Welke macro lens voor smartphone?

31-08-2019 22:57 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week een macro lens geprobeerd voor mijn iPhone, vond het heel leuk om daar eens mee te fotograferen. Een aantal jaar geleden ooit eens een man ontmoet die vertelde dat hij een goedkope macrolens voor zijn smartphone had gekocht en daar mooie foto's mee had gemaakt.

De lens die ik vorige week heb uitgeprobeerd was nogal duur, dus ben op zoek naar iets dat minder duur is, helaas geen contact meer met die man. Wie heeft er ook een goedkopere macrolens voor op de smartphone en ben je tevreden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 bij Ali express besteld voor een paar euro. Paar keer een leuke foto mee gemaakt, maar ik vergeet hem iedere keer mee te nemen.

Je moet wel even opletten of hij goed op je lens zit, maar misschien was dat meer omdat ik een hoesje over mijn telefoon heb.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wat is de meerwaarde van zo’n lens? Ik zie er nooit iemand mee, dus ben wel benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Ze verkopen ze ook af en toe bij Kruidvat of Hema, in een setje met meerdere lenzen.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
01-09-2019 09:24
Ze verkopen ze ook af en toe bij Kruidvat of Hema, in een setje met meerdere lenzen.

Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
01-09-2019 08:24
Wat is de meerwaarde van zo’n lens? Ik zie er nooit iemand mee, dus ben wel benieuwd.

Je kan er heel mooie foto's van flora en fauna van maken, van bijv. bloemen of insecten, eigenlijk van alles wat piepklein is, dat zie je dan heel scherp. Het is echt leuk om te doen, op zoek naar kleine details in bijv. bloemen of stilzittende insecten.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
01-09-2019 07:35
Ik heb er 1 bij Ali express besteld voor een paar euro. Paar keer een leuke foto mee gemaakt, maar ik vergeet hem iedere keer mee te nemen.

Je moet wel even opletten of hij goed op je lens zit, maar misschien was dat meer omdat ik een hoesje over mijn telefoon heb.

Dat is ook een goede tip, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
01-09-2019 11:09
Je kan er heel mooie foto's van flora en fauna van maken, van bijv. bloemen of insecten, eigenlijk van alles wat piepklein is, dat zie je dan heel scherp. Het is echt leuk om te doen, op zoek naar kleine details in bijv. bloemen of stilzittende insecten.
Dat klinkt wel gaaf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven