Muziek op kamer dochter. Wie wil er meedenken?

08-09-2019 10:03 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie wil eens meedenken? Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden.

Dochter wordt 9 en wil graag muziek op haar kamer kunnen luisteren.
Nu dacht ik zelf aan een iPhone met spotify (zonder simkaart, maar kan dat wel?) en een WiFi speaker. We zouden dan daar later een simkaart in kunnen stoppen zodat ze ook kan appen. Maar dat is voor ons nu nog te vroeg.

Ze zou het voor haar verjaardag krijgen.

Maar zijn er nog betere mogelijkheden?

Wij hebben zelf sonos, maar dat vind ik wel een erg dure WiFi speaker voor een verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Een radio :)
Alle reacties Link kopieren
Radio?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan natuurlijk ook.. maar dan kan ze niet ‘uitzoeken’.
Vroeger had ik zelf gewoon een miniset met cd’s, maar dat is volgens mij allang niet meer de beste optie ;-)
Heeft ze een laptop ? Tablet? Daar kan namelijk ook Spotify op worden gedownload. Of via de laptop/tablet op youtube? Met een tablet kan ze nu ook meer dan een telefoon, groter scherm en er hoeft geen simkaart in. Zou dat doen voor haar verjaardag nu, en als ze de leeftijd heeft voor een telefoon, haar dan een telefoon geven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.bol.com/nl/p/mighty-vibe-sp ... androidapp

Zoiets?

Lijkt me dat er inmiddels best wel opties zijn om spotify te luisteren zonder telefoon. Of een mp3 speler, die heb je tegenwoordig toch ook genoeg met schermpje (en wellicht Bluetooth om boxje op aan te sluiten?).
Alle reacties Link kopieren
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:07
Ja dat kan natuurlijk ook.. maar dan kan ze niet ‘uitzoeken’.
Vroeger had ik zelf gewoon een miniset met cd’s, maar dat is volgens mij allang niet meer de beste optie ;-)
Ja, maar moet dat dan al op die leeftijd?

Ze leert heel veel van een radio. Dan komt ze erachter welke muziek ze echt leuk vindt.
Je hebt tegenwoordig ook van IKEA.
De boekenplank speaker. Kun je ook van alles op aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nu een iPad (die van alle kinderen) met spotify en luistert met oortjes. Maar dat laatste vind ik niet handig. Haar oren worden er extreem vies van en het is ook zo direct in het oor. Ik weet niet goed tot in hoeverre dat nou al schadelijk is.
Alle reacties Link kopieren
sommige stereo setjes hebben bluetooth en kan je dus verbinden met spotify
Alle reacties Link kopieren
Appen op je 9e?
Ik word echt oud
Zijn cd'tjes en een radio uit de mode?
Alle reacties Link kopieren
Een (draadloze) koptelefoon (met begrenzer om gehoorschade te voorkomen) in plaats van speakers? Dan zitten jullie ook niet in haar herrie. Daar heeft ze niet alleen op haar slaapkamer wat aan maar die kan ze ook meenemen door het huis of in de auto bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
08-09-2019 10:15
Appen op je 9e?
Ik word echt oud
Nee juist niet dus.
Via youtube kan je alles luisteren en downloaden. En doe er gelijk een goeie draadloze koptelefoon bij zodat je zelf niet in het lawaai hoeft te zitten.
groenbankstel schreef:
08-09-2019 10:13
Ze heeft nu een iPad (die van alle kinderen) met spotify en luistert met oortjes. Maar dat laatste vind ik niet handig. Haar oren worden er extreem vies van en het is ook zo direct in het oor. Ik weet niet goed tot in hoeverre dat nou al schadelijk is.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... zen-muziek
De Idance. Die kan je op de tablet aansluiten. Er zitten disco lichten op en er zit een microfoon bij. Hier wordt die heel veel gebruikt.
AngelEyes0192 schreef:
08-09-2019 10:11
Ja, maar moet dat dan al op die leeftijd?

Ze leert heel veel van een radio. Dan komt ze erachter welke muziek ze echt leuk vindt.

Ja natuurlijk, de meeste negenjarige zijn al mensen met eigen smaak hoor.

TO, er zijn goedkopere opties dan Sonos, kijk eens bij Coolblue.
2019 schreef:
08-09-2019 10:15
Zijn cd'tjes en een radio uit de mode?

Ja.
Alle reacties Link kopieren
Wekkerradio
lindybopophelia schreef:
08-09-2019 10:13
Je hebt tegenwoordig ook van IKEA.
De boekenplank speaker. Kun je ook van alles op aansluiten.
Dit.

Icm met een tablet of laptop/telefoon die je al in huis hebt. Hoef je niks speciaals nieuws voor te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie! Die boekenplank van Ikea! Ik heb een oude iPhone liggen, dus die kan ik daar dan op aansluiten. Kan idd ook met de iPad eventueel.

Oordopjes of koptelefoon vind ik geen goede optie, ik heb die link gelezen en dat bevestigd wat ik al dacht.
Bovendien is het ook wel goed om te leren dat je de muziek niet zo hard doet dat iedereen er last van heeft.

Ze heeft inderdaad een heel eigen smaak en ook heel breed. Dus dat is prima.
Alle reacties Link kopieren
Huh, hoezo worden haar oren daar extreem vies van ? Hoedan, waardoor wordt dat veroorzaakt ? (Peuteren ? Oorpijn van te harde muziek ? Afgevende oordoppen ?)

Op zich vindt ik het wel fijn dat mijn kids meestal met oordoppen luisteren i.v.m. dan geen overlast voor anderen en de buren mits ze hem voor zichzelf maar niet te hard zetten.
Alle reacties Link kopieren
unuance schreef:
08-09-2019 10:29
Huh, hoezo worden haar oren daar extreem vies van ? Hoedan, waardoor wordt dat veroorzaakt ? (Peuteren ? Oorpijn van te harde muziek ? Afgevende oordoppen ?)

Op zich vindt ik het wel fijn dat mijn kids meestal met oordoppen luisteren i.v.m. dan geen overlast voor anderen en de buren mits ze hem voor zichzelf maar niet te hard zetten.
Ze maakt dan enorm veel oorsmeer aan. Ik denk doordat die dopjes erin zitten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon spotify op de iPad (of eventueel telefoon of laptop) en een goede Bluetooth speaker kopen. Die van JBL zijn bijvoorbeeld goed, ook de wat kleinere. Mijn dochter sleept hem zelfs mee naar de badkamer voor muziek tijdens het douchen (de Flip 4 is waterdicht).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven