Nikon Coolpix p900 of toch kleinere camera ?

10-07-2019 14:12 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
We gaan binnenkort een mooie reis maken en een van de last-minute klusjes is eigenlijk nog nieuwe camera uitzoeken.
Ik ben eigenlijk op zoek baar een compactcamera die makkelijk te bedienen is. Ik heb geen ervaring met andere camera’s maar zou er wel meer over willen leren zodat ik zelf meer kan instellen enzo.
Op coolblue werd deze nikon coolpix p900 aangeraden, maar dat is een zogenoemde bridgacameta en dus veel groter en zwaarder. En vraag me af of ik die op korte termijn goed onder de duim krijg.

Iemand ervaring hiermee of een andere goede tip ?

Ik heb wat oudere topics doorgelezen, daar wordt vaak de panasonic aangeraden. Daar heb ik een oudere van en veel pech mee gehad helaas.
Alle reacties Link kopieren
Maakt je telefoon geen mooie foto's? Voor zo'n mooie reis een apparaat aanschaffen dat je eigenlijk nog moet leren kennen, is vaak niet echt handig. En bovendien maken de meeste telefoons tegenwoordig net zulke goede foto's. Alleen inzoomen is een dingetje; dat lukt niet goed met telefoons.
Ik heb onlangs de Nikon Coolpix A900 gekocht, met een hele goede zoom, lekker compact en maakt mooie foto's. Bij BCC hebben ze een actie dat je er een lederen tas bij krijgt en een 16Gb geheugenkaart. Tevens heb ik een extra batterij erbij gekocht.
Nadeel van Panasonic is dat de batterij intern zit en als je hem moet opladen, kun je de camera niet gebruiken.
Waar ik de A900 ook voor aangeschaft heb is het kantelbare scherm, ik reis alleen en dan hoef je niet iedereen steeds te vragen om van jou een foto te maken. Er zit een mogelijkheid op voor timelapse en ook panorama.
Je kunt makkelijk je foto's via een wifi verbinding uploaden naar de cloud van Nikon. Daarnaast vind ik de camera veel mogelijkheden hebben in "scene" modus. Ik heb er (speciaal voor timelapse) nog een klein statiefje bij gekocht.
Helemaal tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op dit moment in een soortgelijke situatie. Mijn oog is gevallen op de Canon Powershot G7 X Mark II.
Eén tip: als je verwacht op vakantie echt veel foto's te maken, koop dan een geheugenkaart met veel geheugen, bijv. 128GB. Tenzij je elke dag de gemaakte foto's van de geheugenkaart afhaalt en elders opslaat is dat wel nodig dan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips, ben nu aan het kijken naar de a900. Dat is denk ik meer iets dat ik zoek.
Alle reacties Link kopieren
De canon g7 spreekt me toch ook wel aan. Tevreden over de zoom Happy ? Of had jij hem nog niet gekocht ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven