Toetsenbord laptop reageert niet meer na update

09-10-2019 21:24 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfffff, dit gebeurde laatst ook al, na de update. Ik weet alleen niet meer hoe het toen is opgelost :facepalm:

Net ging m'n laptop dus ineens opnieuw opstarten (tijdens het typen van een document, heel fijn :-?) en toen deze daarmee klaar was, moest ik uiteraard opnieuw inloggen. Maar dat ging niet, want m'n toetsenbord reageert niet. Muis wel, dus ik kan wel beginnen met inloggen, als in; de cursor knippert, maar typen gaat dus niet.

Ik heb m al een paar keer opnieuw opgestart, want m'n muis doet t wel, dus ik kon daar wel gewoon op klikken.

Helaas ben ik zo dom geweest m'n laptop uit te schakelen, (ik dacht nog; wie weet helpt het als je heel even tot rust komt :facepalm:) maar hij gaat nu natuurlijk niet meer aan, want, je raadt het al, de aan-knop zit rechts bovenin het toetsenbord :facepalm:
(en nu ik het typ, herinner ik mij ineens dat de vorige keer ik een los toetsenbord had aangesloten, maar toen deed m'n eigen toetsenbord het ineens, out of the blue, weer, maar goed; hij gaat nu natuurlijk gewoon überhaupt niet meer aan...)

Ik heb uiteraard al geprobeerd te googlen, maar ik vind voornamelijk dingen als "maak je toetsenbord schoon" welke niet van toepassing zijn.... Of "ga naar drivers" wat misschien zou lukken, als ik überhaupt in m'n laptop zou kunnen :roll:

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Alle reacties Link kopieren
Huilen. Ik zou huilen.

Heb je helemaal niks aan. Accu erin en eruit?
.
Alle reacties Link kopieren
Zit hij in het stopcontact?

In mijn ervaring heeft 'cursor knippert' uiteindelijks niks te maken met het toetsenbord of de uit/aan knop.

Dus vraag me af of je laptop nu leeg is?

Ik denk dat het probleem daarmee niet opgelost is, maar dat zou ik iig als eerste proberen.
Alle reacties Link kopieren
Accu is vol, hij zat ook in het stopcontact. Dat is dus uitgesloten. Batterij er uit kan niet met deze laptop.

Ik weet vrij zeker dat het weer een driver dingetje is, volgens mij was dat de vorige keer ook zo na een update. Ik weet alleen niet meer hoe ik dat toen heb opgelost.... Ja, extern toetsenbord aansluiten, maar ja, dat loste alleen op dat ik m kon blijven gebruiken...

Huilen staat me inderdaad even meer na dan lachen.... Zat al niet zo jovol in m'n vel, dan helpen dit soort stomme dingen niet echt mee :frusty:
Alle reacties Link kopieren
Zelf zou ik hem in de safe-mode opstarten en kijken of hij daar wel werkt. Ik dacht F8 indrukken tijdens het opstarten. Ik zou daar op googlen. Een aangesloten keyboardje doet het hopelijk.

En anders zou ik hem opstarten en dan kiezen voor systeemherstel of desnoods, het opnieuw installeren van windows.

Disclaimer: geuite uitspraken zijn geen adviezen of diagnoses.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-10-2019 09:27
Zelf zou ik hem in de safe-mode opstarten en kijken of hij daar wel werkt. Ik dacht F8 indrukken tijdens het opstarten. Ik zou daar op googlen. Een aangesloten keyboardje doet het hopelijk.

En anders zou ik hem opstarten en dan kiezen voor systeemherstel of desnoods, het opnieuw installeren van windows.

Disclaimer: geuite uitspraken zijn geen adviezen of diagnoses.

Maar dat is nou net de grap, hij start niet op want knopjes doen het niet.
.
Alle reacties Link kopieren
Als de aan knop niet eens werkt, lijkt het me meer een hardware dan een software probleem. Als het toetsenbord enkel niet werkt als hij aan is, zal het hoogstwaarschijnlijk een kapotte driver zijn (software dus), maar de aan knop is niets meer dan stroom aan/stroom uit, dat is het meest basale wat je kunt hebben, daar komen geen drivers bij aan te pas.

De power knop heel lang ingedrukt houden (20-40 seconden) kan een soort interne reset/restart triggeren, dat is nog een optie.

Ik heb even gegoogled:

1.
Disconnect the AC adapter and remove the battery. Hold down the power button for thirty seconds to drain any residual power in the laptop. Without replacing the battery, plug the AC adapter back into the laptop. Press the power button to turn on your laptop.

2.
Press the power button and the D Key on the keyboard simultaniously . If the issue is the power button not working and you can get it to turn on use the f2 key to get to the bios screen. In there find the option to turn on with A/C. Or turn on after power failure. and select it.
Alle reacties Link kopieren
Dat veronderstelt wel dat de power knop een aparte knop is op je laptop. Bij mijn acer bijvoorbeeld, is de powerbutton de knop meest rechtsboven in het numerieke gedeelte, rechts naast de / en de *. Kan zijn dat het alleen optisch onderdeel uitmaakt van het toetsenbord maar feitelijk los staat van keyboard drivers en dat soort zaken, maar het lijkt er in ieder geval nu op dat het toetsenbord probleem van to nu ook de hardware van die powerbutton raakt.

Maar hoop dat jouw stappen helpen voor TO, zeker de moeite waard om uit te proberen!
Afhankelijk van het merk laptop kan er onderop ook nog een miniscule reset "knop" zitten.
Klein gaatje waar een paperclip in past.
Alle reacties Link kopieren
As we speak, zit ik "gewoon" op m'n laptop :facepalm:

Uit het niets, reageerde het aanknopje (wat inderdaad rechts boven bij het numerieke gedeelte zit, het is echt onderdeel van het toetsenbord dus) gewoon weer vanmorgen, als ook de rest van het toetsenbord....

Ik snap er echt geen snars van :-? Behalve dan dat het de vorige keer ook zo was; hup, ineens doet alles het weer.....

Bedankt in ieder geval voor alle adviezen! Ik blijf het raar vinden; het is nu dus twee keer gebeurd, bij de twee updates (de laptop is nieuw).
Alle reacties Link kopieren
Dewereld schreef:
10-10-2019 10:47
Afhankelijk van het merk laptop kan er onderop ook nog een miniscule reset "knop" zitten.
Klein gaatje waar een paperclip in past.
Ja, dat heeft deze laptop niet helaas. Ik dacht de vorige keer zo'n gaat gevonden te hebben, maar dat bleek een ieniemienie lampje te zijn :facepalm: (en ik maar purren :facepalm: )


Ik was echt gefrustreerd gisteren, want m'n e-book en telefoon hebben ook kuren (niet meer aangaan, of uit het niets ineens uit, dat soort geintjes, allemaal zonder waarschuwing) en dit was dan het zoveelste elektronische apparaat dat "de pik op mij" had :bonk:
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-10-2019 10:50
As we speak, zit ik "gewoon" op m'n laptop :facepalm:

Uit het niets, reageerde het aanknopje (wat inderdaad rechts boven bij het numerieke gedeelte zit, het is echt onderdeel van het toetsenbord dus) gewoon weer vanmorgen, als ook de rest van het toetsenbord....

Ik snap er echt geen snars van :-? Behalve dan dat het de vorige keer ook zo was; hup, ineens doet alles het weer.....

Klinkt toch echt als een hardwareprobleem. Waarschijnlijk een loszittend stekkertje of iets wat niet goed contact maakt.

Een driverprobleem daar geloof ik niets van want als de toetsenborddriver van de fabrikant niet werkt dan pakt het OS wel een generieke driver. Anders zou je het apparaat nooit meer aan kunnen zetten, dat zou wel heel dom zijn.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
10-10-2019 12:58
Klinkt toch echt als een hardwareprobleem. Waarschijnlijk een loszittend stekkertje of iets wat niet goed contact maakt.

Een driverprobleem daar geloof ik niets van want als de toetsenborddriver van de fabrikant niet werkt dan pakt het OS wel een generieke driver. Anders zou je het apparaat nooit meer aan kunnen zetten, dat zou wel heel dom zijn.
Maar is het dan niet gek dat het alleen die twee keer na een update is? En geheel spontaan een paar uur later/de volgende dag weer alles oké is? Want als het een los stekkertje (oid) zou zijn, zou ik er toch vaker last van moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-10-2019 10:50
As we speak, zit ik "gewoon" op m'n laptop :facepalm:

Uit het niets, reageerde het aanknopje (wat inderdaad rechts boven bij het numerieke gedeelte zit, het is echt onderdeel van het toetsenbord dus) gewoon weer vanmorgen, als ook de rest van het toetsenbord....

Ik snap er echt geen snars van :-? Behalve dan dat het de vorige keer ook zo was; hup, ineens doet alles het weer.....

Bedankt in ieder geval voor alle adviezen! Ik blijf het raar vinden; het is nu dus twee keer gebeurd, bij de twee updates (de laptop is nieuw).

It’s magic.
Mijn autosleutel weigerde gisteren dienst. Als in elektrisch en krijg dan die deuren maar open.
Gelukkig na een paar minuten deed ie het *poef* weer. Je zou denken batterijtje leeg, ware het niet dat ie dit twee jaar geleden ook een paar keer geflikt heeft en daarna weer probleemloos functioneerde. :whut:
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven