Samsung telefoon als mobiele hotspot voor iPad

20-08-2019 21:30 18 berichten
Beste forummers,

Ik heb een Samsung Galaxy A5 2017 telefoon die ik wil gebruiken als mobiele hotspot voor mijn iPad. Ik heb exact de gebruiksaanwijzingen van Samsung zelf gevolgd, waarbij ik op de telefoon zie dat de iPad is aangesloten, en op de iPad zie dat deze is verbonden met de telefoon.

Toch krijg ik op de iPad geen verbinding met internet; ik krijg de melding dat de server onvindbaar is. Eerst dacht ik dat het misschien te maken had met dat het Android en iOS betreft (niet compatibel?), maar ook in het geval van een Samsung tablet gebeurt er exact hetzelfde.

Ik heb alle opties en combinaties die er zijn (mobiele hotspot aan wel/niet in combinatie met tethering, Bluetooth, gegevensgebruik, etc.) maar niets werkt. Het rare is dus dat op beide apparaten te zien is dat ze met elkaar verbonden zijn, maar toch werkt het niet.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
P.S. Ik ga nu slapen en reageer morgen.
Alle reacties Link kopieren
Je moet ze ook niet verbinden. Je zet de hotspot aan op de Samung. Dan ga je op je ipad naar de wifi instellingen en selecteer je de naam van de hotspot als wifi netwerk en voer je het wachtwoord in van de hotspot. En dan zou het gewoon moeten werken.
Alle reacties Link kopieren
Misschien staat het tekefoonabo van de Samsung tethering (gebruik als hotspot) niet toe.
.
dannas schreef:
20-08-2019 22:27
Je moet ze ook niet verbinden. Je zet de hotspot aan op de Samung. Dan ga je op je ipad naar de wifi instellingen en selecteer je de naam van de hotspot als wifi netwerk en voer je het wachtwoord in van de hotspot. En dan zou het gewoon moeten werken.

Dat is exact wat ik heb gedaan. En dat doet het niet.
impala schreef:
20-08-2019 23:28
Misschien staat het tekefoonabo van de Samsung tethering (gebruik als hotspot) niet toe.

Ik ga de overeenkomst van het abonnement erop na slaan, dank je.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-08-2019 23:28
Misschien staat het tekefoonabo van de Samsung tethering (gebruik als hotspot) niet toe.
Dat zou ik wel merkwaardig vinden. Want dit verhaal klopt gewoon:
dannas schreef:
20-08-2019 22:27
Je moet ze ook niet verbinden. Je zet de hotspot aan op de Samung. Dan ga je op je ipad naar de wifi instellingen en selecteer je de naam van de hotspot als wifi netwerk en voer je het wachtwoord in van de hotspot. En dan zou het gewoon moeten werken.
In het verleden heb ik dat wel vaker gedaan. De hotspot was mijn Samsung (provider KPN) en het apparaat dat de hotspot wil gebruiken was mijn iPad.

Branwen, welke provider heb je?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
20-08-2019 23:28
Misschien staat het tekefoonabo van de Samsung tethering (gebruik als hotspot) niet toe.
Kan dat? Je telefoonprovider heeft toch geen controle over wat je met je telefoon doet?
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
21-08-2019 07:32
Kan dat? Je telefoonprovider heeft toch geen controle over wat je met je telefoon doet?
Dat weet ik niet hoe dat technisch gaat. Ik weet wel dat als ik naar de VS ga, ik niet elke lokale simcard kan kopen als ik mijn telefoon als hotspot wil gebruiken, maar er eentje moet hebben die tethering toestaat. Dat staat er altijd nadrukkelijk bij, of dat mag of niet. Dat is niet perse provider afhankelijk, dezelfde provider verkoopt sims/abos met en zonder tethering optie.
Wat er gebeurt als je toch probeert te tetheren met een sim waarmee dat niet mag weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat die functie dan idd echt geblokkeerd is.
.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
21-08-2019 07:32
Kan dat? Je telefoonprovider heeft toch geen controle over wat je met je telefoon doet?
Toch wel hoor. Als tethering is toegestaan wordt dat door het netwerk aangegeven aan de telefoon. Je kunt het weliswaar wel aanzetten, maar als het niet gebruikt mag worden gebeurt er verder niets. Er zijn trouwens veel meer zaken die de provider op het toestel kan instellen en beheren (bij mij op het werk hebben we ooit een product gemaakt, en verkocht, die dit soort dingen deed).
hans66 schreef:
21-08-2019 06:54
Dat zou ik wel merkwaardig vinden. Want dit verhaal klopt gewoon:



In het verleden heb ik dat wel vaker gedaan. De hotspot was mijn Samsung (provider KPN) en het apparaat dat de hotspot wil gebruiken was mijn iPad.

Branwen, welke provider heb je?

Dat is Hollands Nieuwe.
impala schreef:
21-08-2019 07:50
Dat weet ik niet hoe dat technisch gaat. Ik weet wel dat als ik naar de VS ga, ik niet elke lokale simcard kan kopen als ik mijn telefoon als hotspot wil gebruiken, maar er eentje moet hebben die tethering toestaat. Dat staat er altijd nadrukkelijk bij, of dat mag of niet. Dat is niet perse provider afhankelijk, dezelfde provider verkoopt sims/abos met en zonder tethering optie.
Wat er gebeurt als je toch probeert te tetheren met een sim waarmee dat niet mag weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat die functie dan idd echt geblokkeerd is.

Ik heb de overeenkomst nagekeken maar niet direct gevonden dat dat niet zou mogen / geblokkeerd is.

Ik ga denk ik contact opnemen met de provider, kijken wat ze zeggen.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
21-08-2019 14:01
Ik heb de overeenkomst nagekeken maar niet direct gevonden dat dat niet zou mogen / geblokkeerd is.

Ik ga denk ik contact opnemen met de provider, kijken wat ze zeggen.
Ik zag er ook niks over staan. Maar las wel ergens anders dat HN in 2017 geen tetheting toestond. Ik zou idd even informeren bij de klantenservice.
.
impala schreef:
21-08-2019 14:06
Ik zag er ook niks over staan. Maar las wel ergens anders dat HN in 2017 geen tetheting toestond. Ik zou idd even informeren bij de klantenservice.

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb de vraag neergelegd bij de klantenservice. Antwoord duurt 3 á 5 werkdagen.
Alle reacties Link kopieren
_Branwen_ schreef:
21-08-2019 16:54
Bedankt voor het meedenken.

Antwoord duurt 3 á 5 werkdagen.
Dat is lang zeg. Kun je ze niet gewoon bellen? Of wilde je dat niet?
.
impala schreef:
21-08-2019 18:03
Dat is lang zeg. Kun je ze niet gewoon bellen? Of wilde je dat niet?

Niet bewust niet gebeld. Ik zat toch al op de site te bekijken of ik daar eventueel instellingen in mijn account kon wijzigen. Het heeft geen haast :)
Alle reacties Link kopieren
Heb je dit al geprobeerd: https://forum.vodafone.nl/archief-2018- ... pot-274566

Dat deed bij mij de truc.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Lelietje-van-Dalen schreef:
21-08-2019 19:45
Heb je dit al geprobeerd: https://forum.vodafone.nl/archief-2018- ... pot-274566

Dat deed bij mij de truc.

Hij doet het!! Super bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven