Samsung Tablet of Ipad?

11-07-2019 17:56 37 berichten
Ipad is duurder maar is die ook beter/fijner in gebruik? Iemand advies?
Heb een samsung. Rotding. Bij een volgende koop ik zeker een iPad. Zeker nu ik ook een iPhone en iwatch heb.
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 11-07-2019 17:58
24.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je voor telefoon? Het ligt er maar net aan wat je gewend bent en wat je er aan uit wilt geven.
Alle reacties Link kopieren
iPad. Dat is gewoon de ultieme tablet. Ik heb ook tot 2 keer toe een Android tablet gehad. Peuter heeft een mini Alcatel tablet. Maar het is gewoon meuk. Ik vind Android ook totaal niet gebruiksvriendelijk, maar dat is mijn mening natuurlijk.
Het is beter om een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken.
~ In loving memory of AnnA.
Wij hebben al jaren een Samsung. Doet het prima.
gizzmo-returns schreef:
11-07-2019 17:57
Heb een samsung. Rotding. Bij een volgende koop ik zeker een iPad. Zeker nu ik ook een iPhone en iwatch heb.
Waarom vind je het een rotding?
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2019 18:02
Waarom vind je het een rotding?
traag traag traag traag. En we hebben toch echt een goede. Ligt ook niet aan netwerk etc.

Zeker nu ik bekend ben met Apple, vind ik Samsung slecht en traag.
Ik heb het idee dat je met een ipad langer vooruit kan tenzij je echt wat meer geld uitgeeft aan een andere tablet. Mijn broertje had een tablet van 50 euro gekocht maar daar kon hij na een jaar echt niks meer mee want de software was te verouderd en zo traag als ik weet niet wat. Mijn Moeder heeft al jaren een Ipad2 en die werkt nog steeds prima al merk je wel dat die wat trager is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met beide. De Samsung vloog na een half jaar door de kamer van frustratie en de iPad gebruik ik al jaren naar tevredenheid
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
11-07-2019 18:02
Waarom vind je het een rotding?
Traaaaaaaaaag
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Samsung hier en naar volle tevredenheid.

In mijn vorige baan had ik een iPad. Qua specs een prima exemplaar, alleen had ik constant ruzie met dat ding. Werkte voor mij totaal niet intuitief, het ding deed regelmatig wat anders dan dat ik in gedachten had :'(

Ik ben al wel jaren Android gebruiker, daar zal dat vast mee te maken hebben.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
iPad! Ik heb sowieso alles van Apple, dus is fijner qua koppelen enzo. Maar vrienden hebben een Samsung tablet en elke keer weer erger ik me aan de trage reactie van dat ding. Je drukt ergens op en dan duurt het even voor hij doet wat je wil. Ik heb dan alweer opnieuw gedrukt en dan springt hij ineens 2 pagina’s verder :wtf: heb daar met de iPad nooit last van. Ook niet met mijn oude iPad 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een Samsung tablet en ben er nog steeds tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
11-07-2019 18:49
iPad! Ik heb sowieso alles van Apple, dus is fijner qua koppelen enzo. Maar vrienden hebben een Samsung tablet en elke keer weer erger ik me aan de trage reactie van dat ding. Je drukt ergens op en dan duurt het even voor hij doet wat je wil. Ik heb dan alweer opnieuw gedrukt en dan springt hij ineens 2 pagina’s verder :wtf: heb daar met de iPad nooit last van. Ook niet met mijn oude iPad 2.
Grappig dat ervaringen zo kunnen verschillen, al zal het zeker aan het type tablet liggen.

We hadden laatst op het werk ook deze discussie. Kwam ongeveer uit op 50-50 (dan wel goede tablets van Samsung, geen goedkope trage en gedateerde exemplaren).
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Samsung.

Mijnen zijn echt al jaren oud en worden ook de door kinderen gebruikt. Werkt als een trein.

De Ipad hebben we toch maar weer verkocht en er 3 samsung tablets van gekocht.

De Ipad was zus is al 2x vervangen en die 3 van ons werken zeker al 5 jaar zonder problemen.
Alle reacties Link kopieren
Ipad, geen twijfel. Ooit in een dwaze bui een (dure!!) Samsung gekocht. Heb hem echt het raam uit gegooid en gesloopt, zodat niemand dat onding meer hoefde te gebruiken. Echt, NIET DOEN!!

O, en waarom: kort met batterij, traag, weinig opslagruimte, traag, kan wel sd kaart maar dan geen apps, traag, lang niet zo intuïtief als een iPad, traag, Android is sowieso een slecht idee, traag.
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
11-07-2019 19:37
Ipad, geen twijfel. Ooit in een dwaze bui een (dure!!) Samsung gekocht. Heb hem echt het raam uit gegooid en gesloopt, zodat niemand dat onding meer hoefde te gebruiken. Echt, NIET DOEN!!

O, en waarom: kort met batterij, traag, weinig opslagruimte, traag, kan wel sd kaart maar dan geen apps, traag, lang niet zo intuïtief als een iPad, traag, Android is sowieso een slecht idee, traag.
Grappig, ik heb al 5 jaar 3 tablets van samsung en hele andere ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een aantal jaren zeer happy met mijn iPad. Is ook gesynchroniseerd aan mijn iPhone en Google voor opslagruimte.

Geen ervaring met Android
Thnx!

Zo te lezen ervaren meerdere van jullie dat de samsung trager is dan een ipad.

Is een ipad/apple heel anders qua besturing dan android? Qua telefoon ben ik al jaren android gewend namelijk.
Angel64 schreef:
12-07-2019 00:03
Thnx!

Zo te lezen ervaren meerdere van jullie dat de samsung trager is dan een ipad.

Is een ipad/apple heel anders qua besturing dan android? Qua telefoon ben ik al jaren android gewend namelijk.
Nee niet echt, iOS is gebruiksvriendelijker maar je moet er wellicht even aan wennen. In Android heb je net iets meer mogelijkheden qua het aanpassen naar smaak. Maar het is maar net wat je belangrijk vind.
Alle reacties Link kopieren
Angel64 schreef:
12-07-2019 00:03
Thnx!

Zo te lezen ervaren meerdere van jullie dat de samsung trager is dan een ipad.

Is een ipad/apple heel anders qua besturing dan android? Qua telefoon ben ik al jaren android gewend namelijk.
IOS is veel intuïtiever. Mijn kinderen hebben Android. Daar moet je echt veel handelingen verrichten als je bijvoorbeeld iets wilt wijzigen aan de instellingen. Bij IOS doe je dat met een veegje.

Maar.... Als je een Android telefoon hebt, is het wel een dingetje. Want IOS en Android communiceren niet met elkaar. Ik heb alles Apple (ook mijn laptop, al jaren) en ik kan niets delen met mijn kinderen. Dat is echt lastig, want je moet bijvoorbeeld apps dubbel kopen.

Nu is de levensduur van een Android telefoon niet zo lang, (de tablets van de kinderen worden na een jaar of 3 al echt zo traag dat het niet meer te doen is), dus misschien is die ook wel snel aan een upgrade toe :) IOS doe je jaren mee. Mijn telefoon is nu 5 jaar, mijn laptop 6 en mijn iPad 4. Ze lopen, zonder ieder honds gezeik een update te moeten, als een zonnetje.
Zonder oorzaak geen gevolg
polkat schreef:
12-07-2019 07:39
IOS is veel intuïtiever. Mijn kinderen hebben Android. Daar moet je echt veel handelingen verrichten als je bijvoorbeeld iets wilt wijzigen aan de instellingen. Bij IOS doe je dat met een veegje.

Maar.... Als je een Android telefoon hebt, is het wel een dingetje. Want IOS en Android communiceren niet met elkaar. Ik heb alles Apple (ook mijn laptop, al jaren) en ik kan niets delen met mijn kinderen. Dat is echt lastig, want je moet bijvoorbeeld apps dubbel kopen.

Nu is de levensduur van een Android telefoon niet zo lang, (de tablets van de kinderen worden na een jaar of 3 al echt zo traag dat het niet meer te doen is), dus misschien is die ook wel snel aan een upgrade toe :) IOS doe je jaren mee. Mijn telefoon is nu 5 jaar, mijn laptop 6 en mijn iPad 4. Ze lopen, zonder ieder honds gezeik een update te moeten, als een zonnetje.

Ik heb daar ook echt andere ervaringen mee.

Het ligt ook niet niet aan besturingssysteem of iets traag word he?
Maar aan de rest van telefoon zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al jaren een Samsung, wel een dure, en ik ben super-tevreden. Ik herken niets van alle verhalen hier dat ze zo langzaam zouden worden. Een familielid heeft al jaren een ipad en dat is echt een onding. Ze weet nooit hoe het werkt en dat ding is zo sloom geworden!
Angel64 schreef:
12-07-2019 00:03
Thnx!

Zo te lezen ervaren meerdere van jullie dat de samsung trager is dan een ipad.

Is een ipad/apple heel anders qua besturing dan android? Qua telefoon ben ik al jaren android gewend namelijk.

Ja, echt heel anders
Als je een Android telefoon hebt zou ik ook een Android tablet adviseren. Anders matcht het niet
Alle reacties Link kopieren
De eerste Samsung tablets waren vreselijk, maar ze worden steeds beter. Mijn moeder heeft er al een paar jaar 1 en die blijft super snel, maar ze doet er ook niet zoveel mee.
Bij intensief gebruik denk ik dat een iPad zich beter houdt op den duur.

Op m'n werk (app ontwikkelaar) hebben we vrijwel alle soorten tablets als test devices en de iPads lopen dan toch wel voorop.
Ik weet alleen niet hoeveel duurder een iPad is en of het dat dan waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven