Als grafisch vormgever simpele websites maken

28-08-2019 17:40 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Ik weet niet of er hier meer vormgevers zijn, maar als jullie er zijn: ik heb een vraag! 😊 Ik maak in mijn vrije tijd veel ontwerpen voor logo's en huisstijlen en krijg daarbij vaak de vraag of ik ook websites maak. Nu heb ik wel eens met Wordpress gewerkt en door middel van een Template een redelijke website gemaakt, maar vroeg mij af of er meer vormgevers zijn die ook websites maken en hoe jullie dit doen?
Maken jullie het ontwerp zelf en laten bouwen door een programmeur? Of zelf aan de slag door middel van Templates? Of zelf helemaal de code schrijven. En in hoeverre is het 'te doen' om zelf websites te leren maken?
Wie kan mij hier info over geven?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op Codecademy, heeft mij in elk geval geholpen om de basis van html en CSS te leren.
¡Apagando las luces!
Ik ontwerp websites en bouw de templates zelf. Of pas bestaande templates aan. Ik ben in de vorige eeuw opgeleid als webdesigner op een grafische opleiding. De meeste techniek heb ik mezelf aangeleerd (25 jaar geleden), toen typte je alleen nog html in kladblok. Inmiddels is het allemaal wat complexer geworden.

Als je zelf wat wil maken kun je het beste een systeem als Wordpress kiezen en dan gaan oefenen met CSS. Als je helemaal 0 gevoel voor techniek hebt, krijg je het wel zwaar vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als programmeur en ik vind het erg fijn als designers ook de techniek een beetje begrijpen. Goede carrieremove dus wat mij betreft! Ik heb het mezelf allemaal geleidelijk aan geleerd maar helaas is webdevelopment wat complexer geworden in de laatste jaren. Daardoor heb je wel iets in te halen als je echt vanaf 0 begint. Maar het ligt er ook aan hoe ver je wil gaan :) ik kan me wel voorstellen dat je niet alleen maar wordpress thema’s een beetje wil aanpassen maar dat je echt een eigen design wil kunnen maken.

Misschien is dit wel iets voor je om eens te bezoeken, een open dag van hack your future in Amsterdam. Origineel opgezet voor statushouders maar volgens mij nu ook voor een breder publiek!
Alle reacties Link kopieren
Ik zet zo nu en dan wel eens websites in elkaar voor klanten d.m.v HTML,CSS en JavaScript. HTML en CSS is vooral de opmaak en JavaScript laat je website daadwerkelijk commando's 'uitvoeren'. Ik heb dit allemaal tijdens mijn HBO opleiding geleerd en heb een hoop gehad aan de boeken van Jon Duckett. Codecademy werd ons ook wel eens aangeraden maar ik had zelf meer aan de boeken als basis en dan het uitvoeren via codecademy.
Alle reacties Link kopieren
Protego schreef:
28-08-2019 19:24
Ik zet zo nu en dan wel eens websites in elkaar voor klanten d.m.v HTML,CSS en JavaScript. HTML en CSS is vooral de opmaak en JavaScript laat je website daadwerkelijk commando's 'uitvoeren'. Ik heb dit allemaal tijdens mijn HBO opleiding geleerd en heb een hoop gehad aan de boeken van Jon Duckett. Codecademy werd ons ook wel eens aangeraden maar ik had zelf meer aan de boeken als basis en dan het uitvoeren via codecademy.
Ik vond het boek van JavaScript dus heel onduidelijk ;-D Maar TO, dit zijn verder wel goede boeken inderdaad. Geen idee of je goed bent in Engels, maar ik beide boeken als pdf en wil ze best naar je sturen :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Neem eens een kijkje op lynda.com.
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor al jullie reacties en goede adviezen, ik ga er mee aan de slag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven