Nieuwe smartphone, tips?

14-08-2019 19:44 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3 jaar wordt de batterij van mijn Huawei P9 echt minder en is het tijd voor een andere smartphone. Ik ben benieuwd of iemand goede ervaringen of tips heeft?

Wat ik zoek in een telefoon:
- Niet te groot formaat. Mijn Huawei P9 vind ik wat betreft de afmetingen fijn en groot genoeg. Ik heb geen grote handen en wil hem graag met 1 hand kunnen bedienen. Dat lukt me met de P9 (145x71x7 mm)
- Goede camera die ook in wat donkere omstandigheden goede foto's oplevert. De camera vind ik belangrijk, de selfiecamera niet
- Scherm nog goed leesbaar in zonlicht
- Nog geruime tijd voorzien van updates en ik moet er weer een paar jaar mee vooruit kunnen
- Minimaal 64GB interne opslagruimte of de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden
- Als los toestel te koop
- Soepel lopend en snel schakelen tussen apps

Mooi meegenomen zijn:
- Aparte koptelefoonaansluiting
- Snel opladen
- Niet te zwaar qua gewicht (mijn oude P9 is 144 gram en perfect qua gewicht)
- Niet teveel voorgeïnstalleerde programma's waar je toch niets mee doet maar die je niet kunt verwijderen. Stock Android zou prima zijn.

Ik ga, naast bellen en whatsappen, de telefoon vooral gebruiken voor internetten, mailen, youtube filmpjes kijken (Netflix kijk ik liever op tablet), foto's en af en toe een filmpje maken, muziek luisteren, navigatie en wat spelletjes. Zware games verwacht ik er niet op te gaan spelen.

Voor mijn werk heb ik een Huawei P Smart gehad en ik heb nu een Samsung Galaxy A6. Beide vind ik beduidend minder fijn en minder soepel lopen dan mijn oudere P9.

Hoewel ik nu met de P9 een Android telefoon heb, sta ik ook open voor iPhone als dat een beter toestel oplevert, ik ben niet merkgebonden.
Qua budget verwacht ik sowieso in de midrange toestellen uit te komen, mogelijk high-end. De iPhone Xs gaat hem echter niet worden :)

Wie heeft goede tips?
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Samsung S10 (+)?
Alle reacties Link kopieren
Iphone 8!! Heb m zelf ook, goed in 1 hand te bedienen en qua prijs vind ik het te doen. Ben er erg blij mee!
Alle reacties Link kopieren
oneplus 6 of 7
Alle reacties Link kopieren
Honor 10.
https://www.bol.com/nl/p/honor-10-128gb ... 100616109/

Ik heb hem zelf ook.
Topding voor weinig geld.
Ik weet niet of dit de goedkoopste aanbieder is trouwens, heb lukraak een linkje gepakt. Deze is 128 gb. 64 is goedkoper.

Je krijgt er standaard een transparante case bij. Ik heb ook de voorganger gehad, honor 8, en die is vaak gevallen maar nooit kapot gegaan met die case.

Honor is trouwens een submerk van Huawei. Maar niet sub quality! Goedkoper omdat er niet echt reclame voor wordt gemaakt.
impala wijzigde dit bericht op 14-08-2019 20:17
62.05% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht even kijken wat ik heb want ik heb een fijne telefoon.

Dat blijkt een Huawei P smart.

Maar die wil je dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Samsung A40
Xiaomi Mi A2 Lite
Love is the meaning of life
Kijk een naar de Motorola serie.

Hier al jaren op rij een Motorola als los toestel heb nu de g7 sinds 2 weken en prima telefoon. Koste rond de €200.
In meerdere variaties te krijgen, standaard, plus, power en play. Kale android versie. Dus geen vooraf geïnstalleerde apps buiten de Google dingen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de iPhone 8 al even bekeken en ga me verder verdiepen in de andere. Bedankt voor de suggesties, er zitten een paar bij waar ik nog niet aan had gedacht :)

De Honor vind ik ook interessant klinken. Destijds was Huawei ook minder bekend en de P9 was relatief goedkoop ten opzichte van de duurdere Samsung en Apple toestellen maar vond het ook een topding. Nadeel is dat je op de een of andere manier wel verwend raakt, je gaat vergelijken met wat je nu hebt..
malibu82 wijzigde dit bericht op 14-08-2019 20:40
7.43% gewijzigd
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Kowala schreef:
14-08-2019 20:30
Kijk een naar de Motorola serie.

Hier al jaren op rij een Motorola als los toestel heb nu de g7 sinds 2 weken en prima telefoon. Koste rond de €200.
In meerdere variaties te krijgen, standaard, plus, power en play. Kale android versie. Dus geen vooraf geïnstalleerde apps buiten de Google dingen zeg maar.
+1
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook naar Xiaomi. M'n vriend heeft er eentje en is er dik tevreden over :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
14-08-2019 20:50
Kijk ook naar Xiaomi. M'n vriend heeft er eentje en is er dik tevreden over :)
Dat is inderdaad een fijn merk. Ik ken de telefoons niet, maar we hebben er een robotstofzuiger van en mijn man een smartwatch. Allebei top en voor een goede prijs.
Samsung S9 is ook een wat kleinere telefoon (vergeleken met de S8 en S10).
Alle reacties Link kopieren
Sony Xperia XZ1
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die Huawei reclame echt creepy.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik neem altijd iPhone.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Nokia , simpel en goedkoop , plaats voor 2 simkaarten en geheugenuitbreiding voor meer foto's
112 euro bij "belsimpel"
Alle reacties Link kopieren
Samsung A70 is een midrange voor een goede prijs.
De afmeting = 164,3 x 76,7 x 7,9
183 gram gewicht. Android 9.0.
Video UHD 4k 3840 x 2160 pixels 30 fps

Prijs weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Je kan het uitzoeken bij een prijsvergelijker.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Als je een Samsung of IPhone koopt, weet je zeker dat je veel meer betaalt dan nodig is. En toch zijn het de populairste telefoons. Heel apart vind ik dat. Al die dure reclame werkt dus goed. Mensen beseffen alleen niet dat zij daar als klant zelf de rekening voor krijgen. Je betaalt je eigen manipulatie, het is wel uitgekookt hoor.
.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle suggesties. Helpt me zeker bij de zoektocht :)

Komend weekend ga ik langs bij de Mediamarkt, op mijn gemak wat toestellen uitproberen en dan is er hopelijk op korte termijn een nieuwe smartphone...
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Kowala schreef:
14-08-2019 20:30
Kijk een naar de Motorola serie.

Hier al jaren op rij een Motorola als los toestel heb nu de g7 sinds 2 weken en prima telefoon. Koste rond de €200.
In meerdere variaties te krijgen, standaard, plus, power en play. Kale android versie. Dus geen vooraf geïnstalleerde apps buiten de Google dingen zeg maar.
dit. Ik heb nu een g5 plus en die doet het al 2 jaar heel goed. Ik heb er 240 euro voor betaald destijds. Ook een pre, ik laat hem dagelijks vallen en nog geen schrammetje. Ik vind de camera wel minder, erg traag en de fotos niet super. Als je daar belang aan hecht moet je binnen een hogere prijsklasse kijken.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
15-08-2019 14:41
Als je een Samsung of IPhone koopt, weet je zeker dat je veel meer betaalt dan nodig is. En toch zijn het de populairste telefoons. Heel apart vind ik dat. Al die dure reclame werkt dus goed. Mensen beseffen alleen niet dat zij daar als klant zelf de rekening voor krijgen. Je betaalt je eigen manipulatie, het is wel uitgekookt hoor.
Voor wat betreft Samsung snap ik je opmerking. Maar als oude verstokte androider die weigerde om Apple fangirl te worden maar tóch overging naar 'the dark side': een iPhone is zó anders (beter, wat mij betreft) qua onderhoud, up to date OS, gebruiksvriendelijkheid, dat ik voor Apple je opmerking niet vindt opgaan. Een iPhone is duur terwijl het niet de nieuwste componenten heeft, maar als applicatiebeheerder heb ik geleerd dat betrouwbaarheid, veiligheid en toepasbaar gebruikersgemak toch echt uiteindelijk meer opleveren dan een kwetsbaar systeem met de nieuwste (nog niet altijd even goed doorgeteste) snufjes.
Alle reacties Link kopieren
Tia.Dalma schreef:
17-08-2019 00:53
Voor wat betreft Samsung snap ik je opmerking. Maar als oude verstokte androider die weigerde om Apple fangirl te worden maar tóch overging naar 'the dark side': een iPhone is zó anders (beter, wat mij betreft) qua onderhoud, up to date OS, gebruiksvriendelijkheid, dat ik voor Apple je opmerking niet vindt opgaan. Een iPhone is duur terwijl het niet de nieuwste componenten heeft, maar als applicatiebeheerder heb ik geleerd dat betrouwbaarheid, veiligheid en toepasbaar gebruikersgemak toch echt uiteindelijk meer opleveren dan een kwetsbaar systeem met de nieuwste (nog niet altijd even goed doorgeteste) snufjes.
Het is de énorme bak extra geld niet waard. Android is ook hartstikke gebruiksvriendelijk en werkt als een zonnetje. Als de standaard layout of launcher je niet mocht bevallen, heb je keuze uit tig apps om het precies zo te krijgen als je wil. Je hebt ook keuze uit enorm veel modellen en specs. Van basic tot high end. Je hebt er ook geen aparte snoertjes voor nodig, dat is juist een enorm voordeel qua gebruiksgemak. En je kunt er gewoon muziek op zetten zónder iTunes. Ik heb Spotify, maar er is nog altijd muziek die niet beschikbaar is via streamingsdiensten, YouTube of iTunes. Daar liep ik laatst nog tegenaan.
Iphone heeft tegenwoordig geen voordelen meer, alleen maar nadelen.
.
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
15-08-2019 19:01
Bedankt voor alle suggesties. Helpt me zeker bij de zoektocht :)

Komend weekend ga ik langs bij de Mediamarkt, op mijn gemak wat toestellen uitproberen en dan is er hopelijk op korte termijn een nieuwe smartphone...
Mediamarkt is niet de beste plek om een telefoon te kopen. Assortiment is ook erg beperkt. De Honor zul je daar niet vinden, sowieso bijna geen Chinese telefoons.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
17-08-2019 13:25
Het is de énorme bak extra geld niet waard. Android is ook hartstikke gebruiksvriendelijk en werkt als een zonnetje. Als de standaard layout of launcher je niet mocht bevallen, heb je keuze uit tig apps om het precies zo te krijgen als je wil. Je hebt ook keuze uit enorm veel modellen en specs. Van basic tot high end. Je hebt er ook geen aparte snoertjes voor nodig, dat is juist een enorm voordeel qua gebruiksgemak. En je kunt er gewoon muziek op zetten zónder iTunes. Ik heb Spotify, maar er is nog altijd muziek die niet beschikbaar is via streamingsdiensten, YouTube of iTunes. Daar liep ik laatst nog tegenaan.
Iphone heeft tegenwoordig geen voordelen meer, alleen maar nadelen.
Ik snap wat je zegt hoor, en geen welles nietes. Ik persóónlijk loop er tegen aan dat ik de toestellen van mijn familie (en eerder dus die van mezelf) moest voorzien van apps om periodiek cache te schonen, geheugen een beetje op peil te houden en junk weg te gooien. Ik weet van de modellen en de specs, en ja die keuze is reuze. Maar mijn beletsel tegen Android is dat je óf een toestel met een hoop bloatware krijgt (en die krijg je er niet altijd af, zeker niet als je geen developertruuks uit haalt) óf een basic toestel waar je zelf veel aan moet doen om die 'leuk' te krijgen. En ja, ik heb ervaring met het zelf flashen van stockroms op toestellen om ze naar mijn zin te krijgen.

Ik zie nog steeds veel voordelen aan de iPhone, om bovengenoemde redenen maar ook in het dagelijks gebruik. Zo krijg ik een gezamenlijke agenda op onze NAS via CalDev (algemeen communicatie protocol voor dit soort zaken) alleen aan de praat bij Dalman als ik een betaalde app op zijn android installeer. (En dan nog werkt het niet goed). Bij mijn iPhone: no problemo gratis en wel. Apple heeft bewezen duurdere zooi die hardwarematig niet altijd het nieuwste van het nieuwste is, maar die up to date iOS in combinatie met de foolproof geïntegreerde werking van apparaten met elkaar blijft voor mij de winnende factor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven