tips car kit met aux aansluiting

22-10-2019 14:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,
ik wil graag een car kit voor mijn samsung a5 in mijn skoda fabia maar kwam er achter dat mijn autoradio (skoda swing) geen bluetooth heeft. wel heb ik een knop waar aux opstaat zag ik naast mijn stoel. ik heb begrepen dat je via de aux ook carkits kunt verbinden. hebben jullie tips voor een beetje een goede carkit met aux uitgang onder de 50 euro? dan kan ik dat op mijn lootje zetten voor kerst ;-)
Alle reacties Link kopieren
ik heb gewoon een kabeltje die ik in mijn auto radio stop en in mijn telefoon. Kan je voor paar euro bij de action kopen. Geluid van mijn telefoon gaat dan via mijn auto radio. Blue tooth heb ik wel maar die speelt niet het geluid af van mijn telefoon, dus kabel. Ik kies dus AV1 of AV2 op mijn radio en dan kan ik gewoon muziek luisteren.
Een aux-aux kabeltje is hiervoor inderdaad het makkelijkst
Alle reacties Link kopieren
zo'n kabeltje heb ik wel ja, maar daarmee ben ik er toch nog niet of wel?dan heb ik nog een microfoontje nodig toch of niet? en een telefoonhouder natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt toch luidsprekers in je auto ? Die spelen het geluid dan toch af? Telefoonhouder uiteraard
poldervrouw schreef:
22-10-2019 15:30
Je hebt toch luidsprekers in je auto ? Die spelen het geluid dan toch af? Telefoonhouder uiteraard
Inderdaad. Let een beetje op het model telefoonhouder, die van mij kon ik in mijn nieuwe auto niet bevestigen. Nu heb ik er 1 die op t raam vast zit, dat werkt prima
Carkit kan via de 12V aansluiting. Alleen een aux kabel doet niet zoveel als carkit.

Koop dus een carkit en sluit die aan.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
22-10-2019 15:11
zo'n kabeltje heb ik wel ja, maar daarmee ben ik er toch nog niet of wel?dan heb ik nog een microfoontje nodig toch of niet? en een telefoonhouder natuurlijk.
Als je muziek van je telefoon wilt afspelen, dan heb je aan zo'n kabeltje genoeg. Wil je ermee handsfree kunnen bellen dan gaat dat niet werken en heb je een losse handsfree kit nodig. Als je speakers van je auto wilt gebruiken (via de aux kabel), heb je dus zoiets nodig:
https://www.bol.com/nl/p/carkit-bluetoo ... 075750885/
Let op: als je de autoradio aan hebt staan (dus niet muziek via je telefoon), zul je alsnog op de aux-knop op je radio moeten drukken voor je het geluid van je mobiel over de speakers hoort..

Ik heb geen ervaring met bepaalde merken oid die ik met je kan delen.
Alle reacties Link kopieren
thnx masatu, dat is wat ik bedoel want ik wil idd handsfree kunnen bellen. iemand wel tips/ervaring qua merken?
Alle reacties Link kopieren
Voor een echte Carkit heb je helemaal geen bluetooth nodig, deze bouw je namelijk in. Met een beetje hulp van YouTube filmpjes is dat prima te doen.

En ik ben altijd fan van de Parrot carkits, maar ik weet even niet of die er ook in jouw budget zijn.

Wat jij waarschijnlijk bedoeld zijn de bluetooth transmitters. Deze werken op zich prima, maar halen het niet bij een echte inbouw. Je hebt dan alleen bluetooth op je telefoon nodig, niet op je radio.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
22-10-2019 14:57
ik heb gewoon een kabeltje die ik in mijn auto radio stop en in mijn telefoon. Kan je voor paar euro bij de action kopen. Geluid van mijn telefoon gaat dan via mijn auto radio. Blue tooth heb ik wel maar die speelt niet het geluid af van mijn telefoon, dus kabel. Ik kies dus AV1 of AV2 op mijn radio en dan kan ik gewoon muziek luisteren.
Op deze manier bel ik ook gewoon handsfree, geen problemen, en mensen kunnen mij ook goed verstaan als ik praat
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
22-10-2019 16:05
thnx masatu, dat is wat ik bedoel want ik wil idd handsfree kunnen bellen. iemand wel tips/ervaring qua merken?
dan moet je dat zeggen.. je hebt het over muziek afspelen..

Een goede carkit kost geld, ga bijv. even langs de skoda dealer. Ik bel gewoon met oortjes in..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven