Laptop verkopen, prijs?

12-08-2019 12:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik heb vorig jaar september een laptop gekocht voor mijn studie. Nu ben ik al een tijdje gestopt met die studie en ga ik iets anders doen waarbij ik deze laptop niet meer nodig heb, en liever een ipad koop. Daarom wil ik de laptop verkopen. Ik kan dezelfde laptop niet vinden op marktplaats en vind het dus lastig een prijs te bepalen.
Dus ik dacht ik vraag het op viva.

Laptop is een lenovo ideapad 530s uit september 2018. Heb er nieuw 900 euro voor betaald. Hij heeft 8 gb ram en 256 ssd.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
je hebt ook bedrijfjes die laptops opkoopt en doorverkoopt
(Google eens), misschien die een offerte laten uitbrengen?
De commerciële grondslag voor de afschrijving van een laptop is 3 jaar. Zeker voor een laptop die dagelijks wordt meegenomen naar studie/werk is dit een reële levensduur.
De laptop is 1 jaar oud, daarmee is de restwaarde van je laptop nu nog 2/3 van de nieuwprijs, dus €600,-
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
12-08-2019 13:13
De commerciële grondslag voor de afschrijving van een laptop is 3 jaar. Zeker voor een laptop die dagelijks wordt meegenomen naar studie/werk is dit een reële levensduur.
De laptop is 1 jaar oud, daarmee is de restwaarde van je laptop nu nog 2/3 van de nieuwprijs, dus €600,-
voor die prijs heb je dezelfde nieuw bij Coolblue
ik zou er niet meer dan €100 voor overhebben als ik hem zou kopen.

Voor 300€ heb je al een goede nieuwe.
lilalinda schreef:
12-08-2019 13:14
voor die prijs heb je dezelfde nieuw bij Coolblue
Dan zou ik die kopen :proud:
Maar is wel een tijdelijke aanbieding zie ik, dus moet ik niet te lang wachten.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-08-2019 13:14
voor die prijs heb je dezelfde nieuw bij Coolblue
Dat is niet dezelfde, die van mij heeft intelcore i7 en die i5 volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-08-2019 13:06
je hebt ook bedrijfjes die laptops opkoopt en doorverkoopt
(Google eens), misschien die een offerte laten uitbrengen?
Ja ik had dat bekeken, heb alleen het idee dat je meer (kan) krijgen via marktplaats oid omdat die bedrijfjes er zelf ook geld op moeten verdienen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2019 13:18
ik zou er niet meer dan €100 voor overhebben als ik hem zou kopen.

Voor 300€ heb je al een goede nieuwe.
Bedankt voor je advies maar ik denk niet dat je voor 300 euro een laptop met dezelfde specs koopt.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
12-08-2019 13:13
De commerciële grondslag voor de afschrijving van een laptop is 3 jaar. Zeker voor een laptop die dagelijks wordt meegenomen naar studie/werk is dit een reële levensduur.
De laptop is 1 jaar oud, daarmee is de restwaarde van je laptop nu nog 2/3 van de nieuwprijs, dus €600,-
En hier kan ik wat mee, dankjewel. :-)
Alle reacties Link kopieren
Ze staan nu te koop voor €629,- bij coolblue en mediamarkt en hij draait op Windows 10 dus ik denk dat als je er €400,- voor krijgt je heel blij mag zijn. Is echt heel anders wanneer het een MacBook was geweest, die behouden veel langer hun waarde.

Ik heb even gekeken en via de online inkoop en dan krijg je max €300,-
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
12-08-2019 13:18
ik zou er niet meer dan €100 voor overhebben als ik hem zou kopen.

Voor 300€ heb je al een goede nieuwe.
Voor 300 euro heb je geen 8 GB RAM en 8e generatie i7 Intel Core met dedicated grafische kaart en SSD. Voor 300 euro heb je een barrel met een Celeron prut dual core, 4 GB RAM en een ancient HDD erin zonder dedicated grafische kaart. Nou dan heb ik nog liever geen laptop, zonde geld.

TO: Hij is dus al een jaar oud. Dat is een aardige tijd in de computer wereld. Is het deze?

https://www.coolblue.nl/product/813028/ ... 072mh.html

Ik zou proberen voor 600 inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Glencoco schreef:
12-08-2019 13:28
Bedankt voor je advies maar ik denk niet dat je voor 300 euro een laptop met dezelfde specs koopt.
maar voor iets meer wel
een nieuwe, met garantie, zeker niet gejat etc.

het grote nadeel van elektronica, is dat het waarde verliest, zodra je het uit de doos haalt
Er is een tweedehands markt voor, maar dat is echt een kopersmarkt, hele lage prijzen. Meeste mensen kopen liever nieuw (want geen 'gedoe')
Glencoco schreef:
12-08-2019 13:28
Bedankt voor je advies maar ik denk niet dat je voor 300 euro een laptop met dezelfde specs koopt.
Het was geen advies, maar puur een mening wat ik er als koper maximaal voor over zou hebben.

Als ik heel specifiek een laptop met bepaalde specs nodig zou hebben, zou ik hem nieuw met garantie kopen.
En houd er rekening mee dat je met de verkoop via markplaats er een hoop gezeik mee kan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een tweedehands MACbook gekocht uit 2017. Was in nieuwstaat overigens en amper gebruikt. Nieuw kostte die £1150 en ik heb er £500 voor betaald dus in 1,5 jaar tijd een afschrijving van meer dan 50%.

Nu weet ik alleen niet in hoeverre je een Macbook kan vergelijken met jouw laptop.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Pas iemand die laptop verkocht via MP en met vals geld betaald is.
Maak een kopie van ID, of vraag in ieder geval naar ID als er contant betaald wordt
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de reacties. Ik heb de bon, dus kan in dat opzicht bewijzen dat ik hem zelf gekocht heb. Ik ga hem er voor 600 opzetten en kijken wat er gebeurt. Kan altijd nog lager gaan dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind €600 een heel redelijke prijs voor een Lenovo met deze specs. Je moet alleen wel een koper zien te vinden die dat ook op waarde weet te schatten.

Ik heb zelf een 10 jaar oude, refurbished Lenovo Thinkpad voor €250 gekocht een paar jaar geleden. Kan duur klinken voor een 10 jaar oude laptop, maar wel i5, 128 GB SSD, 8 GB RAM. Niet kapot te krijgen :lol:
Lopervanhiernaardaar schreef:
12-08-2019 13:41
Pas iemand die laptop verkocht via MP en met vals geld betaald is.
Maak een kopie van ID, of vraag in ieder geval naar ID als er contant betaald wordt
Om te voorkomen dat je betaald wordt met vals geld is het een tip om samen met de koper naar een geldautomaat te gaan en hem ter plaatse te laten pinnen.
Het afgeven van een kopie van een ID wordt afgeraden, dat kan hele vervelende gevolgen hebben (identiteitsfraude!)., dus als de evt. koper wijs is doet hij dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Laat je het weten als je hem verkoopt? Ik ben benieuwd of het nog wat oplevert.
Ik zou hem eventueel aan 5 à 600 euro zetten, maar ervan uitgaan dat je maximaal de helft (450 euro) krijgt.

Het zou mij - als koper - immers nog 100 euro kosten om het ding te laten nakijken en leegmaken in een compu-shop.
Een tweedehands laptop overnemen blijft altijd een risico en daar wil ik dus niet te veel geld aan kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem op marktplaats te koop zetten met vraagprijs iets meer dan de helft. Dus 475 euro.
En dan afwachten wat mensen bieden.
Marnamai schreef:
12-08-2019 14:28
Het zou mij - als koper - immers nog 100 euro kosten om het ding te laten nakijken en leegmaken in een compu-shop.
Hoezo dat dan?
TO kan de laptop toch gewoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen voordat die verkocht wordt?
Als je daarvoor een shop nodig hebt, dan is het inderdaad niet verstandig om 2e hands te kopen.
Ik zou er hooguit 250-300 voor geven denk ik als ik er een nodig zou hebben. Hangt ook af van de staat van het ding. Laptops gaan hard in waarde achteruit en Leveno is voor mij geen merk waar ik normaal een laptop van zou kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven