Boekhoudprogramma

21-08-2019 14:13 9 berichten
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een nieuw boekhoudprogramma.

Belangrijk is; relatiebeheer, btw aangifte, factureren en eventueel dat gescande facturen automatisch worden ingeboekt. Daarnaast is het natuurlijk handig als je overzichtelijke rapportages kunt afdrukken.

Met welk programma werk jij en vind je het een fijn programma?
Alle reacties Link kopieren
Reeleezee
Alle reacties Link kopieren
Microsoft Dynamics (Navision). Kan helemaal aangepast worden aan de wensen van de organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik prima boekhoudprogramma's vind:

- Snelstart 12, recht-toe-recht-aan, niet teveel frustels, ik weet niet of er sprake is van een scan-en-herken-optie, bankmutaties kunnen automatisch ingelezen worden.
- Exact, heeft wel scan-en-herken, de basis is al prima om te gebruiken, voor sommige zaken heb je een extra module nodig, zoals vreemde valuta. Kost wel weer extra.
- Twinfield, heeft geen eigen scan-en-herken maar werkt goed samen met Basecone.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Exact omdat deze zowel handig is met scan-en-herken, maar ook prima handmatig te vullen is.
Maar de keuze voor een bepaald pakket is natuurlijk ook afhankelijk van wat voor soort bedrijf het gebruikt!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het handig is om ook te kijken naar de grootte van het bedrijf in kwestie.

Een ZZP-er of bedrijfje met 1 of 2 medewerkers heeft een dagtaak erbij om Navision in de lucht te houden, terwijl een bedrijf met 200 medewerkers weer niet uit de voeten kan met Reeleezee of Moneybird.
Alle reacties Link kopieren
Kies voor Profit van AFAS. Updates worden voor jou gedaan, geen extra kosten voor digitaal ondertekenen enz. Pakket is niet klant specifiek waardoor je niet speciaal iemand hoeft te laten overkomen zoals bij exact. Daarnaast zit alles erin: automatisch e-facturen inboeken, rapporten, bankafschriften automatisch inlezen gewoon een Erp pakket. Met abonnement, projecten, financieel, hrm, CRM, insite en outsite.
Dank voor de reacties. Ik ga ze allemaal even via internet opzoeken en bekijken.
Baby12345 schreef:
21-08-2019 17:33
Kies voor Profit van AFAS. Updates worden voor jou gedaan, geen extra kosten voor digitaal ondertekenen enz. Pakket is niet klant specifiek waardoor je niet speciaal iemand hoeft te laten overkomen zoals bij exact. Daarnaast zit alles erin: automatisch e-facturen inboeken, rapporten, bankafschriften automatisch inlezen gewoon een Erp pakket. Met abonnement, projecten, financieel, hrm, CRM, insite en outsite.
Correctie: 'je zou kunnen kiezen voor'.

Vrijwel elk programma kan dit trouwens. Exact lijkt me het gebruiksvriendelijk trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe groot is je bedrijf.

De vraag die je nu stelt, is ongeveer "ik heb een auto nodig. Wat raden jullie aan". En waar voor de een een 2zits koekblik prima voldoet voor 5 km heen en weer 1x per week, heeft de ander een 7zitter met veel ruimte nodig en rijdt die 200km per dag.

Ik heb Navision gezien bij een bedrijf met 100duizenden klanten met dagelijks vrachtwagens vol goederen voor die klanten en bij multinationals.

Dus Ja, je kunt boekhouden met Navision en je bedrijfsprocessen erop draaien. Maar voor een kapsalon met 2 medewerkers is dat mogelijk een beetje een overkill.

En voor een ZZP-er speelt ook vaak het kostenaspect een grote rol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven