Ervaringen gezocht met Pocket Printer.

04-11-2019 13:38 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik open nooit een topic op Viva, maar ik wil graag eerst ervaringen horen voor ik zo'n ding aanschaf.

Ik wil graag een pocket printer kopen (mini portable printer die op foto-papier print) maar ik zie door de bomen het bos niet.
Ik wil er graag in kleur en zwart/wit foto's op printen van mijn mobiel.

Heeft er iemand zo'n apparaat en kan mij vertellen waar ik op moet letten?

Alvast vriendelijk bedankt!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren
Er zijn verschillende technieken.
Er is iets waar je papieren cardridges voor moet kopen. Elk papiertje is een afdruk.
De techniek heet ZINK. De kleur zit in feite in het papier; de printer brengt dus geen inkt aan maar gebruikt het speciale papier om kleuren te maken.
Veel draagbare printertjes werken zo.

Papier is niet superduur maar het telt wel op per afdruk. Je kunt echt geen normaal papier gebruiken, dat werkt niet. Dus je zit ook vast aan het papier, de voorgeschreven prijs en het formaat (vrij klein).
Ik heb mijn twijfels bij de houdbaarheid maar misschien is dat voor jou totaal niet erg.

Voordeel: Het werkt gewoon. En omdat de printers bedoeld zijn om mee te nemen, passen ze ook in je zak.

Je kunt ook zoeken naar een printertje dat met inktpatronen werkt. Reken er dan op dat je meer afdrukken kunt maken. Je kunt gewoon papier en fotopapier gebruiken. Je zult ook groter kunnen afdrukken en ik verwacht dat de kwaliteit hoger zal zijn.
Probleem: deze printers zijn mee te nemen maar groter dan die hierboven.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Alle reacties Link kopieren
Ha ha goeie nickname, SteunEndeToeverlaet :lol:
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik heb de HP Sprocket en moet eerlijk bekennen dat ik hem nooit gebruik. De foto’s zijn van zeer matige kwaliteit, klein en de kleuren ook nog eens vervormd. Ik zou het niet nog eens kopen als ik dit wist.
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst een test van die dingen en bij veel is de kwaliteit matig. Die van Kodak stak er met kop en schouders boven uit en is ook niet de duurste.
Alle reacties Link kopieren
Even gezocht, dit artikel.
Staat ook veel info in.

https://www.google.nl/amp/s/webwereld.n ... 225/%3famp
Alle reacties Link kopieren
Hier de sprocket. In eerste instantie werkte het super. Leuke snelle sticker foto’s, maar al snel werden de kleuren minder. Inmiddels 3 apparaten verder (kreeg steeds een nieuwe, bekend probleem) en af en toe gebruik ik de sprocket nog wel, maar de kleuren zijn niet optimaal. Het kan ook aan het papier liggen. Een nieuw pakje papier, leverde betere kleuren op. De foto’s die goed waren, blijven goed. De foto’s trekken wel een beetje krom als je ze niet ergens op plakt.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik was vooral geïntrigeerd door het van je mobiel printen aangezien ik wel eens wat foto's van mn kat wil ophangen.

Zou ze laten afdrukken bij bv een Hema betere kwaliteit hebben dan zo'n printer in the long run?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven