Iphone SE gecrasht, hoe gegevens naar android?

03-07-2019 11:14 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, mijn vertrouwde Iphone SE is helemaal gecrasht, een zwart scherm. Ik heb de batterij recent laten vervangen omdat deze in no time leegliep, maar nu is ' ie helemaal dood, er zit werkelijk geen leven meer in. Aan de oplader: niks noppes nada, helemaal zwart.
Ik heb nu een android gekocht en wil de gegevens graag overzetten, maar hoe?
Als ik hierop google, dan vereist dat steeds dat de Iphone nog wel werkt, maar dat doet hij dus niet meer...
Als ik met mijn computer inlog op iCloud, dan zie ik wel een backup staan van mail, contacten, agenda en nog wat standaard apps, maar niet alle apps die ik zelf heb geinstalleerd.
Wie weet hoe ik mijn gegevens kan overzetten?
Alle reacties Link kopieren
Apps overzetten die je zelf hebt gedownload gaat sowieso niet. Die moet je opnieuw downloaden uit de playstore, omdat je nieuwe Android telefoon en je oude iPhone een andere taal spreken.
Als je IPhone nergens meer op reageert dan lukt overzetten niet.
De back up is dan ook zonder eigen geïnstalleerde apps.

Reageert de telefoon wel als je hem aan de pc hangt? Dan zou je via ITunes ook gegevens over moeten kunnen zetten.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
03-07-2019 11:23
Apps overzetten die je zelf hebt gedownload gaat sowieso niet. Die moet je opnieuw downloaden uit de playstore, omdat je nieuwe Android telefoon en je oude iPhone een andere taal spreken.
Hou daarbij rekening met het feit dat als je in de iOS appstore hebt betaald voor een app, je diezelfde app bij Google opnieuw moet aanschaffen. Dus ook opnieuw betalen als hij daar geld kost. En dat niet alle iOS apps beschikbaar zijn op Android (en andersom).
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties.
Wel balen dat er geen wonderbaarlijke oplossing is om mijn gegevens terug te halen.
Aan de pc hangen doet overigens ook niets, nog steeds een zwart scherm..
Kan je de backup vanuit icloud niet op een andere (geleende) iphone zetten ?
Alle reacties Link kopieren
zwembadje schreef:
03-07-2019 16:16
Dank voor jullie reacties.
Wel balen dat er geen wonderbaarlijke oplossing is om mijn gegevens terug te halen.
Aan de pc hangen doet overigens ook niets, nog steeds een zwart scherm..
Over welke gegevens heb je het?
Ik heb in iCloud gewoon mijn agenda, notities, contactgegevens, foto's e.d. beschikbaar. Dat soort dingen worden constant gesynchroniseerd. Net zoals mijn mail. Heb je ooit een back-up gemaakt van je SE? Dat is namelijk zo'n wonderbaarlijke oplossing om dingen niet kwijt te raken.
edit: je hebt trouwens ook een iCloud-app voor Android.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven