Digi
alle pijlers
Wat is dat toch met xs4all?
zondag 16 juni 2019 23:04
Sinds vrijdag ochtend een fikse internet storing die in de loop van de dag is opgelost. Sinds zaterdagochtend helemaal geen internet en telefonie meer. Gebeld en het probleem voorgelegd. Krijgen we te horen dat er geen storing in ons postcode gebied is en dat we de router maar even uit en vervolgens na een kwartier aan moeten doen.
Hele wijk heeft hier geen internet trouwens, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan ons ligt.
Ik wil hier even mijn beklag doen dat ik nu veel kosten heb gemaakt en moet maken om te studeren. Ben in 2 dagen al 35 euro over mijn bundel heen. Ik heb een bundel van 2 gb internet waarvan ik normaal de helft over hou.
Hele wijk heeft hier geen internet trouwens, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan ons ligt.
Ik wil hier even mijn beklag doen dat ik nu veel kosten heb gemaakt en moet maken om te studeren. Ben in 2 dagen al 35 euro over mijn bundel heen. Ik heb een bundel van 2 gb internet waarvan ik normaal de helft over hou.
zondag 16 juni 2019 23:08
Oh en verder een klacht indienen, als de hele wijk dat doet zal er wel wat gebeuren en kun je mogelijk aanspraak doen op de wettelijke vergoeding bij langdurige storing: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... e-telefoon
zondag 16 juni 2019 23:10
Dit heb ik vorig jaar gehad toen een buurman bij het plaatsen van zijn hek een kabel had afgestoken. Het duurde maar liefst 3 (!) weken voor ik weer internet/tv/telefoon had, want de glasvezelkabel is van KPN en die moest er voor komen. Heb jij nog mazzel dat bij jullie de hele buurt plat ligt. Hoe meer mensen klagen, hoe sneller ze misschien komen. Bij mij was net de aftakking naar mijn huis kapot, dus omwonenden hadden gewoon internet, maar omdat ze net te ver van mij vandaan zitten kon ik op niemands wifi.
zondag 16 juni 2019 23:11
Omdat het zondag is en ik geen familie op fiets afstand heb wonen en het openbaar vervoer te ingewikkeld is. Gister wel een poosje in de bieb gezeten tot even voor sluitingstijd.
zondag 16 juni 2019 23:13
Onze wijk bestaat uit 11 woningen, waar we allemaal op een heel traag koper kabeltje zitten. Dus snelheid waren wij al niet gewend. Maar 3 weken is heel lastig.redbulletje schreef: ↑16-06-2019 23:10Dit heb ik vorig jaar gehad toen een buurman bij het plaatsen van zijn hek een kabel had afgestoken. Het duurde maar liefst 3 (!) weken voor ik weer internet/tv/telefoon had, want de glasvezelkabel is van KPN en die moest er voor komen. Heb jij nog mazzel dat bij jullie de hele buurt plat ligt. Hoe meer mensen klagen, hoe sneller ze misschien komen. Bij mij was net de aftakking naar mijn huis kapot, dus omwonenden hadden gewoon internet, maar omdat ze net te ver van mij vandaan zitten kon ik op niemands wifi.
zondag 16 juni 2019 23:21
zondag 16 juni 2019 23:25
Ah okee, dat wist ik niet.anoniem_pje_x schreef: ↑16-06-2019 23:21Er bestaat maar 1 provider bij ons in de buurt. Andere netwerken kunnen bij ons boeren gehucht niet leveren. Morgen een nieuwe kans om een klacht in te dienen en te bellen.
Tja, helpt een klacht indienen? Of is vriendelijk overleggen of ze je eventueel kunnen compenseren voor de bundel ook een idee?
maandag 17 juni 2019 00:36
met zn 11en een klacht indienenanoniem_pje_x schreef: ↑16-06-2019 23:13Onze wijk bestaat uit 11 woningen, waar we allemaal op een heel traag koper kabeltje zitten. Dus snelheid waren wij al niet gewend. Maar 3 weken is heel lastig.
vervelend hoor, zeker als je zo afgelegen woont
maandag 17 juni 2019 01:59
Dus niemand van die 11 woningen heeft internet en de telefoon werkt ook niet?
Zijn er bij je in de wijk wegwerkzaamheden of is iemand in de tuin aan het graven geweest? Heb je naast je provider ook al de beheerder van je telefonische netwerk benaderd? (Als dat een andere beheerder betreft). Die kunnen controleren of de kabels onder de grond nog naar behoren werken.
Het kinkt namelijk alsof er ergens een kabel kapot is...
Zijn er bij je in de wijk wegwerkzaamheden of is iemand in de tuin aan het graven geweest? Heb je naast je provider ook al de beheerder van je telefonische netwerk benaderd? (Als dat een andere beheerder betreft). Die kunnen controleren of de kabels onder de grond nog naar behoren werken.
Het kinkt namelijk alsof er ergens een kabel kapot is...
maandag 17 juni 2019 04:58