. Het duurde maar liefst 3 (!) weken voor ik weer internet/tv/telefoon had, want de glasvezelkabel is van KPN en die moest er voor komen. Heb jij nog mazzel dat bij jullie de hele buurt plat ligt. Hoe meer mensen klagen, hoe sneller ze misschien komen. Bij mij was net de aftakking naar mijn huis kapot, dus omwonenden hadden gewoon internet, maar omdat ze net te ver van mij vandaan zitten kon ik op niemands wifi.
Onze wijk bestaat uit 11 woningen, waar we allemaal op een heel traag koper kabeltje zitten. Dus snelheid waren wij al niet gewend. Maar 3 weken is heel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Als "iedereen" het heeft ligt het toch niet aan jouw provider?
Alle reacties Link kopieren
ambra schreef:
16-06-2019 23:19
Als "iedereen" het heeft ligt het toch niet aan jouw provider?
Er bestaat maar 1 provider bij ons in de buurt. Andere netwerken kunnen bij ons boeren gehucht niet leveren. Morgen een nieuwe kans om een klacht in te dienen en te bellen.
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
16-06-2019 23:21
Er bestaat maar 1 provider bij ons in de buurt. Andere netwerken kunnen bij ons boeren gehucht niet leveren. Morgen een nieuwe kans om een klacht in te dienen en te bellen.
Ah okee, dat wist ik niet.
Tja, helpt een klacht indienen? Of is vriendelijk overleggen of ze je eventueel kunnen compenseren voor de bundel ook een idee?
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
16-06-2019 23:13
Onze wijk bestaat uit 11 woningen, waar we allemaal op een heel traag koper kabeltje zitten. Dus snelheid waren wij al niet gewend. Maar 3 weken is heel lastig.
met zn 11en een klacht indienen
vervelend hoor, zeker als je zo afgelegen woont
Dus niemand van die 11 woningen heeft internet en de telefoon werkt ook niet?
Zijn er bij je in de wijk wegwerkzaamheden of is iemand in de tuin aan het graven geweest? Heb je naast je provider ook al de beheerder van je telefonische netwerk benaderd? (Als dat een andere beheerder betreft). Die kunnen controleren of de kabels onder de grond nog naar behoren werken.

Het kinkt namelijk alsof er ergens een kabel kapot is...
Alle reacties Link kopieren
Probleem ligt of in de kabel of in de kast.
Die vraag of graafwerkzaamheden is een goed.
Maar door de regen van de afgelopen dagen kan er ook iets aan zijn gebeurd.

Als je straks weer belt vraag ze dan waarom ze bij de metingen niets zien als de hele wijk geen diensten heeft?
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw bellen, nogmaals probleem aangeven, noodbundel vragen. KPN doet dit ook altijd een noodbundel geven.

En die mensen van xs4all kunnen een storingsmonteur aansturen. Blijven bellen tot er een komt.
Alle reacties Link kopieren
Is overgenomen door KPN.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-06-2019 08:27
Is overgenomen door KPN.
Lijnen waren al van KPN.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven