Vraag over T-Mobile internet bundel-lage internet snelheid

10-12-2019 04:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik had een vraagje. Sorry als dit een domme vraag is of een gekke denkwijze over mijn vraag. Ik heb deze vraag ook al gesteld bij T-mobile zelf maar helaas nog geen antwoord erop mogen ontvangen.
Ik dacht misschien weet iemand het antwoord hier gezien mijn WiFi thuis het vaker niet goed doet dan wel. (Hier wordt binnenkort naar gekeken.)

*Het gaat dus over mijn mobiele internet en niet over internet thuis van T-Mobile!)
Maar dit is mijn vraag:

Goedemorgen,

Ik had een vraagje. Ik heb een next 5 GB+ onbeperkt bellen abonnement bij jullie afgesloten. En 120 min in de EU.

Maar helaas is mijn WiFi thuis door werkzaamheden momenteel erg slecht. Waardoor ik soms geen WiFi heb nu was mijn vraag als volgt:

Ik lees dat als je internet bundel op is je voor een lage snelheid kan blijven internetten? (Of een natuurlijk een MB aanvuller kunt kopen)

Maar hoe moet ik die lage internet snelheid dan zien? Kan ik gewoon onbeperkt blijven internetten? Uiteraard met een lage snelheid. Kan ik dan ook gewoon online tv blijven kijken? Ik maak gebruik van een app waarbij dit mogelijk is. Normaal stream ik uiteraard via mijn WiFi. Of zit er toch een soort van limiet aan verbonden aan dat lagere internet snelheid? (Lijkt me namelijk anders te mooi om waar te zijn en vaak hebben deze dingen toch een adertje onder het gras is mijn ervaring helaas)

Vandaar dat ik het even navraag. Ik hoef geen advies dat ik anders maar moet gaan overwegen om mijn internet bundel te doen verhogen. Want ik dat is niet aan de orde. En ik vind het nogal prijzig als je tijdens je contractduur wilt verhogen. Heb hier als eens eerder nagekeken. Dus die optie kunt u achterwegen laten. MB aanvuller kan ik altijd nog zelf voor kiezen.

Maar kunt u me alstublieft duidelijk uitleggen hoe dat werkt? Dat internetten met een lage snelheid? Zo kom ik hopelijk niet voor onnodige hoge kosten.
Alvast enorm bedankt voor uw uitleg/ reactie.

Met vriendelijke groeten****
graag hoor ik van u teug.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog klant was bij T-Mobile bestond dit ook. Als je data uit je abonnement op is dan gaat de snelheid omlaag.
In mijn ervaring destijds gaat hij dan heel erg veel omlaag, tv kijken (streamen) had je heel erg veel geduld voor nodig. WhatsAppen of simpele websites browsen om nieuws te lezen ging nog wel maar dan hield het op.
En nee, er is geen addertje onder het gras. Het is een soort beveiliging zodat je niet gigantisch buiten je bundel data verbruikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde bundel.
Gek dat ze geen antwoord kunnen geven.
Als mijn bundel op is gaat mijn telefoon op 3 g draaien.
Ik kan dan een whatupp versturen maar dan zonder foto's, maar bv op Facebook de foto's en de filmpjes laden gaat heel traag. Dus je kan zeker geen films kijken of live tv kijken.
Ik heb ook een tijd een waardeloze Wi-Fi gehad. Soms deed ik voor 3 euro mijn bundel voor 24 uur verhogen met 10.000 mb.
mafalda schreef:
10-12-2019 07:16
Gek dat ze geen antwoord kunnen geven.
.
Als TO exact hetzelfde bericht gestuurd heeft als ze hier plaatst dan zijn ze nog bezig met lezen of halverwege in slaap gevallen. Hoop fluf en weinig inhoud, had in een enkele zin gevat kunnen worden.

TO, maak het jezelf en de helpdeskmedewerker makkelijk en probeer kort en bondig te zijn. Dan heb je de beste kans antwoord te krijgen op je vraag. (In dit geval: “kan ik onbeperkt tv blijven streamen als mijn bundel op is of zit daar een limiet aan?”)
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 10-12-2019 08:27
29.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet bij T-Mobile, maar bij Vodafone. Ik denk dat elke provider wel ongeveer dezelfde manier hanteert.

Als ik geen mb’s meer heb, wordt mijn snelheid ‘gehalveerd’ (het voelt eerder alsof ik maar 1/10e snelheid heb ;-D) en dan kan ik weinig meer. Op whatsapp duurt foto’s laden heel lang en veel webpagina’s kan ik niet meer bezoeken omdat het laden erg lang duurt.
Het kost verder niets extra :) Tenzij je aanzet dat je op volle snelheid wil internetten.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook bij Vodafone, heel soms is de bundel eerder op en dan kan ik niet veel meer. Een berichtje sturen op whatsapp, met heel veel geduld iets kleins opzoeken en dat was het wel. Je kunt dan wel voor een paar euro extra gb’s kopen, dus misschien is dat voor jou ook mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het spreekt toch behoorlijk voor zich? Er zijn geen extra kosten aan verbonden (dat staat toch ook overal?) maar het is een heel lage snelheid, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan. Dat us natuurlijk logisch, anders zou iedereen een goedkoop abonnement met weinig GB’s nemen en daarna lekker door internetten op lage snelheid,
Alle reacties Link kopieren
@Dankjewel allemaal voor het reageren op mijn berichtje. Ik was eerlijk gezegd alweer vergeten dat ik deze vraag hier had gesteld ineens kwam het weer in mij op vandaar de late reactie. Sorry, daarvoor.

Maar nogmaals bedankt voor alle antwoorden! Het is me duidelijk. En ook bedankt voor de tips en adviezen die er gegeven zijn door bijv. De volgende keer kort en bondig te reageren mocht ik een vraag hebben. Helaas heeft T- mobile nog altijd niet gereageerd. Maar misschien inderdaad door mijn laptekst.
Maar goed, het antwoord heb ik nu gelukkig al. Dank daarvoor!

Ik wens iedereen nog een fijne avond toe. En nogmaals bedankt voor jullie hulp!

Liefs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven