Problemen met Ipad / Safari

30-10-2019 10:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren krijg ik elke keer als ik op mijn Ipad via Safari een app / site wil openen, de melding "er heeft zich herhaaldelijk een probleem voorgedaan met....." en dan de naam van de betreffende site.
Sinds vanmorgen kan ik zelfs niets meer in de zoekbalk typen omdat Safari meteen sluit, idem met YouTube etc.
Ik heb de webgeschiedenis al gewist en bij Safari de optie "...suggesties" uitgezet.

Er staat een nieuwe update klaar (13.2), dat zou de oplossing misschien kunnen zijn, maar die kan ik niet downloaden omdat de Ipad me er dus steeds af gooit.
Er staat nog genoeg geheugen op de Ipad, dus dat is het ook niet.

Heeft iemand een oplossing? Ik ben zelf niet zo technisch, maar wel erg gehecht aan mijn Ipad dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!
Heb je hem al opnieuw opgestart?
Safari is niet nodig voor het binnenhalen van een update, dus wat bedoel je precies?
IPad helemaal uitzetten en weer aanzetten.
Alle reacties Link kopieren
even aan itunes hangen ,update installeren en dan zou hij het weer meoten doen. Of even een backup terugzetten.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat was inderdaad niet duidelijk
Als ik een update wil doen, dan gebeurt er hetzelfde als ik via Safari of een app iets wil opzoeken of bekijken; ik krijg (kreeg) eerst het betreffende scherm en vervolgens doe hij niets en daarna word ik er af gegooid.
Als ik de update aanklik, dan zegt hij dat hij gaat downloaden en vervolgens doet hij niets.
Bij mij is Safari inherent aan internet (ben echt een computernitwit); daarom zei ik het verkeerd.

Maar ik vraag me überhaupt af of een update het probleem wel zou verhelpen....
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
30-10-2019 10:13
Heb je hem al opnieuw opgestart?
Ja, maar misschien moet ik hem een hele tijd uit laten staan? Of maakt dat niet uit?
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
30-10-2019 10:48
even aan itunes hangen ,update installeren en dan zou hij het weer meoten doen. Of even een backup terugzetten.
Misschien heel dom, maar ik denk dat ik een computer nodig heb om mijn Ipad "aan ITunes te hangen"? (die heb ik namelijk momenteel niet, vandaar dat ik zo gehecht ben aan mijn Ipad)
En nog dommer: ik heb nog nooit een backup gemaakt, dus kan ik ook niets terugzetten.
Wel een leermomentje; voortaan backup maken, maar daar heb ik nu even niets aan....
loulou39 schreef:
30-10-2019 10:58
Ja, maar misschien moet ik hem een hele tijd uit laten staan? Of maakt dat niet uit?
Nee dat hoeft niet, ik heb wat info gevonden op internet, hoop dat je er wat mee kunt:

iPhone, iPad of iPod Touch geforceerd herstarten

Als je in het bezit bent van een iPhone met fysieke thuisknop dan volstaat het om de aan/uit- en thuisknop tegelijkertijd in te drukken tot het Apple logo verschijnt. Dit forceer-proces kan soms enkele seconden duren en het is dus belangrijk dat je de knoppen tegelijk blijft indrukken tot het Apple logo verschijnt. Zo kan het voorvallen dat je soms nog 10 seconden deze knoppen aan het indrukken bent terwijl het scherm van je iDevice zwart is. Door deze geforceerde herstart worden alle processen volledig afgebroken en opnieuw opgestart, dit is de oplossing voor de meest voorkomende problemen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204770

Succes!
Alle reacties Link kopieren
@Silvershadow: dank je wel!
Ik ga het meteen als ik thuis kom proberen.... hoop zo dat het lukt!!
Alle reacties Link kopieren
Is het gelukt?
You don't have to fit into the format
Ik had precies hetzelfde. Harde reset was idd de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Het is bijna niet te geloven maar toen ik thuis kwam, had ik geen stroom! Dus ook geen internet.......
Vanmorgen heb ik voordat ik naar mijn werk ging snel geprobeerd en het lijkt goed te gaan want ik kan wel weer op internetsites komen, maar ik weet nog niet of ik er weer vanaf gegooid word.......
Ik hoop dat ik het vanavond kan laten weten, want dat zou betekenen dat het gelukt is :-)
Alle reacties Link kopieren
Vooralsnog zit ik al een kwartier op internet: het lijkt dus opgelost te zijn....
@ Silvershadow: dank je wel!
Fijn om te horen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven