App aankoop via App Store

13-08-2019 13:03 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een gek vraagje,

Ik kwam een interessante app tegen in de app store en zonder verder te kijken heb ik deze gedownload (ik dacht dat deze app gratis was) vervolgens krijg ik een melding dat de app 3 dagen op proef is en vervolgens automatisch verlengd word naar een abonnement van een jaar voor 52,- . Annuleren zou moeten kunnen bij de instellingen van de app store. Dit zie ik niet zitten, Ik heb dus niet op bevestig gedrukt. En de app direct zonder te gebruiken verwijderd.

Nu kijk in bij mijn aankopen in mijn app store account (waar overigens alles wel staat) en nu staat de app er wel bij met verrekent bedrag : 0,00

Bij de abonnementen staat dat ik geen abonnement heb.

Kom ik er nu nog goed vanaf doordat ik niet op bevestig heb gedrukt of zou ik over 3 dagen verrast worden met een rekening? Verwijderen of annuleren uit aankopen gaat trouwens niet

Alvast bedankt!
Even het bedrijf op internet opzoeken en daar even contact mee opnemen? (als dat kan?)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er niets in de hand is.
Alle reacties Link kopieren
Zo zie je maar dat je ontzettend moet uitkijken met dit soort dingen. En ik ben al een onwijse digibeet.
Vraag me af of dit eigenlijk wel mag?
It's 5 o'clock somewhere
Alle reacties Link kopieren
Ga naar instellingen en klik op je Apple ID. Vervolgens ga je naar ITunes Store en App Store. Klik op je Apple ID, Toon Apple ID en vervolgens op abonnementen.
Klik daar de app aan en vervolgens annuleer abonnement.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Laat me eens raden... Was het de mindfulness app 'Calm'? Heel veel mensen zijn daar al ingestonken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk in de app bij instellingen, vaak kan je daar kiezen welke versie je wilt. Dus niet bij de instellingen van de app store.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-08-2019 13:23
Ga naar instellingen en klik op je Apple ID. Vervolgens ga je naar ITunes Store en App Store. Klik op je Apple ID, Toon Apple ID en vervolgens op abonnementen.
Klik daar de app aan en vervolgens annuleer abonnement.
Scheelt mij weer typen. Ik doe het altijd zo en meteen annuleren. Kan ik het altijd nog terug aanzetten als het mij wel beviel, maar krijg ik geen onverwachte rekening.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
13-08-2019 13:23
Laat me eens raden... Was het de mindfulness app 'Calm'? Heel veel mensen zijn daar al ingestonken.
Haha nee een call recorder app 🤫
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-08-2019 13:23
Ga naar instellingen en klik op je Apple ID. Vervolgens ga je naar ITunes Store en App Store. Klik op je Apple ID, Toon Apple ID en vervolgens op abonnementen.
Klik daar de app aan en vervolgens annuleer abonnement.
Abonnementen staat niet onder:Toon Apple ID. Hier staat alleen aankoop geschiedenis. Waar de app dan weer wel onder gefactureerd met €0,00 staat maar kan deze niet verwijderen
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-08-2019 13:07
Ik denk dat er niets in de hand is.
Ik hoop het 😓
Alle reacties Link kopieren
Ad-astra schreef:
13-08-2019 14:47
Abonnementen staat niet onder:Toon Apple ID. Hier staat alleen aankoop geschiedenis. Waar de app dan weer wel onder gefactureerd met €0,00 staat maar kan deze niet verwijderen
Dat is gek, want ik heb net nog even gekeken maar dat is bij mijn vriend net zo als bij mijn telefoon, hij heeft een iPhone 8, ik een Xs. Misschien dat je verder helemaal geen abonnementen hebt dan en ze er daarom dus ook niet staan. Anders moet je even contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Ik heb mijn ipad niet bij de hand, anders kon ik daar nog even kijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
13-08-2019 15:35
Dat is gek, want ik heb net nog even gekeken maar dat is bij mijn vriend net zo als bij mijn telefoon, hij heeft een iPhone 8, ik een Xs. Misschien dat je verder helemaal geen abonnementen hebt dan en ze er daarom dus ook niet staan. Anders moet je even contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Ik heb mijn ipad niet bij de hand, anders kon ik daar nog even kijken.


Ik ga eens kijken of ik contact kan opnemen, het zit me toch niet lekker. Ik heb hier ook op de iPad gekeken, dat is hetzelfde als mijn telefoon. Misschien omdat mijn versies verouderd zijn haha.

Op Google las ik dat mensen het zelfde probleem hebben, alleen hier lees ik niks over dat bedragen dan na 3 dagen alsnog worden gefactureerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven