Waar boeken e-reader vandaan halen?

21-07-2019 11:30 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het leek me voor de aankomende vakantie leuk om mijn e-reader weer eens uit de kast te halen.

Ik heb een kobo e-reader.

Waar halen jullie je boeken vandaan? Ik hoef niet per se gratis boeken vind het geen probleem om ervoor te betalen maar €20 voor een boek vind ik dan weer wat veel.

Ik wil liever niet illegaal downloaden.

Wie heeft er tips voor goedwerkende makkelijke sites?
Kobo plus via bol.com. soort Spotify. Kost een tientje per maand.

Of de bieb.
Bibliotheek? Ik heb daar al flink wat boeken geleend.
Ik maak via de Kobo Ereader gebruik van een Kobo plus abonnement. Dit is samen/via bol.com. je kan dan voor een tientje per maand heel veel boeken lezen. Vergelijkbaar met Spotify of de bieb dus.
Groot voordeel vind ik dat je op je reader zelf meteen door het aanbod kan scrollen en het boek meteen kan lezen. Je hoeft dus niks over te zetten van je computer naar je Ereader.
Alle reacties Link kopieren
De bieb had ik dom genoeg nooit aan gedacht.

Een kobo abonnement kende ik niet dat klinkt ideaal zeker als je dan gewoon op de reader kan zoeken. Ik ga daar eens naar kijken en ook naar de opzegbaarheid.
Eerste maand is gratis daarna ook gewoon op elk moment opzegbaar, is echt ideaal! (kobo abonnement)
Ik heb veel gebruik gemaakt van downloaden van losse boeken via bol.com en vond dit altijd wel prima. Als je niet persé nieuwe titels wilt maar ook wel wat oudere boeken wilt lezen, kun je bij bol voor een leuk prijsje ebooks aanschaffen! Ik had ze wel voor 5 euro en soms minder (is al wel langer een jaar geleden ofzo inmiddels). Downloaden kan dan ook rechtstreeks via wifi met je account, je hoeft niet over te zetten via je computer.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ze meestal gewoon via bol.com. 20 euro voor een ebook heb ik daar nog niet meegemaakt.

Tot een jaar of wat geleden had ik een abonnement op ellyschoice dat nu bookchoice heet. Lekker goedkoop - 10 boeken voor 3-4 euro per maand, maar het aanbod vond ik steeds slechter worden. Het zijn nu geloof ik ook 8 boeken per maand en je kunt ze niet zelf uitkiezen.

En ik krijg elke dat een mail van bookhub met aanbiedingen voor erg goedkope en ook gratis boeken. Wel allemaal in het Engels en sommige boeken kun je niet kopen - of niet met die korting - omdat je niet in de USA woont. Maar ik heb er toch al flink wat boeken vandaan. De boeken die gratis zijn, zijn trouwens vaak een deel 1 van een serie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je kobo account aan je bol.com account koppelen super handig.
Daarnaast kun je het even in de gaten houden want bol.com heeft vaak acties!
Alle reacties Link kopieren
Bol.com en de online bibliotheek :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Ik ga Mn reader uit het stof halen en eens zien of ik daar idd kan inloggen op Mn bol.com account.
Ik lees graag boeken in mijn vakanties. Maar daarbuiten kom ik er meestal niet aan toe.
Is het bij kobo via bol en/of bij de bieb ook mogelijk om steeds een maand te nemen en het daarna meteen op te zeggen en dit om de paar maanden herhalen? Bijvoorbeeld mei, september en december. Of is dit geen optie?
Alle reacties Link kopieren
En de vakantiebibliotheek. Gratis app in de zomer met niet echt veel boeken, maar wel gratis.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
21-07-2019 11:52
Ik lees graag boeken in mijn vakanties. Maar daarbuiten kom ik er meestal niet aan toe.
Is het bij kobo via bol en/of bij de bieb ook mogelijk om steeds een maand te nemen en het daarna meteen op te zeggen en dit om de paar maanden herhalen? Bijvoorbeeld mei, september en december. Of is dit geen optie?
Bij kobo is de eerste maand gratis maar dat is maar eenmalig. Je kunt wel voor een maand je abonnement activeren en hem dan gelijk weer stopzetten. Je kunt dan een maand van het aanbod gebruik maken.
theatime schreef:
21-07-2019 11:52
Is het bij kobo via bol en/of bij de bieb ook mogelijk om steeds een maand te nemen en het daarna meteen op te zeggen en dit om de paar maanden herhalen? Bijvoorbeeld mei, september en december. Of is dit geen optie?
Ja, dit doe ik ook regelmatig, werkt prima.
Alle reacties Link kopieren
Of in je omgeving navragen of iemand al zo'n Kobo-abonnement heeft. Ik deel die van mij ook :-) (je kunt m op vijf apparaten gebruiken namelijk)
Alle reacties Link kopieren
Ebook.nl
Krijg iedere week een nieuwsbrief met aanbiedingen. In uitzonderlijke gevallen wil ik nog wel 10 euro uitgeven aan een boek, maar liever niet en zit ik op op max 6 euro.
Ik heb verlanglijstjes gemaakt van diverse schrijvers en kan via de nieuwsbrief in de gaten houden wanneer ze in de aanbieding zijn. Dan koop ik er gelijk een stuk of 10.
Heb wel alle gekoppeld aan LeesID.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook het koboabonnement.

De kinderen kunnen meelezen op hun tablet (kobo app erop zetten en koppelen aan je bol.com account).

Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Bij de online bibliotheek, 45 euro per jaar.
ik geef mn bek ook maar een douw
Thanks voor de reacties, klinkt goed!
Ik heb zelf nog geen e-reader. Maar via de tablet werkt dus ook goed?
Alle reacties Link kopieren
Tablet leest niet fijn, dat scherm glimt teveel.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2019 12:31
Bij de online bibliotheek, 45 euro per jaar.
gewoon inbegrepen bij je gewone bieb-abbo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
theatime schreef:
21-07-2019 11:52
Ik lees graag boeken in mijn vakanties. Maar daarbuiten kom ik er meestal niet aan toe.
Is het bij kobo via bol en/of bij de bieb ook mogelijk om steeds een maand te nemen en het daarna meteen op te zeggen en dit om de paar maanden herhalen? Bijvoorbeeld mei, september en december. Of is dit geen optie?
De Bieb heeft nu een gratis app: https://www.onlinebibliotheek.nl/vakantiebieb.html
Boeken-aanbod is hierin natuurlijk beperkter, maar zitten best leuke titels tussen.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2019 12:47
Tablet leest niet fijn, dat scherm glimt teveel.
Maar wel makkelijker als het wat donkerder wordt. Heb je geen leeslamp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
21-07-2019 13:07
Maar wel makkelijker als het wat donkerder wordt. Heb je geen leeslamp nodig.
Heb je met een e-reader ook niet hoor ;-) Tenminste, in de meeste zit gewoon achtergrondlicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven