Gamen jullie zelf ook op de spelcomputer van je kinderen? v

27-11-2019 20:33 62 berichten
We hebben besloten dat we een PlayStation gaan aanschaffen voor zoon van 9. Nu lijkt het me wel gezellig om soms mee te doen of misschien zelfs gezellig met mijn man als zoon in bed ligt :-).

Maar er zijn ZO veel spellen; wie heeft er ervaring en leuke tips?

Ik denk dat ik games wel leuk vind waar je op zoek moet naar een schat, of iets anders met een soort verhaallijn: dus niet racen, of iets met vooral behendigheid en vechten ofzo. Zoon wil sowieso minecraft (doet hij nu op zijn tablet) en mijn man verdiept zich in civilization; zoon vindt het wel mooi om iets op te bouwen en te laten groeien.

Het is leuk als je ook games hebt waar je met zijn drieën mee kan spelen. Maar tot nu toe game ik amper: ik vind het als bezigheid snel zonde van mijn tijd (je hebt altijd zo veel te doen als ouder, en dan is vrije tijd al zo schaars...). Als het een leuke manier biedt om samen ergens mee bezig te zijn, vind ik dat enorm meerwaarde hebben.

Tips?
Alle reacties Link kopieren
Grand Theft Auto
Alle reacties Link kopieren
Over een jaar komt de PlayStation 5 uit.

Als je toch besluit om een PlayStation 4 te kopen, ik vond zelf Skyrim en Horizon Zero Dawn leuke spellen met een verhaal. Detroit Become Human vind ik ook een leuk verhaal hebben.
Wie wat wil die moet wat.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
27-11-2019 20:38
Grand Theft Auto
:rofl:

Tja als wij met z'n allen iets doen doen we dat op de computer. Kan zelfs als mijn vriend hier niet is, dmv ip adres.
Wij zijn nog steeds gek van age of empires ll . Vind je zoon ook vast leuk. Het is gevechten aangaan maar geen vechtspel, landbouw, vee slachten en besjes plukken, huizen bouwen etc.
Voor de ps vind ik het moeilijk. De meeste spellen hier zijn race spellen en daar houd ik niet van.
Alle reacties Link kopieren
Wij spelen veel samen met de kinderen. Spellen zoals de Super mario spellen, Zelda breath of the wild, Ring fit advanger. Minecraft wil ik wel eens meedoen maar dan alleen om lekker te bouwen.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, want ik weet niks van PlayStation.
Maar mijn advies is doen en maak er tijd voor. Ik heb geweldige herinneringen aan hele avonden MarioKarten met het hele gezin. Dat is natuurlijk Nintendo, maar het gaat om het idee. Nu vonden mijn ouders het zelf ook echt leuk en ze speelden ook gerust zonder ons. Dus mijn advies is ook te kijken naar iets dat je zelf ook leuk lijkt, zodat je echt samen lol kunt maken ermee.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de spelletjes op de switch leuker om samen te doen. Maar misschien is dat ook wel omdat man een liefde heeft voor schietspellen op de Playstation en ik daar niet van houd. Doe mij maar super Mario oid.
Alle Lego spellen zijn ook echt heel leuk om samen te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Als je echt samen iets wil spelen, dus Co-Play, dan is Diablo een voor de hand liggende, maar genre moet je wel liggen. Als je met samen meer om en om bedoelt en je wil iets dat beetje kindvriendelijk is, dan zou ik Kingdom Hearts aanbevelen, spel vol met Disney personages, maar met steengoeie gameplay.
Alle reacties Link kopieren
ik mag hun gaming pc,s alleen kopen en upgraden.

en ik mag hun ww niet weten, want ik heb zelf een gaming laptop.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Diablo speel ik inderdaad met mijn man, vind ik leuker dan samen Netflixen.

Met de kinderen spelen we regelmatig Knowledge is Power, vooral mijn dochter van 12 vindt het helemaal geweldig. Rocket League is ook een grappig spel om samen te spelen.
Met mijn jongste deed ik nog wel eens Skylander Imaginator, dat kan ook samen (loopt niet supersoepel met zijn tweeen, maar daar merkte mijn zoontje weinig van)

Wel vind ik dat Nintendo iets meer spellen heeft om met het hele gezin te doen dan PlayStation.
magickwings wijzigde dit bericht op 27-11-2019 21:16
Reden: typo in naam game
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet het een ps4 zijn? Wij hebben een ps4 en de nintendo switch en vinden allemaal de Switch leuker. Kinderen zijn 10 en 12. Voor de Switch zijn er veel leuke, onschuldige, samenspeel spellen, zoals Mario Kart, Mario Party, Mario Bros, Go Vacation, Lego City etc.
De PS4 wordt hier vooral gebruikt voor GTA en Call of Duty spellen; niet echt gezellige spellen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Switch en inderdaad zijn Mario Party, 1-2-Switch, Mario Kart en Just Dance toch wel de spellen die het meeste samen gespeeld worden. De PS4 heeft echt minder games in deze categorie.
Alle reacties Link kopieren
Laatste aanvulling ;-D

Mocht je voor jezelf een spel op de PS4 zoeken, Horizon Zero Dawn ( al eerder genoemd) is echt een aanrader. Supermooie game met een goed verhaal.
Ook Beyond Two Souls en the Witcher heb ik met veel plezier gespeeld.
Eva1977 schreef:
27-11-2019 21:17
Moet het een ps4 zijn? Wij hebben een ps4 en de nintendo switch en vinden allemaal de Switch leuker. Kinderen zijn 10 en 12. Voor de Switch zijn er veel leuke, onschuldige, samenspeel spellen, zoals Mario Kart, Mario Party, Mario Bros, Go Vacation, Lego City etc.
De PS4 wordt hier vooral gebruikt voor GTA en Call of Duty spellen; niet echt gezellige spellen.
Haha; ik heb het uitzoekwerk WELK ding het wordt maar aan mijn man overgelaten. Die vindt StarWars enzo ook leuk; geen idee of dat heeft meegespeeld.
Ik beperk me dus toe het zoeken van leuke opties binnen die keus. Hij heeft voor black friday een aardige aanbieding gevonden.

Ik zag net iets dat hohokum heet; een relaxed visueel spektakel waar geen heel duidelijk doel achter zit; puzzelen en gewoon doen en kijken. Ontworpen door een illustrator. Dat vindt ik leuke vondsten; ik vindt monument valley (voor iPod) ook zo’n prachtige game: puzzelen in een omgeving die gebaseerd is op de tekeningen van Escher.
lollypopje schreef:
27-11-2019 20:50
Geen tips, want ik weet niks van PlayStation.
Maar mijn advies is doen en maak er tijd voor. Ik heb geweldige herinneringen aan hele avonden MarioKarten met het hele gezin. Dat is natuurlijk Nintendo, maar het gaat om het idee. Nu vonden mijn ouders het zelf ook echt leuk en ze speelden ook gerust zonder ons. Dus mijn advies is ook te kijken naar iets dat je zelf ook leuk lijkt, zodat je echt samen lol kunt maken ermee.
Nou dit dus: ik hoop wel gemeenschappelijk grond te vinden waar we echt alle drie lol in hebben, zodat je ook gewoon leuke interactie hebt i.p.v. dat iedereen met zijn eigen laptop wat zit te doen.
Ik heb ff Diablo opgezocht, maar ik snap niet precies hoe je dat spel speelt; ik lees alleen hele ingewikkelde verhaallijnen.
Nu heb ik wel een beperking qua concentratie van mijn burn-outs overgehouden. Ik kijk eigenlijk ook nooit meer films; ze duren me te lang, en heftige dingen (veel actie, spanning geweld), is behoorlijk overprikkelen. Dus ik vind “hoe tem je een draak” leuk, maar al best lang, en ik wordt wel een beetje moe dat iedere animatie tegenwoordig minstens 2x al “afgelopen” lijkt te zijn als er TOCH nog iets gruwelijks gebeurt en de held ineens weer een probleem moet oplossen.

Dus gamen moet wel een beetje in porties te hakken zijn en niet gloeiend spannend of eng.
Alle reacties Link kopieren
magickwings schreef:
27-11-2019 21:34
Laatste aanvulling ;-D

Mocht je voor jezelf een spel op de PS4 zoeken, Horizon Zero Dawn ( al eerder genoemd) is echt een aanrader. Supermooie game met een goed verhaal.
Ook Beyond Two Souls en the Witcher heb ik met veel plezier gespeeld.

Horizon is vrijdag voor 14, 99 euro te koop bij de Lidl.
Uncharted ook, Dit is een supergave avonturengame.

Ik heb trouwens geen kinderen maar wel een PS4 :proud:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een steam account en ik speel vaak met switch.. mario kart.. hilarisch :-) Mario party :-)
Alle reacties Link kopieren
Spelcomputer van de kinderen?

Mijn kinderen spelen regelmatig op mijn spelcomputer. :roll:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Gezien wat je vertrld over je burn out/overprikkeling: kijk eens naar red dead redemption 2. Cowboy game. Echt een prachtig spel visueel gezien. Qua game play wennen. Dat zit ‘m vooral in de langzame/realistische graphics. Je poppetje loopt en rent niet zo snel. Verder een ontzettend meeslepend verhaal, vond ik. Was voor mij verrassend genoeg de beste game ervaring in lange tijd. Speel zelf voornamelijk ook spellen als the witcher, horizon zero dawn, skyrim en assassins creed. Daar is het allemaal idd wat sneller en het fantasy thema moet je liggen. Rdr2 is wat dat betreft een stuk realistischer wua verhaal maar ook qua gameplay.
Oh enne, hier is de ps4 van ons ;-D , niet van kind. Maar als ze groter is mag ze ‘m best weleens lenen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben groot fan van mijn PS4 :)

Misschien zijn deze games wel interessant:
Spyro Trilogy
Rayman Legends
Lego (div. games)
Spider-Man
Stardew Valley
Knack
LittleBigPlanet 3
Tomb Raider
Uncharted 4
noctua schreef:
27-11-2019 22:26
Gezien wat je vertrld over je burn out/overprikkeling: kijk eens naar red dead redemption 2. Cowboy game. Echt een prachtig spel visueel gezien. Qua game play wennen. Dat zit ‘m vooral in de langzame/realistische graphics. Je poppetje loopt en rent niet zo snel. Verder een ontzettend meeslepend verhaal, vond ik. Was voor mij verrassend genoeg de beste game ervaring in lange tijd. Speel zelf voornamelijk ook spellen als the witcher, horizon zero dawn, skyrim en assassins creed. Daar is het allemaal idd wat sneller en het fantasy thema moet je liggen. Rdr2 is wat dat betreft een stuk realistischer wua verhaal maar ook qua gameplay.
Jaaaaaa!!! rdr2 is geweldig.
We delen dezelfde smaak hoor. Assassins creed, skyrim.
Verder geniet ik van GTA, Fall out, Last of us etc.
Welke spelcomputer van kind? Die is van ons :mrgreen:

Wij hebben ook een switch. Vinden we leukere games op zitten! We spelen regelmatig Mario party en just dance. Ik zit te wachten op Animal crossing new horizons. Heb op de GameCube ook echt uren achter elkaar animal crossing gespeeld, heerlijk!
En ik wil de nieuwe van Professor Layton. Die games zijn zo leuk! Puzzels met een verhaal er omheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven