Etiketlabels (stickers) maken in Word

20-08-2019 15:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Excel bestand met 500 adressen, deze moet in Word importeren en ze vervolgens op etiketten uitprinten. Het lukt me niet!

Ik volg het proces stap voor stap:

Word openen
Type etiket kiezen
Etiketten koppelen aan het Excel bestand
Velden kiezen
Samenvoegen

Dan vraag ik om een voorbeeld en zie ik, linksboven, 1 adres staan in plaats van 500.

Wat die ik fout?
Tussen Velden kiezen en Samenvoegen mis je een stap. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd, maar die velden die op het eerste etiket staan, moeten ook op de rest van de etiketten komen. Daar is een knop voor.
Nog even gekeken en als je na het invoegen van de velden kiest voor "Etiketten bijwerken" (knop in het lint), staan de velden ook in de rest van de etiketten. Als je dan kiest voor Voltooien en samenvoegen zou je etiketten met de adressen uit je lijst moeten krijgen.

Ik werk trouwens met Word 2013, maar volgens mij werkt dit in elke versie wel ongeveer hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Klopt wat Nerd zegt. Knopje etiketten bijwerken zorgt ervoor dat alle etiketten bijgewerkt worden.

Succes!
Niets is blijvend, behalve de verandering.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het morgen meteen uitproberen. Dank jullie wel allemaal
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaa, het is gelukt. Ik was inderdaad die ene stap vergeten.... superbedankt!!!
Komt er meteen een andere vraag naar boven:

ik zie nu maar 1 pagina met 14 adressen (stickerlabels 2x7 op 1 A4).
Er zijn echter 500 adressen. Als ik een printopdracht geef, komt ook alleen deze pagina eruit. Hoe kan ik alle adressen printen ?
Bergje65 schreef:
20-08-2019 22:02
Jaaaaaaa, het is gelukt. Ik was inderdaad die ene stap vergeten.... superbedankt!!!
Komt er meteen een andere vraag naar boven:

ik zie nu maar 1 pagina met 14 adressen (stickerlabels 2x7 op 1 A4).
Er zijn echter 500 adressen. Als ik een printopdracht geef, komt ook alleen deze pagina eruit. Hoe kan ik alle adressen printen ?

Volgens mij krijg je eerst een voorbeeld en moet je daarna nog samenvoegen. Ik zit straks weer achter een computer, dan kan ik wel weer even kijken.
Alle reacties Link kopieren
Om van het voorbeeld (van 1 pagina) naar het eindresultaat te gaan moet je nog op een knop drukken. In mijn Engelstalige word heet die knop "Finish & merge", in het Nederlands zal het wel iets als voltooien & samenvoegen zijn. Je kunt dan de etiketten direct printen, of eerst bekijken/opslaan (volgens mij heet dat "afzonderlijke documenten bewerken").
Alle reacties Link kopieren
Gelukt, jullie zijn schatten :jump:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven