Thuis foto's afdrukken

21-07-2019 23:43 16 berichten
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over het afdrukken van foto's thuis.
Ik snap dat het erg afhankelijk is qua printer en merk enzo maar hoeveel fotos kan ik gemiddeld afdrukken met 1 cardridge?
Moet ik dan denken aan 10 foto's of 50 of 100?
Ik heb namelijk echt geen idee en twijfel om zelf thuis af te drukken of het elders te doen
Printen en afdrukken is niet hetzelfde en dat hangt af van je cartridges en je printer. Een foto printen met een standaard printer wordt niet mooi.
Ik kwam niet verder dan 7 foto's met een nieuwe cartridge.
Xenosdoos schreef:
21-07-2019 23:44
Printen en afdrukken is niet hetzelfde en dat hangt af van je cartridges en je printer. Een foto printen met een standaard printer wordt niet mooi.
.
Zeker wel!

Ik heb jaren thuis geprint met een Canon printer (PIXMA iP4300) met Canon cartridges op Canon fotopapier (photo paper plus glossy II). Kwaliteit was echt perfect, beter dan af laten drukken bij de HEMA. Helaas is hij nu na ruim 10 jaar toch echt op, nu worden ze niet mooi meer, tijd voor een nieuwe. Hoe lang ik deed met 1 setje cartridges weet ik niet meer, want ik printte nooit 50 of 100 foto's achter elkaar.
De Hema is natuurlijk geen goed vergelijk omdat de Hema slecht afdrukt.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
22-07-2019 00:40
.
Zeker wel!

Ik heb jaren thuis geprint met een Canon printer (PIXMA iP4300) met Canon cartridges op Canon fotopapier (photo paper plus glossy II). Kwaliteit was echt perfect, beter dan af laten drukken bij de HEMA. Helaas is hij nu na ruim 10 jaar toch echt op, nu worden ze niet mooi meer, tijd voor een nieuwe. Hoe lang ik deed met 1 setje cartridges weet ik niet meer, want ik printte nooit 50 of 100 foto's achter elkaar.
Klopt, Canon print perfecte fotos. Je kunt het beste wel originele Canon inkt gebruiken. Dat wordt veel mooier én je foto's blijven ook mooi en gaan niet verkleuren. En natuurlijk fotopapier gebruiken.

Ik weet ook niet hoe ver je komt met 1 setje cartridges, maar zeker veel verder dan 10.
.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
22-07-2019 06:26
De Hema is natuurlijk geen goed vergelijk omdat de Hema slecht afdrukt.
Bedoel je die 1 uur afdrukjes of de meerdaagse afdrukken? Die laatste zijn nl. gewoon goed. Als het resultaat tegenvalt komt dat over het algemeen omdat het scherm waarop de foto's vooraf werden bekeken niet goed was.
Alle reacties Link kopieren
Mikla schreef:
21-07-2019 23:43

Ik heb namelijk echt geen idee en twijfel om zelf thuis af te drukken of het elders te doen
Ik zou het gewoon laten doen. Ik heb in het verleden zelf geprint en voor de kosten hoef je het niet te doen. Zelfs een professioneel lab is voordeliger (en beter) dan zelf printen. Het enige voordeel van zelf printen is dat je binnen een paar minuten een afdruk hebt.
Sara9876 schreef:
22-07-2019 08:37
Bedoel je die 1 uur afdrukjes of de meerdaagse afdrukken? Die laatste zijn nl. gewoon goed. Als het resultaat tegenvalt komt dat over het algemeen omdat het scherm waarop de foto's vooraf werden bekeken niet goed was.
Mijn scherm is uitstekend en de afdrukkwaliteit slecht als het niet om huis, tuin en keukenkiekjes gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een complete DOKA staan, kan je prima kwaliteit foto's mee afdrukken.
Je mag hem van mij overnemen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
22-07-2019 08:39
Ik zou het gewoon laten doen. Ik heb in het verleden zelf geprint en voor de kosten hoef je het niet te doen. Zelfs een professioneel lab is voordeliger (en beter) dan zelf printen. Het enige voordeel van zelf printen is dat je binnen een paar minuten een afdruk hebt.
Dit is ook zeker waar. Maar ik ben een ongeduldig type, dus print ik meestal zelf. Maar als ik een hele serie zou willen afdrukken, of als je geen goeie fotoprinter hebt, zou ik het laten doen.
In het begin verspil je ook best veel papier en inkt, voor je weet hoe licht/donker/scherp je de foto's het beste naar jouw printer kunt sturen. En als je geen verstand hebt van resoluties/pixeldichtheid kun je er ook beter niet aan beginnen.
.
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
22-07-2019 10:08
Ik heb nog een complete DOKA staan, kan je prima kwaliteit foto's mee afdrukken.
Je mag hem van mij overnemen.
:rofl:
Denk dat er heel veel doka's staan te verstoffen. Wie begint daar nou nog aan? Tenzij je een superhobbyist bent.
.
impala schreef:
22-07-2019 10:25
:rofl:
Denk dat er heel veel doka's staan te verstoffen. Wie begint daar nou nog aan? Tenzij je een superhobbyist bent.
Ik zag Erwin Olaf gewoon afdrukken in zij. Doka maken dus zo stoffig zal het nog niet zijn :)
Xenosdoos schreef:
22-07-2019 06:26
De Hema is natuurlijk geen goed vergelijk omdat de Hema slecht afdrukt.
.
Ik noemde even wat doorsnees.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
22-07-2019 13:59
Ik zag Erwin Olaf gewoon afdrukken in zij. Doka maken dus zo stoffig zal het nog niet zijn :)
Dat is dan ook een superhobbyist. Die er zijn werk van heeft gemaakt. Maar de meeste professionele fotografen hebben hun doka allang gesloten. Ik denk dat Olaf ook lang niet alles zelf afdrukt.
.
impala schreef:
23-07-2019 00:45
Dat is dan ook een superhobbyist. Die er zijn werk van heeft gemaakt. Maar de meeste professionele fotografen hebben hun doka allang gesloten. Ik denk dat Olaf ook lang niet alles zelf afdrukt.
Natuurlijk niet, maar ook professioanals drukken dus nog zelf af, al dan niet alles :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven