Foto's aan mensen laten zien zonder dat ze kunnen downloaden

13-09-2019 06:39 37 berichten
Op dit moment ben ik bezig met een fotoproject. Aan dit project doen veel verschillende mensen mee. Als ik klaar ben met hen kies ik een aantal foto's uit en bewerk deze. De deelnemers mogen dan 2 foto's per persoon uitzoeken (uit alle foto's die ik van hen bewerkt heb) die zij zelf op bijv. facebook kunnen plaatsen.

Ik doe dit project op eigen titel, dus niet in opdracht van de deelnemers. De foto's zijn en blijven van mij en ik zal ze uiteindelijk ook zelf gebruiken.

Nu zoek ik een mogelijkheid waarbij ik de foto's aan een deelnemer kan tonen, zodat deze een keuze kan maken, zonder dat ze gelijk allemaal te downloaden zijn. Ik wil ze niet via wetransfer versturen en facebook is ook geen optie, omdat de deelnemers daar geen connecties zijn of worden.

Eigenlijk zoek ik zoiets als youtube, waar je filmpjes kunt versturen middels een link naar specifieke personen. Alleen dan voor foto's en met de mogelijkheid om downloaden te blokkeren.

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Met Shootproof kun je dat doen!
Klein formaat met een flink logo dwars door het beeld is volgens mij de enige manier. Als je downloaden blokkeert, maken ze schermafdrukken is mijn ervaring. Met een logo erdoorheen is dat niet meer aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Een filmpje maken via een app zoals quik of Splice? Je kunt iedere foto dan ook een nummer of naam geven. Foto’s zijn dan niet afzonderlijk te downloaden en screenshots zijn niet aantrekkelijk ivm de tekst.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen van de fotograaf een pdfbestand met kleine versies van de foto’s. Bijvoorbeeld 20 op 1 pagina. Dan kan je wel inzoomen op je computer om ze te bekijken maar de resolutie is nooit goed genoeg om er verder iets mee te doen. Volgens mij stond er ook nog een watermerk met de naam vd fotograaf door de foto heen.
Onder de foto stond een kenmerk zodat we door konden geven welke foto’s we graag wilden hebben.
Ze persoonlijk bij je vragen en op je eigen scherm laten zien?
Dank jullie wel voor alle tips! Ik ga er vanavond naar kijken, ik zie hier al veel goede dingen.
Alle reacties Link kopieren
MyAlbum? Wel even bij de album instellingen dan de download (en deel) optie uitschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Schoolfoto's worden inderdaad getoond met logo in het midden. Dan kun je ook geen screenshot maken.
Alle reacties Link kopieren
YouTube video’s kun je ook downloaden.

Of heel klein, of met logo erop in het midden. Anders kunnen mensen altijd een screenshot maken / het logo eraf snijden.
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vraag en je hebt hier al een aantal tips gekregen hoe dit te regelen.

Wat ik me afvraag is; heb je deze mensen betaald voor het maken van foto's van hen? En wat wil je met de foto's die zij niet uitkiezen? Ga je die verkopen? Of?

Even aangenomen dat mensen niet betaald worden voor hun bijdrage (gefotografeerd worden door jou) Ik zou het raar vinden als een fotograaf een project doet, ik me gratis laat fotograferen, daar tijd voor vrij maak en dan de foto's niet zelf zou krijgen.
Your ego is not your amigo!
Op flickr kan je dit ook inschakelen. Echter kunnen mensen altijd een printscreen maken. Deze zal wel te weinig resolutie hebben om er echt iets mee te kunnen doen.
Welke manier iemand ook kiest om foto's te laten zien, ook zonder te downloaden kan ik een kopie daarvan maken. Gewoon met Snipping Tool, oid.

Dus welk doel streef je na?
Bedankt voor de tips weer, ik ga vanavond even kijken wat voor mij fijn werkt. :)
Alle reacties Link kopieren
wiriehorn schreef:
13-09-2019 09:17
Ik snap je vraag en je hebt hier al een aantal tips gekregen hoe dit te regelen.

Wat ik me afvraag is; heb je deze mensen betaald voor het maken van foto's van hen? En wat wil je met de foto's die zij niet uitkiezen? Ga je die verkopen? Of?

Even aangenomen dat mensen niet betaald worden voor hun bijdrage (gefotografeerd worden door jou) Ik zou het raar vinden als een fotograaf een project doet, ik me gratis laat fotograferen, daar tijd voor vrij maak en dan de foto's niet zelf zou krijgen.
Your ego is not your amigo!
Izzy_ schreef:
13-09-2019 06:45
Klein formaat met een flink logo dwars door het beeld is volgens mij de enige manier. Als je downloaden blokkeert, maken ze schermafdrukken is mijn ervaring. Met een logo erdoorheen is dat niet meer aantrekkelijk.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het even aan techneutman gevraagd. Ook hij komt met een 'merk' door het beeld plaatsen. Maar zelf zou hij een website (hij zoekt even via welke aanbieder hij die maakt) maken en de beelden daar 'klein' op plaatsen. En de instellingen zo zetten dat beelden niet gedownload kunnen worden. Dan zijn ook schermafdrukken te klein om er iets mee te kunnen.
Komt wat 'vriendelijker' over.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
13-09-2019 19:56
Ik heb het even aan techneutman gevraagd. Ook hij komt met een 'merk' door het beeld plaatsen. Maar zelf zou hij een website (hij zoekt even via welke aanbieder hij die maakt) maken en de beelden daar 'klein' op plaatsen. En de instellingen zo zetten dat beelden niet gedownload kunnen worden. Dan zijn ook schermafdrukken te klein om er iets mee te kunnen.
Komt wat 'vriendelijker' over.
Dank je Blond.
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je niet de moeite om mijn vragen te beantwoorden? Zijn ze te confronterend?
Your ego is not your amigo!
wiriehorn schreef:
13-09-2019 20:41
Waarom neem je niet de moeite om mijn vragen te beantwoorden? Zijn ze te confronterend?
Nee hoor. Ze zijn alleen volkomen irrelevant.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-09-2019 20:44
Nee hoor. Ze zijn alleen volkomen irrelevant.
:high5:
Die watermarks heb ik er in photoshop binnen 5 minuten af hoor.. vaak genoeg gedaan (shhh, niet verder vertellen).
GinnyJones schreef:
13-09-2019 21:00
Die watermarks heb ik er in photoshop binnen 5 minuten af hoor.. vaak genoeg gedaan (shhh, niet verder vertellen).
Ja, dat denk ik ook.
Ik heb even gekeken en denk dat een contactsheet met afbeeldingen een makkelijke en snelle manier is.

Dank voor het meedenken allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
13-09-2019 20:44
Nee hoor. Ze zijn alleen volkomen irrelevant.
:proud:
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven