Nieuwe laptop moeder

17-11-2019 19:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zusje en ik willen voor onze moeder met kerst een laptop kopen.

Wat belangrijk is:

Dat de laptop snel is.
Rond de 15 inch is .
Genoeg opslag ruimte heeft.
Makkelijk in gebruik is.
Van goede kwaliteit is zodat ze er weer een aantal jaren mee vooruit kan.
Niet teveel geluid maakt

Budget is 500 tot 700€

Wat ze voornamelijk er op doet is internetten. Maar omdat ze (misschien) een opleiding in de zorg wilt gaan volgen, is
Word ook wel belangrijk.

We willen de laptop halen op bol.com

Zit tussen een van deze laptops een goede?

Afbeelding

Als jullie aanraders hebben die ongeveer voldoen aan het “eisenlijstje” dan hoor ik dat heel
Graag.

en is het handig te wachten tot Black Friday of maakt dat niks uit verder voor een laptop ?
Alle reacties Link kopieren
Zelf ben ik heel tevreden over de Lenova die ik nu heb, veel meer dan over de HP hiervoor.

Het zijn niet echt hoge eisen die je stelt, elke basis laptop is geschikt om te internetten en om word te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar Asbas in Utrecht en haal een Lenovo.
Jaren plezier van!
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
Lenovo is een prima merk. Gebruikt mijn man ook in zijn werk als ITer :) neem iig geen Acer.
Als ze echt alleen doet internetten en mogelijk Word nodig heeft dan zou ik toch een Chromebook ook overwegen. Van jouw afbeelding is in ieder geval Lenovo bijna altijd wel goede kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
koop een 'kale' laptop en zet er via distrowatch een vrije distributie op, compleet met libre-office etc. scheelt je een hoop geld
Welkom in de tropen
MrsLady schreef:
17-11-2019 19:29
Als ze echt alleen doet internetten en mogelijk Word nodig heeft dan zou ik toch een Chromebook ook overwegen. Van jouw afbeelding is in ieder geval Lenovo bijna altijd wel goede kwaliteit.
Heb familie in de ICT en die zegt altijd dat zo lang ze het doen, Lenovo best oké is. Maar als er een probleem is, heb je ook echt een probleem. Enorm slechte klantenservice, naar het schijnt.
Oh, dat zou goed kunnen. Scheelt denk ik dat ik er nooit problemen mee heb gehad ;-)
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
17-11-2019 19:34
koop een 'kale' laptop en zet er via distrowatch een vrije distributie op, compleet met libre-office etc. scheelt je een hoop geld
Jeezus wat een domme post. Alsof de gemiddelde mens weet waar je het over hebt.
Heb zelf een asus erg blij mee en ik doe ook een opleiding in de zorg.
Alle reacties Link kopieren
Chromebook. Niet twijfelen, gewoon doen. Start binnen een paar seconden op, kost geen drol en heeft geen onderhoud of updates nodig waar je moeder veel voor hoeft te doen. Werkt ook in combinatie met Word - alhoewel je misschien beter Google Docs kunt gebruiken voor je moeder.
Alle reacties Link kopieren
Tomos schreef:
17-11-2019 19:34
koop een 'kale' laptop en zet er via distrowatch een vrije distributie op, compleet met libre-office etc. scheelt je een hoop geld
humanista schreef:
17-11-2019 20:21
Jeezus wat een domme post. Alsof de gemiddelde mens weet waar je het over hebt.
Voor de goede orde, hij bedoelt dus een latop met Linux of bijvoorbeeld FreeBSD. Op zich niet een heel gek idee want een distributie als Ubuntu is tegenwoordig ook voor computerleken al heel goed te gebruiken. Daarnaast is Linux / Ubuntu ook stabieler en veiliger dan Windows. Je kunt Ubuntu tegenwoordig zelfs voorgeïnstalleerd kopen: https://laptopbaas.nl/p/clevo-ubuntu-li ... ty~1234024. En ja, Libre Office is een goede vervanging voor Microsoft Word (vind ik zelf).
anoniem_390518 wijzigde dit bericht op 19-11-2019 10:10
Reden: Quote van Tomos toegevoegd
13.02% gewijzigd
“Internetten” en Word. Dan is echt iedere laptop die je vandaag koopt voor het beschikbare budget meer dan goed genoeg.
Tijdschriftenverslindster schreef:
17-11-2019 19:55
Heb familie in de ICT en die zegt altijd dat zo lang ze het doen, Lenovo best oké is. Maar als er een probleem is, heb je ook echt een probleem. Enorm slechte klantenservice, naar het schijnt.
Een beetje ict-er heeft de klantenservice niet nodig hoor :mrgreen: tenzij er echt iets mee mis is als in stuk en je wil een nieuwe ivm garantie. Maar daarmee heeft mijn man nog nooit problemen gehad.
Alle reacties Link kopieren
internetten en word kun je ook op een tablet. is een stuk goedkoper en handzamer dan een laptop.
Alle reacties Link kopieren
tom30 schreef:
19-11-2019 10:09
Voor de goede orde, hij bedoelt dus een latop met Linux of bijvoorbeeld FreeBSD. Op zich niet een heel gek idee want een distributie als Ubuntu is tegenwoordig ook voor computerleken al heel goed te gebruiken. Daarnaast is Linux / Ubuntu ook stabieler en veiliger dan Windows. Je kunt Ubuntu tegenwoordig zelfs voorgeïnstalleerd kopen: https://laptopbaas.nl/p/clevo-ubuntu-li ... ty~1234024. En ja, Libre Office is een goede vervanging voor Microsoft Word (vind ik zelf).
Natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
19-11-2019 19:46
Natuurlijk
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
19-11-2019 19:46
Natuurlijk
:hug:
Alle reacties Link kopieren
FitsSprits schreef:
17-11-2019 21:31
Chromebook. Niet twijfelen, gewoon doen. Start binnen een paar seconden op, kost geen drol en heeft geen onderhoud of updates nodig waar je moeder veel voor hoeft te doen. Werkt ook in combinatie met Word - alhoewel je misschien beter Google Docs kunt gebruiken voor je moeder.

Je hebt wel altijd een actieve wifi-connectie nodig om erop te kunnen werken.
Whomi schreef:
19-11-2019 12:32
Een beetje ict-er heeft de klantenservice niet nodig hoor :mrgreen: tenzij er echt iets mee mis is als in stuk en je wil een nieuwe ivm garantie. Maar daarmee heeft mijn man nog nooit problemen gehad.
Over dat laatste gaat het dus; dat leek me ook wel duidelijk. En daar dus alleen maar ellende mee; ook in mijn vriendenkring trouwens. Mag je man dus kennelijk erg blij zijn dat hij daar tot nu toe nog geen problemen mee heeft gehad. Vrees dat die dag nog wel gaat komen; de geluiden om me heen horend. :cencored:
Heb zelf Asus; erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
humanista schreef:
17-11-2019 20:21
Jeezus wat een domme post. Alsof de gemiddelde mens weet waar je het over hebt.
:rofl:

Laten we het zo zeggen:
Na het lezen van de post waarop jij reageerde dacht ik: Duidelijk beneden gemiddeld functioneren Enn!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Lenovo ideapad 320, die bevalt heel goed. Start snel op en erg makkelijk in gebruik.
Ik heb zelf een i5 processor, maar voor je moeder zou ik voor een i3 kijken (is voor standaard gebruik voldoende en nog een prijsklasse goedkoper).
Alle reacties Link kopieren
Voor opslag zal ik kijken naar 128GB SSD in combinatie met een HDD schijf. De eerste zorgt ervoor dat de laptop snel opstart en de tweede zorgt ervoor dat er genoeg opslag is voor bestanden.
Mijn moeder (76 jaar) heeft net deze gekocht:

https://www.coolblue.nl/product/832349/ ... 945nd.html

Bol.com heeft die ook wel maar is daar duurder.
Een Officepakket (Word) kun je natuurlijk gewoon los kopen.

https://www.bol.com/nl/p/microsoft-offi ... 1774/?s2a=

(was toen ik mijn laptop op Bol.com kocht i.c.m. trouwens maar €69)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven