Mensenlinq

04-11-2019 22:48 17 berichten
Hallo,

Iemand enig idee hoe deze site werkt?
Ik was een naam aan het opzoeken waarvan ik zeker weet dat die persoon overleden is, èn een rouwadvertentie is geplaatst. Kon ik niet vinden.

Worden niet alle overlijdensberichten automatisch verzamelt?

En dan nog vreemder:
Zoek de overlijdensadvertentie van mijn oom op, waarvan ik zeker weet dat die erop staat(zelf gezien), en is onvindbaar.

Verwijderd? Doet de site dat zomaar? Of kan je als nabestaande dat zelf na x aantal jaren aanvragen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Heb je geen typfout gemaakt?

Let ook op de datum, vanaf wanneer wil je zoeken?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Nee, da's het vreemde. Ook meerdere keren gezocht: voor- en achternaam, plaatsnaam, heel nederland, tijdspanne vanaf 2006(zover gaan ze terug). Helemaal niets. Specifieke gegevens ook niet. In het geval van mijn oom vind ik het heel bizar omdat ik echt 100% zeker weet dat ik die op die site gezien heb eerder.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben alleen de advertenties van een aantal uitgeverijen. Ik heb het van verschillende mensen opgezocht, maar van een hoop was niets terug te vinden, terwijl ik zeker wist dat er een advertentie in de krant had gestaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bij de faq lees ik niets over verwijderen, wel dat er niets geplaatst wordt zonder toestemming.

Was de krant wel aangesloten bij Mensenlinq?

Mensenlinq.nl maakt de overlijdensberichten die geplaatst zijn in titels van NDC mediagroep, DPG Media en Mediahuis Limburg vindbaar op internet.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Als ik zoek op "Vries+Amsterdam", dan zijn er meer mensen met deze naam overleden in het Drentse dorpje Nieuw-Amsterdam, dan in big city Amsterdam.


Iedereen zal er dus niet instaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens te googlen tussen aanhalingstekens, of met allintext: (en dan naam van je oom en bijvoorbeeld zijn kinderne. Heb je verder het archief van de betreffende krant (indien bekend) al geprobeerd? Als dat niet online is, zou ik gewoon de redactie van die krant mailen. Mensen zijn vaak behulpzamer dan je denkt
Ja, beide in dezelfde plaatselijke krant, die doorverwijst naar mensenlinq.

Maar ik begrijp nu dus dat niet iedere krant is aangesloten? Dus het is dus zowiezo niet een volledig archief wat ik dus dacht.
Poeszie schreef:
04-11-2019 23:17
Probeer eens te googlen tussen aanhalingstekens, of met allintext: (en dan naam van je oom en bijvoorbeeld zijn kinderne. Heb je verder het archief van de betreffende krant (indien bekend) al geprobeerd? Als dat niet online is, zou ik gewoon de redactie van die krant mailen. Mensen zijn vaak behulpzamer dan je denkt
Net ook even geprobeerd. Ook niets. Raar. Ga morgen idd. maar even mailen. Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een site (https://www.online-begraafplaatsen.nl/) waar je dus veel kan vinden, vaak ook met ingescande rouwadvertentie. Je moet je wel aanmelden op de site.
spotty wijzigde dit bericht op 05-11-2019 00:38
Reden: verkeerde link
8.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die van mijn man (Gelderlander) staat er wel gewoon nog op.

Heb je gezocht met de optie “uitgebreid zoeken”? En soms werkt minder invullen beter dan meer, alleen achternaam en jaar van overlijden bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Bij Alle titels zie je van welke kranten er info geplaatst word.
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Cadou schreef:
04-11-2019 23:22
Maar ik begrijp nu dus dat niet iedere krant is aangesloten? Dus het is dus zowiezo niet een volledig archief wat ik dus dacht.

Precies, wat hierboven al is gezegd:

Mensenlinq.nl maakt de overlijdensberichten die geplaatst zijn in titels van NDC mediagroep, DPG Media en Mediahuis Limburg vindbaar op internet

Het is dus verre van compleet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Spotty schreef:
05-11-2019 00:37
Er bestaat een site (https://www.online-begraafplaatsen.nl/) waar je dus veel kan vinden, vaak ook met ingescande rouwadvertentie. Je moet je wel aanmelden op de site.
Dankjewel! Ga dat straks even proberen.
Alle reacties Link kopieren
Cadou schreef:
05-11-2019 14:57
Dankjewel! Ga dat straks even proberen.

Maar dan heb je dus alleen (een aantal) begraafplaatsen, geen crematoria denk ik. Ik weet niet of dat wat uitmaakt voor je zoektocht?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ipv op online begraafplaatsen op online-familieberichten.nl kijken
Nou, heb mijn oom gevonden op online familieberichten. Waarvoor dank. Helaas de persoon waar ik naar op zoek ben niet. Nu begon ik net toch echt even aan mijn eigen geheugen te twijfelen, want de advertentie van mijn oom die daar staat afgebeeld is totaal anders dan degene die op mensenling stond. Net dus de doos nagekeken waar zijn rouwkaart en destijds uitgeknipte advertentie in zit en dit is een compleet andere. Ook de advertentie die op online familieberichten staat is uit tubantia en toch staat deze ook niet op mensenlinq.

Wat een warrig 'archief' zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven