Photoshop vraag: marionet verdraaien / puppet warp tool

10-08-2019 16:35 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie oh wie kan mij helpen: Ik heb een streep patroon die ik in photoshop wil vervormen, het liefst met puppet warp / marionet verdraaien tool, omdat die het meest precies is voor wat ik nodig heb. Als ik de tool aan klik, neemt de tool elke streep om te vervormen, in plaats van dat ik het vlak van strepen kan vervormen. Als ik gewoon perspectief vervormen aan klik, kan dat nl wel ..
De laag rasterizen heb ik al geprobeerd, dat haalt niets uit...
Computer says nooooo
...neemt de tool elke streep om te vervormen, in plaats van dat ik het vlak van strepen kan vervormen

Kun je dit wat verder toelichten, want ik begrijp niet wat je bedoelt.

Werkt het beter als je even een kopie maakt (nieuwe layer) van het deel wat je wilt vervormen?
Is het maar 1 laag? Want dat klinkt niet zo nu?
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb een eerste laag met wapperende doeken, in de doeken wil ik in de stof een streepjespatroon pasten. Dus die heb ik in een transparante nieuwe laag erboven staan om in een clipping path te zetten. Ik wil dan eerst graag de laag streepjes vervormen, zodat ik het mooier met de stof mee kan laten bewegen..
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-08-2019 17:37
Kun je dit wat verder toelichten, want ik begrijp niet wat je bedoelt.

Werkt het beter als je even een kopie maakt (nieuwe layer) van het deel wat je wilt vervormen?
Nee dat werkt helaas niet. Ook niet als ik de laag met streepjes ‘rasterize’.
Computer says nooooo
Maar je kunt dan toch die hele laag met streepjes in zijn geheel vervormen, en daarna het masker toevoegen? Waarom zou dat niet lukken?
RikM schreef:
10-08-2019 19:44
Maar je kunt dan toch die hele laag met streepjes in zijn geheel vervormen, en daarna het masker toevoegen? Waarom zou dat niet lukken?
Zou ik ook zeggen..
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-08-2019 19:44
Maar je kunt dan toch die hele laag met streepjes in zijn geheel vervormen, en daarna het masker toevoegen? Waarom zou dat niet lukken?
Ja inderdaad, dat was exact mijn redenering, maar helaas 😅
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Dan krijg ik dus in elk streepje van 1mm breed het rastertje waarmee ik de boel kan vervormen, maar niet alle streepjes bij elkaar..
Computer says nooooo
O, nu snap ik wat je bedoelt. Deze truc zal wel werken denk ik:

https://forums.adobe.com/thread/2372714

(tijdelijke laag met achtergrond toevoegen, beide lagen groeperen in een smart object, puppet warp uitvoeren op smart object)
Alle reacties Link kopieren
Rik, heel erg bedankt, het werkt! :heart:
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven