Ergelijke facebookberichten deel 6

04-10-2019 10:44 2270 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Van plaatjes die het eerste product in de po van het kleine wondertje laten zien tot ellenlange slecht geschreven verhalen, die toch maar door 5% van de vrienden gedeeld worden. Wat kwam jij tegen op facebook vandaag?

Afbeelding


Een groot deel van de vorige ergernissen is hier te vinden digi/ergerlijke-facebookberichten-deel- ... #p30455537
Later is nu
Iemand die post dat ze benieuwd is wie van de familie naar haar housewarming komt en dat ze bang is dat er weer bijna niemand komt.

Vraag het dan gewoon even aan je familieleden, vind dit zo'n nare manier dat ik spontaan geen zin meer zou hebben om te komen als ik familie was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, lekker passief -agressief :nope:
Later is nu
AbsoFabso schreef:
02-11-2019 11:48
Iemand die post dat ze benieuwd is wie van de familie naar haar housewarming komt en dat ze bang is dat er weer bijna niemand komt.

Vraag het dan gewoon even aan je familieleden, vind dit zo'n nare manier dat ik spontaan geen zin meer zou hebben om te komen als ik familie was.
Heel bijzonder ja
Alle reacties Link kopieren Quote
-Darkside- schreef:
21-10-2019 07:42
Echt een overrated feest, kerst.
En dan Robert Ten Brink met zijn: Niemand mag met Kerst alleen zijn. Ik denk dan altijd en de rest van het jaar dan wel?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
02-11-2019 14:04
En dan Robert Ten Brink met zijn: Niemand mag met Kerst alleen zijn. Ik denk dan altijd en de rest van het jaar dan wel?

En precies dit inderdaad.
Mijn moeder is het er niet mee eens dat ik met kerst misschien thuis ben, en dus niet bij haar. 'Want met de feestdagen hoor je bij elkaar te zijn'

Dat vind jij mam, laat mij lekker mijn eigen plan trekken. Heb ik al vaker gedaan en bevalt me uitstekend.
Een vrouw die ik verder niet ken, die haar foto heeft bewerkt zodat ze half haar eigen gezicht, half het gezicht van een tijger heeft. "Tigerwoman, mooie foto voor op mijn CV".
Zoiets zet je toch niet op je cv??
Verder post ze foto's van zichzelf voorzien van commentaar: 'beauty :heart: ', 'looking nice'. Wel fijn dat ze zo'n zelfvertrouwen heeft :)
Baankje1 schreef:
02-11-2019 14:04
En dan Robert Ten Brink met zijn: Niemand mag met Kerst alleen zijn. Ik denk dan altijd en de rest van het jaar dan wel?
Precies. Met kerst ineens zielige eenzame vrienden, asielzoekers of daklozen uitnodigen en de rest van het jaar kunnen ze verrekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een 26 jarige die elke dag verslag doet van haar dag; bv boodschappen,werk,wasje gedaan en hoe ze zich voelt..
En op haar verjaardag een foto van haar gepersonaliseerde taart delen om te laten weten dat ze jarig is om die avond te laten weten dat ze zo verwend is.

Dan ben je in mijn ogen niet echt volwassen
Alle reacties Link kopieren Quote
k moet dit even kwijt :(

Man man man wat wordt ik er moe van. Je mag niet meer roken, niet meer drinken, niet meer dik zijn, suiker gaat in de ban net als zout.

Je mag niet meer naar de Kerstmarkt maar je moet naar de Wintermarkt waar dan ook een gender neutrale wc aanwezig moet zijn , je geen melk meer mag drinken want dat is racistisch, maar wel chocomel, glühwein uiteraard weer niet want dat bevat dan weer alcohol en dat kan dan weer niet, een hot dog kan ook niet meer, dieronvriendelijk, dus een vega burger dan maar.

Zwarte piet is helemaal uit de gratie, en zeker de pepernoten met de authentieke voc kruiden, halloween is te eng, kerstmis te katholiek, in plaats van naar het paasontbijt gaan we naar het suiker feest...

Kunnen we nog even normaal doen, gewoon ieder in z'n waarde laten? Mag ik nog wel de vlag uithangen op Koningsdag? Of beledig ik dan weer iemand? Mag ik zeggen dat een burka niet in de Nederlandse samenleving past? Net zo min als een vergiet op je hoofd?

Weet je? Nee de slavernij en onderdrukking waren niet goed. Daarom is het ook afgeschaft. Daar kunnen wij anno 2019 niets meer aan veranderen.

Fijn dat het is afgeschaft.

Zwarte piet, negerzoenen, etc. heeft daar niets mee te maken, dat is een traditie net zoals stierenvechten. Ik heb ook niets met stierenvechten zal er ook niet gaan kijken.....

Ik vind het pas leuk als de man wordt gepakt door de stier...

Maar het is een traditie.....

In china eten ze honden ... Tja ik pas ...

Ik hoef het niet ... Maar ik hoef ook geen gemarineerde duim grote maden ....

Hier eten we koeien, varkens, kippen, konijnen en noem maar op, daar ben ik mee groot gebracht. Wil je dat niet? Prima eet jij wat anders....

Er is zat te koop. Maar laat mij alsjeblieft mn varkenshaasje of karbonade verorberen, ik vind dat lekker, ben ook als omnivoor ter wereld gekomen.

Daar is mijn gebit en m'n maag op ingesteld. En niet tegen mij zeggen dat je niet eet voor het lekker want dat doe ik gewoon echt wel.

Dat roken ongezond is ja dat weten we inmiddels wel, maar zeggen we over 30 jaar ook .....

O,o,o, die mensen slikten die medicijnen als zoete koek? Als de dokter zegt dat het ABSOLUUT geen kwaad kan dan slikken we het toch? Net zoals de dokters zeiden dat we gerust konden roken?

Wat een gemekker over de meest idiote onderwerpen....

Een mens is een mens, een geloof maar een geloof, welke dan ook, maar laat ze hun ding doen, zolang daar niemand onrecht mee wordt aangedaan en nee die idioterie waar iedereen nu mee aan komt dragen van wat allemaal niet meer kan...

En wat te denken aan het klimaat van 3 maanden terug niemand die er aan dacht, stikstof idem dito.

Bulldozers en tractoren allen naar het Malieveld.

Een ander land die er niet aan denkt om er wat aan te doen

Nee nee ons kleine Nederland....een speld op de landkaart

die moet weer als eerste zijn....

En dat wijzen met die vinger...

Weet je... Wat jij niet wilt dat jou geschied..... Doe dat ook een ander niet...

Leven en laten leven.

Zo dat moest er even uit.

~☆♡Moest dit even delen♡☆~ ❤
Heanig an
Jaja, leven en laten leven, maar als iemand zich gekwetst voelt door iets, moet ie vooral zijn bek houden.
Michella_1991 schreef:
04-11-2019 09:06
Een 26 jarige die elke dag verslag doet van haar dag; bv boodschappen,werk,wasje gedaan en hoe ze zich voelt..
En op haar verjaardag een foto van haar gepersonaliseerde taart delen om te laten weten dat ze jarig is om die avond te laten weten dat ze zo verwend is.

Dan ben je in mijn ogen niet echt volwassen
Haha ik heb er ook zo 1 in mijn lijst. Die is 53. Ik heb ze maar op Niet Volgen gezet, anders staat echt heel mijn tijdlijn vol met haar berichten.
na de blamagepiloot van gisteren, voor dat dat duidelijk was weer leuk een:

Zie je nouw wel! Schiphol plat door een geizeling dat krijg je van met al die zogenaamde 'nieuwe nedelanders' en hun ilam!!!!

(en daar dan heel veel rode boze gezichtjes erachter.)


Incluis schrijffouten. Niet op mijn eigen pagina maar via de pagina van de gemeente waar ik woon. En ook gewoon niet weghalen he als je weer eens fout zit .
Peponi schreef:
07-11-2019 08:35
na de blamagepiloot van gisteren, voor dat dat duidelijk was weer leuk een:

Zie je nouw wel! Schiphol plat door een geizeling dat krijg je van met al die zogenaamde 'nieuwe nedelanders' en hun ilam!!!!

(en daar dan heel veel rode boze gezichtjes erachter.)


Incluis schrijffouten. Niet op mijn eigen pagina maar via de pagina van de gemeente waar ik woon. En ook gewoon niet weghalen he als je weer eens fout zit .
Fout zitten?
Dat zgn valse alarm is natuurlijk niet vals he. Nee hoor, hier wordt iets onder de pet gehouden (aldus de Firma Alu-hoedjes & Co)
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ik heb er eentje:

Tijdje geleden werd ik uitgenodigd om lid te worden van een FB groep van een oud-werkgever (multinational) waar allerlei mensen (van door het hele land waarvan ik 99% niet kende) allerlei herinneringen op zaten te halen over ‘die goeie ouwe tijd’. Sowieso ben ik daar niet leuk weggegaan, dus geen behoefte aan. Uitnodiging verwijderd.

Gisteren kreeg ik weer een uitnodiging; zelfde ex-werkgever, maar de groep had een andere naam. Uit nieuwsgierigheid gekeken wat er aan de hand was.
Bleek dat in groep 1 een hele rel ontstaan was doordat iemand nogal fanatiek foto’s aan het plaatsen was van allerlei mensen die daar niet van gediend waren, hele oncharmante foto’s van feestjes uit de jaren ‘90, foto’s van ex-collega’s die inmiddels overleden waren, foto’s die sowieso te wazig waren om te zien wat erop stond. Man is uit de groep verwijderd en heeft groep 2 opgericht waar al die foto’s dus wel geplaatst worden.
Daar staan honderden berichtjes van mensen die hem steunen en worden weemoedige berichten geplaatst.

Mooiste vond ik een bericht in groep 1 van iemand die dat dus niet vond kunnen (foto’s van en geroddel over mensen die niet in de groep zitten of overleden zijn) en die schreef: voor mij een reden deze groep te verlaten en nu weet ik ook weer waarom ik *bedrijf* verliet. :rofl:

Gekke is dat ik uitnodiging 2 niet geaccepteerd heb, maar ik zie wel al die berichten terwijl het een besloten groep is. Misschien omdat ik uitgenodigd ben?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik word sowieso moe van melodramatische posts die beginnen met: je mag dit en dit niet meer in dit land. Mijn eerste reactie is dan meestal: "Ok, waar in het Nederlands wetboek is dat recent opgenomen dan?"

Net ook weer, lap tekst op een Nederlandse vlag dat je niet meer trots mag zijn op Nederland (En al het gezeur eromheen want alles is racisme nu bla bla). Ik kan en wil het niet meer negeren. Ik ben erop ingegaan, dat ten eerste niemand, maar dan ook niemand beweert dat je niet trots mag zijn op de prestaties van Nederland. Maar daarnaast dat het ook vaak de stakkers zijn die tegenwoordig alles racisme vinden die juist niet trots zijn op NL. Dat ze steen en been klagen over corrupte politici terwijl we extreem laag scoren op de corruptie index. Dat ze klagen over verharding in de maatschappij maar niet trots zijn dat we per capita nog steeds het meeste uitgeven aan goede doelen en zoveel vrijwilligerswerk doen als natie, en ga zo maar door (hetzelfde geldt voor onderwijs, zorg, welvaart, etc etc).

Je kan ervoor kiezen dit te negeren natuurlijk maar zonder tegengas blijft men ook zwelgen in onderbuikgevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vrouw op Facebook met de daarbij behorende poezen plaatjes
Maandag, jammer het weekend is weer voorbij.
Dinsdag, O, nee het duurt nog even voor het weer weekend is
woensdag de week is weer doormidden, joepie
donderdag, nog even doorbijten het is bijna weer weekend
vrijdag, eindelijk weekend.

Het ergste is.. ze werkt niet eens! Waarom? :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Draakje2018 schreef:
13-11-2019 21:30
Een vrouw op Facebook met de daarbij behorende poezen plaatjes
Maandag, jammer het weekend is weer voorbij.
Dinsdag, O, nee het duurt nog even voor het weer weekend is
woensdag de week is weer doormidden, joepie
donderdag, nog even doorbijten het is bijna weer weekend
vrijdag, eindelijk weekend.

Het ergste is.. ze werkt niet eens! Waarom? :)
Volgens mij hebben wij dezelfde fb vriendin....😱
Ik heb er ook zoeen, al werkt die wel.
Ik vind het zo klagerig overkomen, alsof werk per definitie zo stom en vervelend is dat het enige lichtpuntje in je leven het weekend is.
Ik erger me trouwens vooral aan de stuitende domheid van mensen.
Zo was er van de week bv dat bericht dat we aan de top van de hoogconjunctuur zitten en dat de kans dus groot is dat we naar een recessie gaan.
Basic economie gewoon.

En hup, allemaal nitwits meteen zeiken over hoe dit de schuld van Rutte is. (Sure, een ondernemerspartij die aanstuurt op recessie).

Echt, als je dan niks weet, hou je mond dan gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
-Darkside- schreef:
14-11-2019 08:23
Ik heb er ook zoeen, al werkt die wel.
Ik vind het zo klagerig overkomen, alsof werk per definitie zo stom en vervelend is dat het enige lichtpuntje in je leven het weekend is.
Volgens mij moeten die mensen gewoon een andere baan zoeken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren Quote
DG2015 schreef:
14-11-2019 13:17
Volgens mij moeten die mensen gewoon een andere baan zoeken.
Dan delen ze nog diezelfde plaatjes. Er zijn mensen die denken dat het hoort om te zeggen je werk niet leuk te vinden, en om te klagen dat het weekend voorbij is (ook al hebben ze zich dood zitten vervelen thuis)
Anders hoor je er niet bij, snap dat nou eens ;-)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms reageer ik er op en schrijf dan dat ik blij ben dat ik weer aan het werk mag en dat ik een baan heb.
9 van de 10 keer is mijn reactie eind van de dag weg of krijg een pb met de vraag of ik de boodschap van de tekst wel begrijp :rofl:
Nou, vandaag de vriend van een nicht van mij er maar uitgegooid.
Per dag wel 20+ berichten over dat de aarde toch echt wel plat is en allemaal van die rare plaatjes en teksten om zijn ongein te bewijzen zo gezegd. :bonk:
Hier hebben wij begin dit jaar ervoor gekozen om facebook helemaal te verwijderen.
Maar echt, zoveel herkenning als ik hier lees. Zelf ergerde ik mij altijd aan de vrienden die hun hele tijdlijn volplempten met van die "ik lijd in stilte" en "ik hou mij zo sterk, maar achter mijn glimlach....je moest eens weten" berichtjes. Vaak met zweverige plaatjes erbij.
Ik vind dat zo vaag, mensen die om het hardst roepen dat ze niks zeggen.
Nou iemand in mijn vriendenlijst is op "social media detox" maar post er wel elke avond op Facebook over hoe het is gegaan en vraagt of iemand haar gemist heeft.
:bonk:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven