Digi
alle pijlers
App aankoop via App Store
dinsdag 13 augustus 2019 13:03
Even een gek vraagje,
Ik kwam een interessante app tegen in de app store en zonder verder te kijken heb ik deze gedownload (ik dacht dat deze app gratis was) vervolgens krijg ik een melding dat de app 3 dagen op proef is en vervolgens automatisch verlengd word naar een abonnement van een jaar voor 52,- . Annuleren zou moeten kunnen bij de instellingen van de app store. Dit zie ik niet zitten, Ik heb dus niet op bevestig gedrukt. En de app direct zonder te gebruiken verwijderd.
Nu kijk in bij mijn aankopen in mijn app store account (waar overigens alles wel staat) en nu staat de app er wel bij met verrekent bedrag : 0,00
Bij de abonnementen staat dat ik geen abonnement heb.
Kom ik er nu nog goed vanaf doordat ik niet op bevestig heb gedrukt of zou ik over 3 dagen verrast worden met een rekening? Verwijderen of annuleren uit aankopen gaat trouwens niet
Alvast bedankt!
Ik kwam een interessante app tegen in de app store en zonder verder te kijken heb ik deze gedownload (ik dacht dat deze app gratis was) vervolgens krijg ik een melding dat de app 3 dagen op proef is en vervolgens automatisch verlengd word naar een abonnement van een jaar voor 52,- . Annuleren zou moeten kunnen bij de instellingen van de app store. Dit zie ik niet zitten, Ik heb dus niet op bevestig gedrukt. En de app direct zonder te gebruiken verwijderd.
Nu kijk in bij mijn aankopen in mijn app store account (waar overigens alles wel staat) en nu staat de app er wel bij met verrekent bedrag : 0,00
Bij de abonnementen staat dat ik geen abonnement heb.
Kom ik er nu nog goed vanaf doordat ik niet op bevestig heb gedrukt of zou ik over 3 dagen verrast worden met een rekening? Verwijderen of annuleren uit aankopen gaat trouwens niet
Alvast bedankt!
dinsdag 13 augustus 2019 13:23
Ga naar instellingen en klik op je Apple ID. Vervolgens ga je naar ITunes Store en App Store. Klik op je Apple ID, Toon Apple ID en vervolgens op abonnementen.
Klik daar de app aan en vervolgens annuleer abonnement.
Klik daar de app aan en vervolgens annuleer abonnement.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 13 augustus 2019 14:17
Scheelt mij weer typen. Ik doe het altijd zo en meteen annuleren. Kan ik het altijd nog terug aanzetten als het mij wel beviel, maar krijg ik geen onverwachte rekening.
dinsdag 13 augustus 2019 14:47
Abonnementen staat niet onder:Toon Apple ID. Hier staat alleen aankoop geschiedenis. Waar de app dan weer wel onder gefactureerd met €0,00 staat maar kan deze niet verwijderen
dinsdag 13 augustus 2019 14:48
Ik hoop het
dinsdag 13 augustus 2019 15:35
Dat is gek, want ik heb net nog even gekeken maar dat is bij mijn vriend net zo als bij mijn telefoon, hij heeft een iPhone 8, ik een Xs. Misschien dat je verder helemaal geen abonnementen hebt dan en ze er daarom dus ook niet staan. Anders moet je even contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Ik heb mijn ipad niet bij de hand, anders kon ik daar nog even kijken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
dinsdag 13 augustus 2019 18:24
suzyqfive schreef: ↑13-08-2019 15:35Dat is gek, want ik heb net nog even gekeken maar dat is bij mijn vriend net zo als bij mijn telefoon, hij heeft een iPhone 8, ik een Xs. Misschien dat je verder helemaal geen abonnementen hebt dan en ze er daarom dus ook niet staan. Anders moet je even contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Ik heb mijn ipad niet bij de hand, anders kon ik daar nog even kijken.
Ik ga eens kijken of ik contact kan opnemen, het zit me toch niet lekker. Ik heb hier ook op de iPad gekeken, dat is hetzelfde als mijn telefoon. Misschien omdat mijn versies verouderd zijn haha.
Op Google las ik dat mensen het zelfde probleem hebben, alleen hier lees ik niks over dat bedragen dan na 3 dagen alsnog worden gefactureerd.