Met prepaid onbeperkt internetten op vakantie

26-06-2019 21:53 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over ruim een week vertrekken we voor twee weken naar Italië. Ik wil voor die periode een prepaid-kaart kopen met een onbeperkte internetbundel. Ten eerste omdat WiFi op camping volgens reviews bagger is. En ten tweede omdat ik achteraf geen rekening wil ontvangen (vandaar geen abonnement). Iemand ervaring? Ik vind via Google eea maar kan geen ervaringen vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht een lokale prepaid in Thailand. Misschien ook een idee voor Italië?

Maar wat wil je in hemelsnaam allemaal met dat internet doen? Je bent toch op vakantie?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu ook gewoon een abonnement denk ik? Deze kun je dan ook gewoon in Italië gebruiken. Bij welke provider zit je?
Alle reacties Link kopieren
Huidig abonnement is aan werk gekoppeld. Vandaar dat die niet meegaat. Internet zal niet veel zijn. Weerberichten en nieuws. Misschien eens filmpje via Netflix. Dat laatste vreet volgens mij data.
Je Nederlandse abonnement werkt ook zonder extra kosten in de EU. Maar als je 's avonds wil kunnen netflixen is je normale abo vast niet toereikend. Ik zou op het vliegveld een simcard proberen te scoren. Geen idee eigenlijk hoe dat in de EU werkt maar in Azie gooien ze je er mee dood op het vliegveld.
Alle reacties Link kopieren
Ik download altijd films en series van Netflix als ik op vakantie ga. Dat scheelt een hoop data. Aan een paar gigabites heb ik zeker voldoende, je hebt echt geen onbeperkt internet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Goeie tip. Idd downloaden. Niet over nagedacht. 👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Vodafone heeft handige prepaid bundels. 2GB voor 9 euro, 10GB voor 29 euro en van alles ertussen qua grootte en kosten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in Japan een data simkaart gekocht zodat ik altijd en overal internet op kon voor Google Maps enzo. Ja je had veel gratis WiFi maar toch.

Anyway een paar dingen die je je af moet vragen:
- Wat wil ik ermee doen? Ik heb eens gelezen dat een half uur een film streamen gemiddeld al 1GB kost.
- Als onbeperkt mogelijk is wat zijn de voorwaarden daarvan? Kan me voorstellen dat er voorwaarden aan zitten.
- Heb je een dual sim telefoon of mifi (of extra telefoon due als mifi kan dienen) ? Als je geen dual sim hebt en geen mifi ben je telefonisch niet bereikbaar zo lang dat andere kaartje in je telefoon zit natuurlijk. WhatsApp etc kan trouwens wel gewoon.
louti schreef:
26-06-2019 21:55
Ik kocht een lokale prepaid in Thailand. Misschien ook een idee voor Italië?

Maar wat wil je in hemelsnaam allemaal met dat internet doen? Je bent toch op vakantie?
Echt. Dit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven