Nieuwe laptop

13-08-2019 21:33 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop.
Het liefst een die ze op Bol.com verkopen aangezien ik daar nog tegoed heb.

* hij moet snel zijn (internetten)
* goed beeld hebben voor Netflix
* mooi formaat niet te groot niet te klein
* Ongeveer +\- 800€

Ik wil wel graag een laptop van goede kwaliteit eentje die een ruime tijd meegaat... aan welk merk moet ik dan denken ?

Hebben jullie misschien tips?
Zou me enorm helpen aangezien ik er geen verstand van heb.

Een linkje zou fijn zijn.🤗

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is ICT-er en zweert de laatste jaren bij Lenovo. Is ook te bestellen bij Bol.com zag ik.

Specificaties ben ik niet in thuis, maar voor maximaal 800€ kom je heel ver bij Lenovo. Ik werk met het afdankertje van mijn man (hij koopt elke twee jaar een nieuwe, eigen bedrijf en heeft de voor zijn werk beste en snelste laptop), en volgens mij is mijn laptop nu bijna 5 jaar oud. Voor simpel internet, Office, Netflix en eenvoudige spelletjes heb ik absoluut geen klagen.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig zijn er zoveel laptops die aan jouw criteria voldoen, ik zou gewoon eens naar een winkel gaan om ze in het echt te bekijken. Niet zomaar via internet bestellen. Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe laptop van Dell van mijn werk en die is prima, euro of 700 en voldoet aan wat jij wil, maar ik vind hem vreselijk typen. Ik moet de toetsen echt hard aanslaan, anders slaat hij bijvoorbeeld de a steeds over.
Wat dat betreft vind ik mijn MacBook echt 100x fijner, maar die is veel duurder en ik vind het besturingssysteem niet ideaal.

Volgens mij is Asus wel een goed merk, en Dell normaal gesproken ook. Acer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee, maar dat was al behoorlijk lang geleden.
Ik heb net bij bol een asus gekocht voor 729 euro. Prima ding.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-08-2019 21:41

Volgens mij is Asus wel een goed merk, en Dell normaal gesproken ook. Acer heb ik persoonlijk slechte ervaringen mee, maar dat was al behoorlijk lang geleden.
Ik hen nu een Asus en ik ben inderdaad heel erg tevreden over de prijs/kwaliteit! Was €1000, maar is erg lichtgewicht en stevig, en een efficiënt formaat door een zeer smalle rand/behuizing om het scherm heen. Hij is echt beduidend kleiner dan andere notebooks met dezelfde scherm diameter. Echt een aanrader.
vaucluse wijzigde dit bericht op 22-08-2019 20:38
6.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Acer heb ik zelf hele slechte ervaringen mee van uit mijn omgeving. Ik ben zelf fan van HP.

Voor 800 moet je makkelijk een lappie vinden waarmee je kunt surfen en Netflixen. Voor surfen en streamen heb je vooral snel internet nodig.

Verder is een SSD heel fijn, want die zorgt ervoor dat je laptop binnen enkele seconden opstart. Probeer de mobiele harde schijfjes te vermijden, ga voor SSD of als het echt moet HDD (liefst beiden, 1 voor Windows en 1 voor opslag) maar niks anders, de rest is bagger. Als je veel dingen op wil kunnen slaan, kijk dan ook naar de grootte. 1 TB is fijn als je graag veel films wilt downloaden.

Ook moet je wel iets kunnen vinden met 8 GB RAM en een quad core Intelcore i5 of quad core AMD Ryzen 5.

Voor games is een dedicated videokaart fijn met ten minste 1 GB geheugen (AMD of Nvidia, maar als je serieus zou willen gamen liever 2GB), maar omdat je geen games noemt zou ik daar niet zwaar aan wegen.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-08-2019 22:08
Ik heb net bij bol een asus gekocht voor 729 euro. Prima ding.
Welke precies heb je misschien een link?
Alle reacties Link kopieren
Heb even lopen rondkijken op Bol, hier wat linkjes die ik wel goed vind:

https://www.bol.com/nl/p/hp-pavilion-15 ... androidapp

https://www.bol.com/nl/p/e585-tr7-2700u ... androidapp

De Lenovo heeft een Ryzen 7, dat is beter dan Ryzen 5 (rule of thumb, hoe hoger het getal hoe beter). Verder beiden 8 GB RAM en een eigen videokaart (maar goed die zou ik dus negeren als niet gamer) en beiden een SSD van 512 GB.
ugli wijzigde dit bericht op 13-08-2019 22:47
26.68% gewijzigd
linnylow schreef:
13-08-2019 22:31
Welke precies heb je misschien een link?
Asus vivobook. Heb zo snel geen link want ik zit op mijn telefoon. Is er een van 17 inch
Alle reacties Link kopieren
....
vaucluse wijzigde dit bericht op 22-08-2019 20:37
96.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
800 euro is echt veel te veel geld voor een laptop waarop je alleen gaat netflixen, internetten en tekstverwerken.

De Ideapads van Lenovo zijn ideaal. Deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/p/lenovo-ideapad ... oductTitle

Dit is een 15 inch met 8 gig ram, ze zijn er ook in 14 en 17 inch met 4 of 8 gig.

8 gig ram is wel aan te raden, omdat bijvoorbeeld Chrome ram vreet.

Ze zijn allemaal onder de 600 euro, licht, gemaakt van aluminium, prima toetsenbord en perfect voor waarvoor jij em gaat gebruiken.
Ik zou mijn geld liever in een laptop van Asus dan in Lenovo steken.
Zo lang Lenovo werkt, heb je er een oké laptop aan. Maar als er een probleem is, wat zeer regelmatig voorkomt, krijg je te maken met de zeer slechte klantenservice volgens mijn ICT familielid. En ik moet eerlijk zeggen dat dit geheel overeenkomt met de gebruikerservaringen van mensen in mijn omgeving, die inderdaad allen problemen met hun Lenovo hebben, die maar niet opgelost worden.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips ik denk dat ik morgen eens ga kijken bij de mediamarkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven