Paar letters toetsenbord doen het niet meer

07-08-2019 20:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn er een paar kleine druppels ice-thee op het toetsenbord van mijn laptop gekomen 🙄. Ik heb het droog geveegd, maar na ongeveer een half uurtje deden een paar letters het niet meer, en nu nog steeds niet, dus vrees het ergste. Is hier nog iets aan te doen of is het te repareren/herstellen?
Alle reacties Link kopieren
Geoo og eve afachte.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Wat ik weleens doe: toetsen kun je er voorzichtig afhalen. Dan een doekje erover heen. Drogen en weer erop. Dat kan helpen.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Aan je tekst te zien, zijn hooguit de q, w, x en y kapot. De w is misschien een beetje lastig (maar dat weten we niet, misschien doet die het nog wel), maar zonder de rest valt over het algemeen best te leven, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Welke letters?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Renee_ schreef:
07-08-2019 20:39
Hallo allemaal,

Vanmorgen zijn er een paar kleine druppels ice-thee op het toetsenbord van mijn laptop gekomen 🙄. Ik heb het droog geveegd, maar na ongeveer een half uurtje deden een paar letters het niet meer, en nu nog steeds niet, dus vrees het ergste. Is hier nog iets aan te doen of is het te repareren/herstellen?
Niet in dit stukje tekst:-)
Die letters even voorzichtig loswippen en er onder schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Föhn erop?
Alle reacties Link kopieren
Van "een paar kleine druppels" vocht raakt tegenwoordig geen enkel toetsenbord meer van slag. Dus dan moet de hoeveelheid waarschijnlijk toch echt groter zijn geweest dan "een paar KLEINE druppels". De enige remedie is goed laten drogen. Dat een paar toetsen het niet goed meer doen, kan ook komen doordat de veertjes die eronder zitten, aan elkaar gekleefd zijn, of dat de toets op een andere manier blijft hangen vanwege kleven. De enige remedie is dan de toets voorzichtig los te wippen en dat te reinigen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
07-08-2019 20:41
Geoo og eve afachte.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
07-08-2019 20:41
Geoo og eve afachte.
😁
Alle reacties Link kopieren
Athan schreef:
07-08-2019 20:51
Aan je tekst te zien, zijn hooguit de q, w, x en y kapot. De w is misschien een beetje lastig (maar dat weten we niet, misschien doet die het nog wel), maar zonder de rest valt over het algemeen best te leven, lijkt me.
De t, y, u, i en o, dus dat is lastig werken...
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
07-08-2019 21:09
Föhn erop?
Heb ik idd ook gedaan..
Renee_ schreef:
07-08-2019 21:27
De t, y, u, i en o, dus dat is lastig werken...
Ehhhhh....
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-08-2019 21:09
Van "een paar kleine druppels" vocht raakt tegenwoordig geen enkel toetsenbord meer van slag. Dus dan moet de hoeveelheid waarschijnlijk toch echt groter zijn geweest dan "een paar KLEINE druppels". De enige remedie is goed laten drogen. Dat een paar toetsen het niet goed meer doen, kan ook komen doordat de veertjes die eronder zitten, aan elkaar gekleefd zijn, of dat de toets op een andere manier blijft hangen vanwege kleven. De enige remedie is dan de toets voorzichtig los te wippen en dat te reinigen.
Ik was idd ook verbaasd, want er zijn wel vaker wat druppels water op gevallen en daarna nooit problemen gehad, dus misschien/wrs dat het toch idd meer dan paar druppels zijn geweest. Ik drink altijd water, maar nu een glaasje ice-thee, dus misschien dat die toetsen daardoor idd kleven...dank voor je bericht!
Alle reacties Link kopieren
Noder schreef:
07-08-2019 21:28
Meteen een rijtje.
Ja, de druppels ice-thee waren rond de q, w, e, r gevallen, maar nadat ik het had droog geveegd heb ik de laptop even op de zijkant gehouden (ik lag te lezen op de bank), dus misschien dat het vocht vervolgens onder andere letters is gekropen (?)
Alle reacties Link kopieren
Misschien plakken ze vast. Dan helpt het soms op er paar keer flink op te drukken.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 21:08
Die letters even voorzichtig loswippen en er onder schoonmaken.
Dit is de handigste manier.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
07-08-2019 21:02
Welke letters?
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
07-08-2019 21:08
Die letters even voorzichtig loswippen en er onder schoonmaken.
Dit heb ik inmiddels gedaan, maar heeft helaas ook niet geholpen...
Fizz schreef:
08-08-2019 10:10
Dit is de handigste manier.
Inderdaad, maar de toetsen er weer op krijgen kan soms best alstig zijn. Afhankelijk van de constructie kun je de toetsen er met een beetje geluk gewoon weer opklikken, maar met een beetje pech kost het een hoop gepriegel met palletjes, veeertje, stangetjes etc. En met vette pech lukt het gewoon niet meer.
Alle reacties Link kopieren
JuriaanB schreef:
09-08-2019 11:44
Inderdaad, maar de toetsen er weer op krijgen kan soms best alstig zijn. Afhankelijk van de constructie kun je de toetsen er met een beetje geluk gewoon weer opklikken, maar met een beetje pech kost het een hoop gepriegel met palletjes, veeertje, stangetjes etc. En met vette pech lukt het gewoon niet meer.
Ik kon de toetsen er idd weer gewoon opklikken, maar het schoonmaken heeft helaas niet geholpen :-(
USB toetsenbord kopen en aansluiten. Dit is niet meer te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
09-08-2019 13:12
USB toetsenbord kopen en aansluiten. Dit is niet meer te herstellen.
Daar dacht ik ook aan ja, dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven