Apple Catalina en adobe problemen

19-10-2019 10:29 28 berichten
Vandaag deed mijn imac bijna een automatische upgrade naar Catalina. Ik heb dat stopgezet omdat ik van alle kanten hoor dat mensen die Adobe apps gebruiken veel problemen hebben na deze upgrade.
Maar op een gegeven moment moet ik, neem ik aan, wel upgraden.

Hoe kan ik nu erachter komen wanneer deze bug is gefixt


Hmmmm, ik zie nu dat het probleem eigenlijk bij Adobe ligt. Dus maar even hun site in de gaten houden. Ze zullen dat wel een keer groen licht geven.
Het is niet zozeer een bug maar meer dat Catalina geen 32-bits applicaties meer ondersteunt. Zo lang die applicaties niet met een 64-bits versie komen, zal het probleem dus blijven.

Ik ga voorlopig niet upgraden, dat weet ik wel.
RikM schreef:
19-10-2019 10:42
Het is niet zozeer een bug maar meer dat Catalina geen 32-bits applicaties meer ondersteunt. Zo lang die applicaties niet met een 64-bits versie komen, zal het probleem dus blijven.

Ik ga voorlopig niet upgraden, dat weet ik wel.

Nee, ik ook niet. Kan niet zonder photoshop. En wil niet allerlei fratsen moeten uithalen om een bestand op te kunnen slaan.
Het is ook niet alleen Photoshop. Dikke kans dat de helft van je programma's niet meer werkt. En browserextensies idem dito.
RikM schreef:
19-10-2019 10:53
Het is ook niet alleen Photoshop. Dikke kans dat de helft van je programma's niet meer werkt. En browserextensies idem dito.

Brrrrr, dat is echt een nachtmerrie.

Hopelijk schieten ze bij adobe op met oplossingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog geen upgrade gedaan en stel het altijd zo lang mogelijk uit omdat ik er bijna altijd gedoe mee heb. Zelfs bij een simpele iOS upgrade huiver ik -- de laatste keer liep mijn telefoon vast en moest deze naar Apple opgestuurd worden. Wat een gezeik.

Maar dit is gewoon wel echt slecht. Inderdaad even de Adobe site in de gaten houden.
Lady_Day schreef:
19-10-2019 11:30
Ik heb ook nog geen upgrade gedaan en stel het altijd zo lang mogelijk uit omdat ik er bijna altijd gedoe mee heb. Zelfs bij een simpele iOS upgrade huiver ik -- de laatste keer liep mijn telefoon vast en moest deze naar Apple opgestuurd worden. Wat een gezeik.

Maar dit is gewoon wel echt slecht. Inderdaad even de Adobe site in de gaten houden.
Ja, dat ga ik doen. En pas upgraden als alles opgelost is.
Ik heb de update wel gedaan en spijt van. Veel van mijn programma’s geven nu foutmeldingen en een van de programma’s is compleet onbruikbaar geworden doordat mijn werkgever de nieuwste versie nog niet heeft aangeschaft en de oude versie is niet compatibel met Catalina.
PhiIae schreef:
19-10-2019 11:32
Ik heb de update wel gedaan en spijt van. Veel van mijn programma’s geven nu foutmeldingen en een van de programma’s is compleet onbruikbaar geworden doordat mijn werkgever de nieuwste versie nog niet heeft aangeschaft en de oude versie is niet compatibel met Catalina.

Dit soort verhalen hoor ik heel veel. Slechte zaak!
Alle reacties Link kopieren
Tegen beter weten in heb ik onlangs toch een iOS upgrade gedaan op mijn iPad mini van 2015. Had nog nooit eerder iets mee gedaan. En nu doet Netflix het niet meer. De enige reden waarom ik die iPad nog had.

Dus ja, if it ain't broken, don't fix it!

En inderdaad veel horrorverhalen om mijn heen w.b. Catalina.
Hier dan een geruststellend bericht. Alle adobe programma's werken foutloos met Catalina.
lise1985 schreef:
19-10-2019 12:58
Hier dan een geruststellend bericht. Alle adobe programma's werken foutloos met Catalina.

Mits je de 64-bits versies hebt.
RikM schreef:
19-10-2019 13:07
Mits je de 64-bits versies hebt.
Beide. En alles werkt gewoon foutloos.
lise1985 schreef:
19-10-2019 13:23
Beide. En alles werkt gewoon foutloos.
Dat is fijn.


(Maar ik wacht toch nog even ;) )
Alle reacties Link kopieren
Och, zo hoor ik ook veel klachten over de nieuwe iOS op iPhone, waar ik dan weer 0 problemen mee heb.

Hopelijk komt er snel een oplossing. :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
19-10-2019 13:23
Beide. En alles werkt gewoon foutloos.
Hmmmm.... sorry als ik wat blont ben... maar ik heb de hele Adobe Suite via CC. Dan zouden al die apps gewoon moeten werken op Catalina... O_o
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
19-10-2019 10:49
Nee, ik ook niet. Kan niet zonder photoshop. En wil niet allerlei fratsen moeten uithalen om een bestand op te kunnen slaan.
ik heb de online variant van de adobe suite en dat werkt prima met catalina
Lady_Day schreef:
19-10-2019 17:13
Hmmmm.... sorry als ik wat blont ben... maar ik heb de hele Adobe Suite via CC. Dan zouden al die apps gewoon moeten werken op Catalina... O_o
Bij mij werkt het dus ook gewoon.
Recente versies zullen ook wel werken. Het gaat om oudere versies.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
19-10-2019 19:43
Recente versies zullen ook wel werken. Het gaat om oudere versies.
Aaaah... ik hoorde wat mensen erover praten dat de boel niet meer goed werkte maar ik heb inderdaad de meest recente versies. En dan nog ga ik niet die upgrade doen tenzij ik absoluut moet!
SombraOnline schreef:
19-10-2019 13:36
Och, zo hoor ik ook veel klachten over de nieuwe iOS op iPhone, waar ik dan weer 0 problemen mee heb.

Hopelijk komt er snel een oplossing. :)
Met de nieuwe iOS op mijn iPhone heb ik in tegenstelling tot iOS op mijn MacBook ook geen problemen mee.
Ik update altijd meteen naar de nieuwste versie en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
lise1985 schreef:
19-10-2019 20:05
Ik update altijd meteen naar de nieuwste versie en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Dat deed ik ook altijd maar met iOS 12 had ik ineens grote problemen met de batterij die heel snel leeg liep. Sindsdien wacht ik met updaten.
RikM schreef:
19-10-2019 20:07
Dat deed ik ook altijd maar met iOS 12 had ik ineens grote problemen met de batterij die heel snel leeg liep. Sindsdien wacht ik met updaten.
Daarom heb ik op iOS 13.1 gewacht. Met deze update heb ik het probleem van een batterij die snel leeg loopt niet.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-10-2019 13:36
Och, zo hoor ik ook veel klachten over de nieuwe iOS op iPhone, waar ik dan weer 0 problemen mee heb.

Hopelijk komt er snel een oplossing. :)
Dit hoor je ook bij Android updates. Maar als 0,01% van de gebruikers een probleem heeft en 10% daarvan zet het op internet, dan zie je heel veel klachten. Terwijl het in de praktijk wel meevalt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven