Hoe lang doe jij met je Smartphone?

16-09-2019 15:54 116 berichten
Vraag lijkt mij simpel, hoe lang doe jij met je smartphone? Ik heb er nu 1 van 1,5 jaar maar merk dat die al een stuk langzamer wordt, ik vind het wel zonde om al een nieuwe aan te schaffen, aan de andere kant kan ik nu verlengen. moeilijke keus.

Hoe lang doe jij met je smartphone

Totaal aantal stemmen: 228

< 1 jaar (1%)
tussen 1 en 3 jaar (44%)
3 jaar of langer (33%)
Totdat die het helemaal niet meer doet. (21%)
Alle reacties Link kopieren
Tot dat de telefoon niet meer goed functioneert.

Een nieuwe batterij of opschonen wil nog wel eens helpen. Door veel (grote) programma's op je telefoon kan deze trager worden. Dus begin eens met alle overbodige zooi eraf te gooien en eventueel opnieuw de telefoon installeren.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Vier jaar.
3 (of 4?) keer Samsung gehad en die werden na anderhalf jaar allemaal steeds slechter, batterij snel leeg, sloom.

Daarna een Lenovo, topding! Ruim 3 jaar gebruikt en is eigenlijk nog steeds heel prima maar ik wilde graag een iets grotere en daarom nu een Xiaomi Redmi 7.
Ziet eruit als een grote Samsung en in het gebruik ook maar een héél stuk voordeliger.

Ik hoop en verwacht dat die ook minimaal 3 jaar meegaat (en zoniet is het ook geen ramp want kostte €155
Alle reacties Link kopieren
Ik verleng elke 2 jaar mijn abonnement en neem daar dan een nieuwe smartphone bij.
Mijn huidige smartphone heb ik sibds januari 2018 en hij wordt wel errug traag nu, dus zal blij zijn als ik weer een nieuwe mag in januari.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Totdat de functies echt teruglopen of hij/zij echt stuk is.
Ergens tussen de 2 en 4 jaar gemiddeld. Ik heb de laatste echt helemaal kapot laten vallen, het scherm tenminste. Man gaat die zelf proberen te repareren en hou ik die voor oudste kind of reserve.

Ik heb nooit dure telefoons ( niets boven de 200 euro de laatste 3) en een los abonnement.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-09-2019 16:17
28.91% gewijzigd
Ik zag net de note 10, wat een pracht van een ding is dat.
Alle reacties Link kopieren
Tot hij niet meer goed functioneert. Ik heb mijn huidige smartphone nu drie jaar en deze werkt nog prima. Deze stond toen in het lijstje met beste budget telefoons. Zo lang deze het nog prima doet hoef ik geen nieuwe. Pas had ik wel dat ik een app niet kon downloaden omdat deze de nieuwste Android versie nodig had en die heb ik niet. Maar zo'n ramp vind ik dat niet. Ik gebruik sowieso niet heel veel apps.
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 16:16
Ik zag net de note 10, wat een pracht van een ding is dat.

Voor bijna €1000 verwacht ik minstens dat dat ding ook mijn boodschappen doet en huis schoon maakt. Wat een bizar duur ding!
PoesinBoots schreef:
16-09-2019 16:20
Voor bijna €1000 verwacht ik minstens dat dat ding ook mijn boodschappen doet en huis schoon maakt. Wat een bizar duur ding!
Dat zeker, maar ik mag mijn abonnement verlengen, dus dan is het een stuk goedkoper. maar de kosten per maand gaan dan wel omhoog, dat is het nadeel.
Ik doe er gemiddeld vijf tot zes jaar mee. Ik ben dan wel een minimalist wat betreft smartphone gebruik. Ik stuur berichten, ik browse op het web en luister muziek, thats it, misschien heel sporadisch een foto. All die kleine apps boeien me echt nul. Trage mobiel krijg ik dus ook nooit.
Toen ik nog een abo met toestel mocht aanschaffen nam ik elke twee jaar een nieuw toestel (iPhone). De oude schoof dan door naar een kind dat er nog twee à drie jaar mee deed. Dan is hij echt wel op. Met de nieuwe financieringsregels bleek ik niet meer kredietwaardig dus nu moet ik 800 euro in een keer betalen. Dat haalt het plezier van een nieuw toestel er wel vanaf. Ik vermoed dat ik mijn huidige (iPhone 8) dus wel een jaartje langer houd.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een toestel van 200 euro kopen natuurlijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 16:23
Dat zeker, maar ik mag mijn abonnement verlengen, dus dan is het een stuk goedkoper. maar de kosten per maand gaan dan wel omhoog, dat is het nadeel.

Reken even uit wat je extra betaalt die 2 jaar verlenging.

Daarom heb ik dus sim-only. €12 euro per maand en eens per 3 jaar een toestel van €150/€175
Ik heb mijn laatste smartphone 4 jaar gehad, maar toen was ie ook echt helemaal op. Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar uiteindelijk toch maar een nieuwe gekocht.
Ik verleng elk 2 jaar mijn abonnement en dan neem ik ook een nieuwe smartphone.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een samsung s6 in gebruik sinds 4 jaar , die doet het nog prima. ik heb er geen last van dat hij langzaam zou zijn of de batterij snel leegloopt. hiervoor had ik een samsung s3, die loopt wel meteen leeg zodra je hem aanzet momenteel dus die is nu echt op na 6 jaar.
Ik had ook de s6 trouwens. Nu de s7. Samsung heb ik al jaren en bevalt nog prima.
Alle reacties Link kopieren
1/2 jaar ongeveer
In this world, it doesn't matter how hard you've worked on something
Alle reacties Link kopieren
Een abonnement inclusief telefoontoestel is al lang niet meer voordeliger dan een SIM only en los je telefoon betalen.

Goed kijken wat je echt nodig hebt. Niet alleen welk type toestel maar ook wat je in je abonnement nodig hebt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een iPhone 5 uit 2012 :facepalm: . Met een abonnementje van € 5 per maand. Ik moet wel toegeven dat ik me inmiddels wel aan het oriënteren ben op een nieuw toestel. Teveel apps die hier niet meer op kunnen draaien en een batterij die binnen 2 uur leeg is. Het wordt tijd zal ik maar zeggen 😀
appagante schreef:
16-09-2019 17:07
Ik heb een iPhone 5 uit 2012 :facepalm: . Met een abonnementje van € 5 per maand. Ik moet wel toegeven dat ik me inmiddels wel aan het oriënteren ben op een nieuw toestel. Teveel apps die hier niet meer op kunnen draaien en een batterij die binnen 2 uur leeg is. Het wordt tijd zal ik maar zeggen 😀
Wow. Ik dacht dat mijn batterij al snel leeg was maar jouw telefoon wint :rofl:
Ik heb altijd samsung telefoons. Helaas zitten er volgens mij in dat soort telefoons een kaboutertje meegeleverd die na 1,5 jaar tot leven komt en de accu onschadelijk maakt. Elke keer denk ik ik ga een sim only doen en dan doe ik langer dan twee jaar met mijn telefoon en ben ik goedkoper uit dan als ik een abbo neem met telefoon. Maar elke keer mislukt het weer.

Deze keer ga ik echt overstappen op een andere merk.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het echt niet. Ik heb een abonnementje van 10 euro voor 10 GB data.

Het vorige toestel zat malware op; vreemd genoeg bleek dat pas toen ik meegeleverde apps probeerde te verwijderen. Dus die was eigenlijk niet zo bruikbaar; ook zonder was het al een irritant ding. De huidige geef ik een 9 maar ik sluit niet uit dat er een ander, nieuwer model komt. Het is absoluut niet nodig maar je moet íets vragen voor de kerst. Ook een Dyson stofzuiger zou nog in aanmerking komen ware het niet dat het mijn smaak design totaal niet is. Of misschien toch iets anders maar ik weet nog niet wat.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wageningen1985 schreef:
16-09-2019 16:23
Dat zeker, maar ik mag mijn abonnement verlengen, dus dan is het een stuk goedkoper. maar de kosten per maand gaan dan wel omhoog, dat is het nadeel.
Goedkoper? Nah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven